|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. októbra 2013
Zamestnávatelia rozbiehajú spoluprácu s odbornými školami
Zamestnávatelia a stredné odborné školy by mohli spolupracovať efektívnejšie. Zvýšiť kvalitu stredného odborného vzdelávania a prepojiť ho viac s potrebami praxe je cieľom národného projektu Rozvoj ...
Zdieľať
Bratislava 6. októbra (TASR) – Zamestnávatelia a stredné odborné školy by mohli spolupracovať efektívnejšie. Zvýšiť kvalitu stredného odborného vzdelávania a prepojiť ho viac s potrebami praxe je cieľom národného projektu Rozvoj stredného odborného vzdelávania v hodnote takmer 44 miliónov eur, ktorý je financovaný prevažne z eurofondov. Projekt realizuje Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV).
Do projektu sa zapojilo sedem zamestnávateľských zväzov, ktoré pilotne rozbiehajú spoluprácu s 21 strednými odbornými školami (SOŠ). Trojica vybraných škôl je zameraná na strojárstvo, rovnaký počet na automobilový priemysel, elektrotechniku, hutníctvo, stavbu, drevárstvo a poľnohospodárstvo.
"Projekt je zameraný na to, aby zamestnávatelia vo väčšej miere vstúpili do odborného vzdelávania, teda, aby sa dohodla medzi školami vzájomná spolupráca, aby sme našli aspoň nejaké prvky duálneho systému," priblížil pre TASR prezident Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) Jaroslav Holeček. V aktuálnej fáze sa definujú študijné a učebné odbory, ktoré zamestnávatelia potrebujú.
Jozef Ormandy, riaditeľ SOŠ automobilovej v Trnave, ktorá sa do projektu tiež zapojila, hovorí, že nestačí, aby žiaci chodili na prax do podnikov. Musia byť pripravené aj podmienky na to, aby to pre nich bolo zmysluplné. Uznáva však, že spolupráca zamestnávateľov so školami je nesmierne dôležitá. "Je to úplne iné, keď žiakov budeme mať u zamestnávateľov na praxi a niečo iné, keď ja budem prax pripravovať v škole a raz za čas im tam príde odborník z praxe. To nie je to pravé orechové," hovorí riaditeľ.
Projekt, ktorý bude prebiehať do roku 2015, je rozdelený na tri aktivity. Prvá sa týka obsahovej prestavby s využitím inovatívnych metód a výučby. Do druhej sa zapájajú priamo zamestnávatelia. "Je zameraná na prepojenie vzdelávania na SOŠ s potrebami praxe za účasti zástupcov profesijných a stavovských organizácií," doplnila manažérka publicity projektu Lenka Dorčáková. Posledná fáza je venovaná podpore kariérneho poradenstva na SOŠ s cieľom orientovať žiaka pre potreby praxe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Do projektu sa zapojilo sedem zamestnávateľských zväzov, ktoré pilotne rozbiehajú spoluprácu s 21 strednými odbornými školami (SOŠ). Trojica vybraných škôl je zameraná na strojárstvo, rovnaký počet na automobilový priemysel, elektrotechniku, hutníctvo, stavbu, drevárstvo a poľnohospodárstvo.
"Projekt je zameraný na to, aby zamestnávatelia vo väčšej miere vstúpili do odborného vzdelávania, teda, aby sa dohodla medzi školami vzájomná spolupráca, aby sme našli aspoň nejaké prvky duálneho systému," priblížil pre TASR prezident Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) Jaroslav Holeček. V aktuálnej fáze sa definujú študijné a učebné odbory, ktoré zamestnávatelia potrebujú.
Jozef Ormandy, riaditeľ SOŠ automobilovej v Trnave, ktorá sa do projektu tiež zapojila, hovorí, že nestačí, aby žiaci chodili na prax do podnikov. Musia byť pripravené aj podmienky na to, aby to pre nich bolo zmysluplné. Uznáva však, že spolupráca zamestnávateľov so školami je nesmierne dôležitá. "Je to úplne iné, keď žiakov budeme mať u zamestnávateľov na praxi a niečo iné, keď ja budem prax pripravovať v škole a raz za čas im tam príde odborník z praxe. To nie je to pravé orechové," hovorí riaditeľ.
Projekt, ktorý bude prebiehať do roku 2015, je rozdelený na tri aktivity. Prvá sa týka obsahovej prestavby s využitím inovatívnych metód a výučby. Do druhej sa zapájajú priamo zamestnávatelia. "Je zameraná na prepojenie vzdelávania na SOŠ s potrebami praxe za účasti zástupcov profesijných a stavovských organizácií," doplnila manažérka publicity projektu Lenka Dorčáková. Posledná fáza je venovaná podpore kariérneho poradenstva na SOŠ s cieľom orientovať žiaka pre potreby praxe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR