|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2019
Zákazníci sú ochotní míňať v nákupných centrách ako v roku 2018
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 27. septembra (TASR) - Zákazníci sú ochotní míňať v nákupných centrách približne to isté množstvo peňazí ako v roku 2018. Vyplýva to zo Správy Shopping centre index (SCI) 2019 poradensko-realitnej spoločnosti CBRE na Slovensku.K tomuto výsledku prispeli nízka nezamestnanosť, pozitívna spotrebiteľská nálada a ochota nakupovať, väčší rast však brzdila zmena otváracích hodín počas sviatkov i narastajúca konkurencia v podobe e-commerce a retail parkov. Tieto trendy sú podobné trendom v celej centrálnej a východnej Európe. Podľa správy SCI je počet zákazníkov nákupných centier na Slovensku pomerne stabilný. Tržby rástli len mierne a veľkosť priemerného nákupného košíka zostala takmer nezmenená.
Najvýznamnejšie zastúpenie v nákupných centrách, a to 32 % z obsadenej nákupnej plochy, majú predajcovia oblečenia a bielizne, ktorí sú v rámci SCI zahrnutí do kategórie Móda. "Predajne zamerané na špecializovaný sortiment, napríklad drogérie, hračkárstva, kníhkupectvá, optiky alebo lekárne sa rozprestierajú na 15 % predajnej plochy," konštatuje správa. Kategória predajcov módne doplnky, topánok, kabeliek, šperkov, hodiniek, bižutérie a príslušenstva, má podiel takmer 9 % predajnej plochy.
"Kategórii Móda sa darilo aj z pohľadu medziročného nárastu nájomného. Evidujeme tretí najvyšší, teda 2,5-percentný nárast. Dvojkou v tomto ukazovateli s hodnotou nárastu 7,4 % je kategória služieb, ako sú kaderníctvo, banky, mobilní operátori alebo predajne kvetov," uviedol vedúci oddelenia retailu CBRE na Slovensku Branislav Golan s tým, že najvýraznejší nárast nájomného zaznamenali v kategórií gastronómia. Tieto prevádzky a koncepty sú často nové, lokálne a obsadzujú zvyčajne plochy 50 až 99 štvorcových metrov.
Z prieskumu SCI ďalej vyplynulo, že nájomné kleslo o 5,5 %, čo je výsledok priemeru dvoch protichodných trendov. Na jednej strane v prémiových obchodných centrách s modernou architektúrou a vysokým zákazníckym komfortom v atraktívnych lokalitách stúplo priemerné nájomné vo výške 2 až 6 %. "Na druhej strane takmer nezmenená výška nájmov a v niektorých prípadoch aj ich výraznejší pokles evidujeme vo vysoko saturovaných lokalitách v starších nákupných centrách, ktorých štandard už nezodpovedá najmodernejším nákupným trendom a očakávaniam návštevníkov," dodal vedúci oddelenia retailu Golan.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR