02. októbra 2015
Ilustračné foto Foto: TASR/Roman HancBratislava 2. októbra (TASR) - Spoločnosť Západoslovenská distribučná (ZSD) pripravuje pre odberateľov novú možnosť samoodpočtu, teda nahlásenia stavu elektromera samotným zákazníkom. Informovala o tom dnes hovorkyňa Západoslovenskej energetiky Michaela Dobošová.
Odpočet štandardne realizujú odpočtári, ktorí osobne navštívia každé odberné miesto. V prípade, že je toto miesto nedostupné, periodická vyúčtovacia faktúra je vystavená v zmysle platnej legislatívy na základe výpočtu pravdepodobnej spotreby podľa typového diagramu odberu.
"Samoodpočet prináša zákazníkovi možnosť nahlásiť v stanovenom období reálnu spotrebu na odbernom mieste, čo výrazne zjednoduší v prípade nedostupnosti elektromera získanie skutočnej spotreby," vysvetlil výkonný riaditeľ ZSD Andrej Juris.
Firma v septembri otestovala novú službu na vzorke vyše 1700 zákazníkov zo segmentu domácností v rámci celého regiónu. Zákazníci mohli nahlásiť stav elektromeru telefonicky alebo emailom, pokiaľ túto možnosť nevyužili, periodická vyúčtovacia faktúra bola vystavená štandardným spôsobom.
"Do testovania novej služby sa aktívne zapojilo 22 % oslovených zákazníkov, čo považujeme za veľký úspech. Po otestovaní služby u podnikateľov a samospráv službu samoodpočet ponúkneme v roku 2016 všetkým našim zákazníkom, ktorí budú mať možnosť výberu z viacerých nástrojov vrátane webového rozhrania," dodal Juris.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR