Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

07. decembra 2011

Zasadnutie Politickej rady a konferencia v Tomášove



Najvyššie fórum regionálnych politikov Centrope sa uskutočnilo 5. decembra 2011 v kaštieli obce Tomášov pri Bratislave. Cieľom polročných pravidelných stretnutí Politickej rady Centrope ako fóra, ...



Zdieľať
BRATISLAVA 7. decembra (WBN/PR) - Najvyššie fórum regionálnych politikov Centrope sa uskutočnilo 5. decembra 2011 v kaštieli obce Tomášov pri Bratislave. Cieľom polročných pravidelných stretnutí Politickej rady Centrope ako fóra, združujúceho primátorov a predsedov partnerských miest a regiónov Centrope, je prehlbovať program spolupráce na politickej úrovni. Hlavnými prioritami, ktoré Politická rada Centrope stanovila, je stratégia pre infraštruktúru regiónu Centrope, regionálna iniciatíva verejnej dopravy pre región Centrope, zlepšenie programového rámca EÚ i efektívna koordinácia so Stratégiou pre dunajský región. Mesto Viedeň zastupovala na summite predsedkyňa výboru obecnej rady pre európske a medzinárodné záležitosti Elisabeth Vitouch, ktorá zdôraznila nutnosť jednotného spoločného vystupovania pri presadzovaní jednotlivých dopravných projektov voči národným vládam ale aj voči EÚ.

Summit viedol podpredseda Bratislavského samosprávneho kraja Ivo Nesrovnal, ktorý poukázal na to, že dostupnosť fondov pre BSK je problematická, pretože BSK stavia na 9. priečku v rebríčku najvyspelejších regiónov v rámci Európy. Hlavným bodom verejnej konferencia pod mottom „destination@centrope“ bola podpora novej turistickej destinácie Centrope. Londýnčan Greg Clark z (The Business of Cities) prezentoval úspešné cezhraničné regióny vo svete a tézy o tom, či pomôže tvorba značky. V druhej časti verejnej konferencie boli prezentované úspešné iniciatívy cezhraničného cestovného ruchu – spoločný marketing špičkových turistických atrakcií Dolného Rakúska a južnej Moravy, cezhraničný marketing rímskeho dedičstva na príklade Gerulaty a rakúskeho Carnuntumu. Príkladným projektom spolupráce v cestovnom ruchu je marketing katamaranovej linky Viedeň – Bratislava, známej ako Twin City Liner. V závere konferencie predstavil Milan Vajda za SOWA brandstudio Bratislava pilotný projekt „Centrope Tourismus Marketing Tool“, ktorý bude spustený koncom leta 2012 a kde nájdeme mapy, pamätihodnosti, prehľad kultúrnych podujatí a cyklistické trasy v rámci regiónu Centrope.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zastavenie oddlžovania môže údajne ohroziť pacienta
<< predchádzajúci článok
Milan Ftáčnik upresnil návrh rozpočtu mesta Bratislavy