|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. septembra 2012
Zamestnanci na Slovensku majú viac benefitov ako Česi
Firmy na Slovensku chcú v budúcom roku odmeňovať svojich zamestnancov viac ako v súčasnosti. Do trojice najobľúbenejších benefitov patrí mobilný telefón, stravné lístky a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. septembra (WEBNOVINY) - Firmy na Slovensku chcú v budúcom roku odmeňovať svojich zamestnancov viac ako v súčasnosti.
Do trojice najobľúbenejších benefitov patrí mobilný telefón, stravné lístky a vzdelávanie, ktoré poskytuje vyše 90 % firiem.
Stúpa však aj podiel firiem, ktorým záleží na zabezpečení zamestnancov na dôchodok a každá piata firma uzatvára svojim zamestnancom nejaký typ životného poistenia. Tieto údaje vyplynuli z prieskumu poisťovne ING na reprezentatívnej vzorke 100 spoločností na Slovensku.
V budúcom roku dostanú viac
Kým v Čechách firmy najčastejšie investujú do vzdelávania (82 % firiem), na Slovensku je najčastejším benefitom mobilný telefón (95 % firiem).
Z prieskumu zároveň vyplynulo, že zamestnanci na Slovensku sa z hľadiska benefitov majú lepšie ako v ČR. Napríklad 10 a viac benefitov poskytuje 70 % slovenských firiem, v Čechách je to 48 %. Podľa ING to súvisí pravdepodobne s tým, že v Čechách pociťuje zhoršenú ekonomickú situáciu viac firiem ako na Slovensku.
Z prieskumu vyplynulo, že firmy plánujú v budúcom roku ponúknuť zamestnancom viac benefitov. Najviac budú v budúcom roku rásť investície do vzdelávania, pričom 18 % firiem z prieskumu plánuje intenzívnejšie vzdelávať svojich zamestnancov.
Rebríček trojice rastúcich benefitov dopĺňajú investície do zdravia vo forme preventívnych prehliadok a športu. Naopak, približne 1 % firiem plánuje v tomto roku znižovať alebo zrušiť trinásty plat.
Aj keď podiel firiem, ktoré sa zaujímajú o zabezpečenie zamestnancov na dôchodok stúpa, podľa ING je stále na Slovensku priestor na rast. Doplnkové dôchodkové sporenie poskytuje na Slovensku o 15 % menej firiem ako v ČR.
Slováci sú motivovaní inak ako Česi
Rozdiel vidno aj v motivácii - 65 % slovenských firiem poskytujúcich doplnkové dôchodkové sporenie tak robí preto, že im záleží na zabezpečení zamestnancov na dôchodok, u našich západných susedov je to 40 %. Naopak, v Čechách považuje 42 % firiem poskytujúcich sporenie na dôchodok tento benefit za lepšiu alternatívu ako zvýšenie platu v rovnakej výške, na Slovensku to bolo 19 % firiem.
Motivačné životné poistenie svojim zamestnancom poskytuje 28 % oslovených firiem, pričom 4 % plánujú investície do tohto benefitu zvýšiť. Tým výrazne zaostávame za Českou republikou, kde životné poistenie svojim zamestnancom platí až 43 % firiem.
Najmä v stredných a väčších firmách ING vidí silnejšiu snahu o poskytovanie dlhodobých benefitov, medzi ktoré patrí doplnkové dôchodkové sporenie a životné poistenie, avšak k väčšiemu úžitku je potrebný motivačný legislatívny rámec zo strany štátu.
Prieskumu sa počas mesiacov júl a august zúčastnila reprezentatívna vzorka 100 slovenských firiem. Vyše 80 % respondentov boli stredné a veľké firmy a 70 % opýtaných firiem má ročný obrat nad jeden milión eur. Respondentmi teda boli hlavne významnejšie firmy z rôznych oblastí podnikania na Slovensku.
Do trojice najobľúbenejších benefitov patrí mobilný telefón, stravné lístky a vzdelávanie, ktoré poskytuje vyše 90 % firiem.
Stúpa však aj podiel firiem, ktorým záleží na zabezpečení zamestnancov na dôchodok a každá piata firma uzatvára svojim zamestnancom nejaký typ životného poistenia. Tieto údaje vyplynuli z prieskumu poisťovne ING na reprezentatívnej vzorke 100 spoločností na Slovensku.
V budúcom roku dostanú viac
Kým v Čechách firmy najčastejšie investujú do vzdelávania (82 % firiem), na Slovensku je najčastejším benefitom mobilný telefón (95 % firiem).
Z prieskumu zároveň vyplynulo, že zamestnanci na Slovensku sa z hľadiska benefitov majú lepšie ako v ČR. Napríklad 10 a viac benefitov poskytuje 70 % slovenských firiem, v Čechách je to 48 %. Podľa ING to súvisí pravdepodobne s tým, že v Čechách pociťuje zhoršenú ekonomickú situáciu viac firiem ako na Slovensku.
Z prieskumu vyplynulo, že firmy plánujú v budúcom roku ponúknuť zamestnancom viac benefitov. Najviac budú v budúcom roku rásť investície do vzdelávania, pričom 18 % firiem z prieskumu plánuje intenzívnejšie vzdelávať svojich zamestnancov.
Rebríček trojice rastúcich benefitov dopĺňajú investície do zdravia vo forme preventívnych prehliadok a športu. Naopak, približne 1 % firiem plánuje v tomto roku znižovať alebo zrušiť trinásty plat.
Aj keď podiel firiem, ktoré sa zaujímajú o zabezpečenie zamestnancov na dôchodok stúpa, podľa ING je stále na Slovensku priestor na rast. Doplnkové dôchodkové sporenie poskytuje na Slovensku o 15 % menej firiem ako v ČR.
Slováci sú motivovaní inak ako Česi
Rozdiel vidno aj v motivácii - 65 % slovenských firiem poskytujúcich doplnkové dôchodkové sporenie tak robí preto, že im záleží na zabezpečení zamestnancov na dôchodok, u našich západných susedov je to 40 %. Naopak, v Čechách považuje 42 % firiem poskytujúcich sporenie na dôchodok tento benefit za lepšiu alternatívu ako zvýšenie platu v rovnakej výške, na Slovensku to bolo 19 % firiem.
Motivačné životné poistenie svojim zamestnancom poskytuje 28 % oslovených firiem, pričom 4 % plánujú investície do tohto benefitu zvýšiť. Tým výrazne zaostávame za Českou republikou, kde životné poistenie svojim zamestnancom platí až 43 % firiem.
Najmä v stredných a väčších firmách ING vidí silnejšiu snahu o poskytovanie dlhodobých benefitov, medzi ktoré patrí doplnkové dôchodkové sporenie a životné poistenie, avšak k väčšiemu úžitku je potrebný motivačný legislatívny rámec zo strany štátu.
Prieskumu sa počas mesiacov júl a august zúčastnila reprezentatívna vzorka 100 slovenských firiem. Vyše 80 % respondentov boli stredné a veľké firmy a 70 % opýtaných firiem má ročný obrat nad jeden milión eur. Respondentmi teda boli hlavne významnejšie firmy z rôznych oblastí podnikania na Slovensku.