|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. októbra 2010
Zánik zmluvy pre 1.balík PPP vyjde na 51,4 mil. €
Tohtoročný rozpočet ministerstva dopravy sa zvýši o 51,42 mil. eur v súvislosti so zánikom koncesnej zmluvy so spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. na ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 6. októbra (WEBNOVINY) - Tohtoročný rozpočet ministerstva dopravy sa zvýši o 51,42 mil. eur v súvislosti so zánikom koncesnej zmluvy so spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. na realizáciu prvého balíka PPP na úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Rozhodla o tom vláda na stredajšom zasadnutí s tým, že minister financií Ivan Mikloš má zvýšiť rozpočet rezortu dopravy o uvedenú sumu do 15. októbra.
Za vykonanie prípravných prác na stavbe diaľničných úsekov musí ministerstvo dopravy zaplatiť spomínanému konzorciu 31,93 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Zvyšné peniaze predstavujú ďalšie náklady súvisiace so zastavením projektu. Minister dopravy Ján Figeľ pôvodne navrhoval zvýšenie rozpočtu o 81 mil. eur. Podľa schváleného uznesenia vlády má Figeľ zabezpečiť do konca tohto roku dôsledné skontrolovanie koncesionárom vykonaných prác a až následne mu uhradiť vykonané a riadne zdokumentované predčasné práce.
Napríklad náklady na stavebné ukončenie zárubných múrov na jednom úseku diaľnice dosahujú spolu 6,43 mil. eur a spracovanie ich realizačnej dokumentácie 300 tis. eur. Stabilizácia zosuvného územia na dvoch úsekoch stojí 3,29 mil. eur, konzervácia stavenísk 1,95 mil. eur, technická asistencia Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. 950 tis. eur, náklady na poradcov 350 tis. eur, náhrada škôd na poľnohospodárskych plodinách 114,58 tis. eur a náklady na záchranu archeologických nálezísk 50 tis. eur.
Spoločnosť Slovenské diaľnice mala v rámci prvého balíka PPP na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom postaviť diaľničné úseky v dĺžke 75 kilometrov a 30 rokov ich prevádzkovať. Minister Figeľ kvôli nezabezpečeniu finančného uzatvorenia projektu sa začiatkom septembra tohto roka rozhodol nepredlžovať termín uzatvorenia prvého balíka PPP. Koncesná zmluva medzi štátom a firmou Slovenské diaľnice tak stratila platnosť.
Členmi koncesionárskej spoločnosti Slovenské diaľnice je šesť firiem, medzi nimi Doprastav, a.s. a Váhostav - SK, a.s. Stavebné náklady projektu predstavujú 2,4 mld. eur. Medzinárodné konzorcium v tendri rezortu dopravy uspelo s ponukou 3,3 mld. eur na projektovanie, výstavbu, prevádzku aj údržbu úsekov diaľnice D1. Neskôr táto suma dodatkami vzrástla na 4 mld. eur. Počas 30 rokov koncesie mal štát koncesionárovi postupne splatiť 9,1 mld. eur. Ministerstvo dopravy pod vedením ministra Figeľa chce v PPP projektoch pokračovať, mali by však byť lacnejšie a výhodné pre štát.
SITA
Za vykonanie prípravných prác na stavbe diaľničných úsekov musí ministerstvo dopravy zaplatiť spomínanému konzorciu 31,93 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Zvyšné peniaze predstavujú ďalšie náklady súvisiace so zastavením projektu. Minister dopravy Ján Figeľ pôvodne navrhoval zvýšenie rozpočtu o 81 mil. eur. Podľa schváleného uznesenia vlády má Figeľ zabezpečiť do konca tohto roku dôsledné skontrolovanie koncesionárom vykonaných prác a až následne mu uhradiť vykonané a riadne zdokumentované predčasné práce.
Napríklad náklady na stavebné ukončenie zárubných múrov na jednom úseku diaľnice dosahujú spolu 6,43 mil. eur a spracovanie ich realizačnej dokumentácie 300 tis. eur. Stabilizácia zosuvného územia na dvoch úsekoch stojí 3,29 mil. eur, konzervácia stavenísk 1,95 mil. eur, technická asistencia Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. 950 tis. eur, náklady na poradcov 350 tis. eur, náhrada škôd na poľnohospodárskych plodinách 114,58 tis. eur a náklady na záchranu archeologických nálezísk 50 tis. eur.
Spoločnosť Slovenské diaľnice mala v rámci prvého balíka PPP na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom postaviť diaľničné úseky v dĺžke 75 kilometrov a 30 rokov ich prevádzkovať. Minister Figeľ kvôli nezabezpečeniu finančného uzatvorenia projektu sa začiatkom septembra tohto roka rozhodol nepredlžovať termín uzatvorenia prvého balíka PPP. Koncesná zmluva medzi štátom a firmou Slovenské diaľnice tak stratila platnosť.
Členmi koncesionárskej spoločnosti Slovenské diaľnice je šesť firiem, medzi nimi Doprastav, a.s. a Váhostav - SK, a.s. Stavebné náklady projektu predstavujú 2,4 mld. eur. Medzinárodné konzorcium v tendri rezortu dopravy uspelo s ponukou 3,3 mld. eur na projektovanie, výstavbu, prevádzku aj údržbu úsekov diaľnice D1. Neskôr táto suma dodatkami vzrástla na 4 mld. eur. Počas 30 rokov koncesie mal štát koncesionárovi postupne splatiť 9,1 mld. eur. Ministerstvo dopravy pod vedením ministra Figeľa chce v PPP projektoch pokračovať, mali by však byť lacnejšie a výhodné pre štát.
SITA