Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

14. októbra 2008

Zaragoza dôkaz perspektívy nielen svetových výstav



Svetová výstava Expo Zaragoza 2008, ktorá bola pre verejnosť sprístupnená celé tri mesiace má už za sebou prvé hodnotenia. Medzi odborníkmi i bežnými návštevníkmi nechýbajú nadšené reakcie ...



Zdieľať
BRATISLAVA 14. októbra (WEBNOVINY) - Svetová výstava Expo Zaragoza 2008, ktorá bola pre verejnosť sprístupnená celé tri mesiace má už za sebou prvé hodnotenia. Medzi odborníkmi i bežnými návštevníkmi nechýbajú nadšené reakcie ale tiež názory skeptikov, ktorí popri možnosti elektronickej prezentácie nevidia budúcnosť pre takéto podujatia. Napriek týmto názorom sa ukazuje, že svetové výstavy i tie bežné národné sú stále perspektívne. Najmä pokiaľ tak, ako napríklad práve skončená v španielskej Zaragoze, dokážu prilákať viac miliónov návštevníkov než má Slovensko všetkých svojich obyvateľov. Za úspešnú pritom možno považovať expozíciu krajiny, ktorá obdobne ako slovenská prilákala v Zaragoze vyše štvornásobok očakávaného počtu: bezmála štvrť milióna návštevníkov (cez 224,8-tisíca), ktorí prišli (podľa záznamov) z 24 krajín. Pre zaujímavosť: zhruba takúto návštevnosť vykazuje na Slovensku iba pár najúspešnejších podujatí najväčších výstavných spoločností. Pri porovnaní s ich výstavnými plochami dosiahlo skromných okolo štyristo štvorcových metrov slovenského pavilónu v Zaragoze viac než stopäťdesiatnásobnú návštevnosť a tým efektívnosť v prepočte na meter štvorcový. Pochopiteľne ako každé porovnávanie má aj toto svoje rezervy. Napriek tomu je jasným potvrdením skutočnosti, na ktorú poukázal minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek počas slovenského národného dňa na tomto výstavisku, že účasť na Expo Zaragoza bola pre Slovensko šťastná voľba. Účinkom sa tak neminulo sústredené úsilie tímov odborníkov, ktorí sa zaoberali prípravou slovenskej expozície a tiež v rámci sprievodných podujatí aktívne vstúpili, najmä v rámci fóra Vodnej tribúny, do riešenia hlavnej výstavnej tematiky, ktorou bola voda a udržateľný rozvoj,. Odzrkadlilo sa nielen v pozitívnych ohlasoch na našu výstavnú expozíciu a ňou motivovaných záujemcoch o návštevu SR ale tiež pri rokovaniach so zahraničnými investormi a podnikateľmi. Kladnú úlohu pri objektívnom informovaní o výstave Expo Zaragoza 2008 a pri prezentácii SR prostredníctvom nej zohrali tiež slovenské i zahraničné médiá. V desiatkach rozhovorov, reportáží a ďalších zverejnených materiáloch sprostredkovali záujemcom informácie o našej krajine i dianie na výstavisku a v slovenskom pavilóne aj pre tých, ktorí nemali možnosť Expo Zaragoza osobne navštíviť. Materiál pripravil generálny komisár pre slovenskú účasť na Expo Zaragoza Dušan Horniak.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rozpočet SP ráta s odchodom 150 tis. sporiteľov z 2. piliera
<< predchádzajúci článok
Aj v prírode USA sa treba chrániť pred kliešťami