Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

05. mája 2011

Zastavte nekalé súťažné konanie, vyzýva asociácia stávok



K okamžitému ...



Zdieľať
stavky Reklama spoločnosti bet-at-home na tohtoročných majstrovstvách sveta v hokeji 2011 na štadiónoch v Bratislave a v Košiciach. Ide o prevádzkovateľa kurzových stávok.Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 5. mája (WEBNOVINY) - K okamžitému zastaveniu reklamy a propagácie zahraničnej stávkovej spoločnosti a jej hazardných hier vyzvala Asociácia spoločností prevádzkujúcich kurzové stávky v SR primátora Bratislavy Milana Ftáčnika, generálneho riaditeľa organizačného výboru hokejových majstrovstiev sveta (MS) 2011 Igora Nemečka, mnohé médiá a vydavateľské domy. Ako asociácia upozorňuje, výlučné právo IIHF rozhodovať o komunikačných aktivitách v súvislosti s MS 2011 nie je nadradené zákonom Slovenskej republiky. Odvoláva sa pri tom na stanovisko prezidentky Rady pre reklamu Zuzany Mistríkovej, že "podľa zákona o reklame za obsah reklamy zodpovedá vždy ten, kto ju šíri. Jedinými výnimkami sú klamlivá a porovnávacia reklama, kde sú za jej obsah zodpovední jej objednávatelia.“


Asociácia vo svojej výzve tiež informuje, že požiada kompetentné štátne orgány, aby začali proti nelicencovaným spoločnostiam konať. Prezident asociácie a generálny riaditeľ Niké Otto Berger vo výzve upozornil, že „jednotliví členovia asociácie podniknú všetky právne kroky potrebné na to, aby nekalé súťažné konanie bolo zastavené a škody takýmto konaním spôsobené boli nahradené vrátane ujdeného zisku, pričom prichádza do úvahy i súdna cesta.“

List so sťažnosťou dostal aj Nemeček

V liste šéfovi organizačného výboru MS Nemečkovi asociácia ako protiprávny stav označuje, že ako organizátor MS na mantineloch štadiónov propaguje zahraničnú obchodnú spoločnosť a jej produkty, pričom tejto spoločnosti nebola udelená licencia Ministerstva financií SR na prevádzkovanie hazardných hier na území SR. Asociácia na základe výkladu zákonov o hazardných hrách a o reklame považuje za nesporné, že touto reklamou sa organizačný výbor dopúšťa závažného protiprávneho konania, "pretože úmyselne porušuje zákony a súčasne tým pomáha nekalému súťažnému konaniu nelicencovanej zahraničnej stávkovej spoločnosti vo vzťahu k slovenským licencovaným stávkovým spoločnostiam." V liste sa spomínajú takisto sankcie za porušenie oboch zákonov - v prípade porušenia zákona o hazardných hrách ide o sumu od 100 000 až do 500 000 korún, v prípade porušenia zákona o reklame o sumu až do výšky dvoch miliónov korún.


Asociácia upozorňuje aj internetové portály

Internetové portály a vydavateľstvá propagujúce zahraničnú stávkovú spoločnosť asociácia vo výzve upozorňuje na ustanovenia zákonov o hazardných hrách a o reklame, podľa ktorých je takáto propagácia nelicencovanej spoločnosti zakázaná a môže byť sankcionovaná vysokými pokutami.

Ftáčnik tvrdí, že mesto ani dopravný podnik za reklamu zodpovednosť nenesie

Vo výzve primátorovi Ftáčnikovi asociácia označuje za protiprávny stav, že Bratislava ako zakladateľ a jediný akcionár bratislavského dopravného podniku propaguje zahraničnú nelicencovanú obchodnú spoločnosť a jej produkty nielen na električke jazdiacej po meste, ale aj na reklamných plochách, ktoré sú v správe mesta. Ako asociácia poukazuje, hovorca primátora Ľubomír Andrassy tvrdí, že mesto a ani dopravný podnik nenesie a nemôže niesť zodpovednosť za obsah reklamy, ktorý je prezentovaný na prostriedkoch MHD, lebo „za obsah reklamy vždy zodpovedá jej zadávateľ, respektíve agentúra, ktorá v jeho mene vystupuje.“ Okrem toho podľa neho "reklama, ktorá je umiestnená na električke prezentuje výlučne značku, nie služby, ktoré daná spoločnosť môže, resp. nemôže poskytovať na Slovensku alebo v iných krajinách Európy.“ Rovnako sa dištancoval aj od propagačných aktivít spoločnosti JCDecaux, ktorá prevádzkuje reklamné zariadenia na zastávkach MHD. Podľa Mistríkovej aj „napriek tomu, že má dopravný podnik zmluvu s agentúrou, ktorá priestor predáva, zodpovednosť nesie osoba, ktorej z reklamy plynú výnosy. Ak je aj električka prenajatá JCDecaux, tak nesie zodpovednosť ono. Ak nie, tak mesto."

Predstavitelia asociácie upozorňujú Ftáčnika, že orgány dozoru na Slovensku nebudú skúmať zmluvné vzťahy medzi slovenskou a medzinárodnou hokejovou federáciou. „Na Slovensku je táto reklama zakázaná. Nie je to neštandardné, oblasť hazardných hier nie je v Európskej únii harmonizovaná a každý štát má pravo si ju upraviť," vysvetlil právnik Tomáš Kamenec.

„Médiá a partnerov sme upozorňovali na nezákonné konanie - vyplývajúce z prípadnej neznalosti právneho stavu - v dobrej viere. Prekvapuje nás, že nie sú ochotní pripustiť si problém a zaskočilo nás, že ho nie sú ochotní riešiť. Od tohto momentu už prenechávame problém zákonným orgánom dozoru,“ uzatvoril Berger.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Školáci sa môžu zahrať na enviroreportérov a vyhrať ceny
<< predchádzajúci článok
SR sa stala súčasťou Jednotného európskeho neba