|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júla 2011
Základné imanie NDS sa zvýši o takmer 151 mil. eur
Základné imanie Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) sa zvýši o rozpracovanú projektovú dokumentáciu pre stavbu deviatich úsekov diaľnice D1 v hodnote 150,772 mil. eur, určenej ...
Zdieľať
Foto: qex.sBRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) - Základné imanie Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) sa zvýši o rozpracovanú projektovú dokumentáciu pre stavbu deviatich úsekov diaľnice D1 v hodnote 150,772 mil. eur, určenej znaleckými posudkami. Vláda v stredu schválila príslušný návrh ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja na použitie majetku štátu ako nepeňažného vkladu do základného imania NDS. "Predmetný vklad je nutné vykonať vzhľadom na zrušenie koncesných zmlúv, na základe ktorých boli realizované prípravné práce, ktorých výsledkom bolo rozostavanie úsekov D1," uviedlo ministerstvo dopravy. Rezort dopravy má vykonať rozhodnutie vlády do 30 dní, už predtým s týmto návrhom súhlasilo ministerstvo financií.
Projektová dokumentácia sa týka úsekov D1 medzi Žilinou a Prešovom, ktoré mali byť pôvodne postavené v rámci dvoch PPP projektov. Rezort dopravy plánuje ich výstavbu zabezpečiť z eurofondov a štátneho rozpočtu postupne do roku 2017. NDS má v súčasnosti základné imanie takmer 2,994 mld. eur a po navýšení dosiahne okolo 3,145 mld. eur.
Bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny rozhodol o prechode rozpracovanej projektovej dokumentácie na stavby úsekov D1 z NDS na ministerstvo dopravy. Diaľničné úseky na severe Slovenska totiž vtedajšia vláda Roberta Fica plánovala postaviť cez PPP projekty. Zmluvnými stranami koncesných zmlúv boli ministerstvo dopravy a koncesionári, ale nie Národná diaľničná spoločnosť.
Novela zákona o pozemných komunikáciach z roku 2007 nepriamo upravila aj zákon o NDS z roku 2004. Podľa neho rozpracovaná dokumentácia pre pripravované koncesné cesty cez PPP projekty, ktorá bola obstaraná do vzniku NDS, prešla bez náhrady do vlastníctva štátu. Rozpracovaná dokumentácia obstaraná už diaľničiarmi prešla do vlastníctva štátu za náhradu vo výške určenej znaleckým posudkom. Do vlastníctva štátu za náhradu zároveň prešli rozostavané stavby ciest, ktoré mali byť použité na výstavbu v rámci PPP a ktorých investorom bola diaľničná spoločnosť.
NDS vznikla 1. februára 2005 na základe zákona. Jej 100-percentným vlastníkom je štát, v mene ktorého koná Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť zabezpečuje prevádzku, opravy, údržbu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest.
Projektová dokumentácia sa týka úsekov D1 medzi Žilinou a Prešovom, ktoré mali byť pôvodne postavené v rámci dvoch PPP projektov. Rezort dopravy plánuje ich výstavbu zabezpečiť z eurofondov a štátneho rozpočtu postupne do roku 2017. NDS má v súčasnosti základné imanie takmer 2,994 mld. eur a po navýšení dosiahne okolo 3,145 mld. eur.
Bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny rozhodol o prechode rozpracovanej projektovej dokumentácie na stavby úsekov D1 z NDS na ministerstvo dopravy. Diaľničné úseky na severe Slovenska totiž vtedajšia vláda Roberta Fica plánovala postaviť cez PPP projekty. Zmluvnými stranami koncesných zmlúv boli ministerstvo dopravy a koncesionári, ale nie Národná diaľničná spoločnosť.
Novela zákona o pozemných komunikáciach z roku 2007 nepriamo upravila aj zákon o NDS z roku 2004. Podľa neho rozpracovaná dokumentácia pre pripravované koncesné cesty cez PPP projekty, ktorá bola obstaraná do vzniku NDS, prešla bez náhrady do vlastníctva štátu. Rozpracovaná dokumentácia obstaraná už diaľničiarmi prešla do vlastníctva štátu za náhradu vo výške určenej znaleckým posudkom. Do vlastníctva štátu za náhradu zároveň prešli rozostavané stavby ciest, ktoré mali byť použité na výstavbu v rámci PPP a ktorých investorom bola diaľničná spoločnosť.
NDS vznikla 1. februára 2005 na základe zákona. Jej 100-percentným vlastníkom je štát, v mene ktorého koná Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť zabezpečuje prevádzku, opravy, údržbu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest.