|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. júna 2016
Zákazníci volia stavebnú firmu podľa ceny a osobných skúseností
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR – Štefan Puškáš
Bratislava 4. júna (TASR) – Najefektívnejším a najpoužívanejším spôsobom získavania zákaziek v stavebníctve je dlhodobá spolupráca so zadávateľom a osobné kontakty. Pre zákazníkov je kľúčovým kritériom pri výbere dodávateľa cena a vlastná skúsenosť s firmou. Najmenší vplyv má, naopak, reklama a garancia vrátane poistenia. Vyplýva to z najnovšej kvartálnej analýzy slovenského stavebníctva za 2. štvrťrok 2016, ktorú spracovala analytická spoločnosť CEEC Research.Riaditelia stavebných firiem sa zhodujú, že najčastejším a zároveň najefektívnejším spôsobom získania zákazky je dlhodobá spolupráca so zadávateľom a osobné kontakty. Na stupnici od nula do 10, kde 10 znamená najúspešnejší spôsob získania zákazky, pridelili týmto dvom faktorom zhodne číslo 7,6.
Veľké rozdiely sú však v odpovediach riaditeľov v závislosti od segmentu pôsobenia a veľkosti firmy. Zatiaľ čo pre veľké firmy sú dôležité tiež tendre a výberové konania (7,1 bodu, potvrdilo 100 % riaditeľov), malé a stredné spoločnosti profitujú z osobných kontaktov (7,7 bodu, potvrdilo 99 % spoločností) a dlhodobej spolupráce (7,7 bodu, potvrdilo 93 % riaditeľov).
Pre zákazníkov stavebných spoločností je kľúčovým kritériom pri výbere dodávateľa predovšetkým cena. Uviedlo to 99 % šéfov firiem a na stupnici od nula do 10, kde 10 má najväčší vplyv na výber dodávateľa, tento faktor označili číslom 8,1. Dôležitosť ceny potvrdili zástupcovia spoločností naprieč sektorom bez ohľadu na veľkosť firmy.
Druhým dôležitým faktorom je podľa analýzy vlastná predchádzajúca skúsenosť so stavebnou firmou (7,1 bodu, potvrdilo 96 % riaditeľov). Najmenej dôležité sú pre potenciálnych zákazníkov, naopak, reklama, veľkosť firmy a garancia vrátane poistenia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR