|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. júna 2011
Zákaz vjazdu pre kamióny na krajské cesty nezapracujú
Plošný zákaz vjazdu nákladných automobilov nad 12 ton na cesty druhej a tretej triedy, s ktorým počíta novela zákona o cestnej premávke, nebude podľa všetkého zapracovaný. Príslušný ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 17. júna (WEBNOVINY) - Plošný zákaz vjazdu nákladných automobilov nad 12 ton na cesty druhej a tretej triedy, s ktorým počíta novela zákona o cestnej premávke, nebude podľa všetkého zapracovaný. Príslušný pozmeňovací návrh odsúhlasil parlamentný výbor pre hospodárstvo, výstavbu a dopravu hlasmi poslancov koalície aj opozície. Rozhodnutie výboru privítalo Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia, ktoré zákaz vjazdu pre kamióny na regionálne cesty od začiatku kritizovalo.
"Sme radi, že sme boli vypočutí a naše argumenty v konečnom dôsledku presvedčili. Zo začiatku to vyzeralo veľmi zle s plošným zákazom. Upozorňovali sme, že takýto zákaz je z pohľadu cestnej dopravy a dopravcov nemožný a nevykonateľný. Preto sme mali argumenty, ktoré sa nám zdali dostatočné," povedal pre agentúru SITA prezident Česmadu Pavol Jančovič v reakcii na výsledok hlasovania v hospodárskom výbore. Očakáva zároveň, že vyňatie zákazu z novely cestného zákona nakoniec schváli aj parlament.
Zákaz vjazdu pre ťažké nákladné vozidlá na cestách, ktoré sú nákladnou dopravou preukázateľne preťažené, by malo podľa Jančoviča vyriešiť obmedzenie dopravy cez zákazové značky. Ako dodal, nie je potrebné, aby to bolo vykonané v rámci spomínanej novely. Šéf Česmadu navrhuje, aby samosprávne kraje, ktoré cesty druhej a tretej cesty spravujú, by si mali zistiť, na ktorých úsekoch týchto ciest je nutné zakázať vjazd kamiónov. "Netreba to v širokom meradle, ale veľmi citlivo, pretože existuje zásobovanie, tranzity k firmám a lokalitám, ktoré nie sú príliš rozvinuté. Práve tu vedú cesty druhej a tretej triedy. Obmedzovať tam cestnú dopravu je na úkor obchodu, výroby a vedie k predražovaniu," tvrdí Jančovič.
Česmad má podľa jeho prezidenta hlavnú zásluhu na otvorení a riešení otázky zákazu vjazdu pre kamióny. "Konštruktívny prístup ministra dopravy k týmto veciam a takisto ministerstva vnútra prostredníctvom policajného prezídia viedol nakoniec k takémuto rozumnému riešeniu," priznal Jančovič. Predpokladá, že sa urobí seriózna štúdia, že sa na jej vypracovaní budú podieľať nielen regionálne samosprávy, ale aj krajské úrady cestnej dopravy a možno Výskumný ústav dopravný. "Podstatnú úlohu zohrá polícia, ktorá rozhodne o umiestnení zákazových značiek," dodal prezident Česmadu. Vyňatie zákazu vjazdu kamiónov z novely cestného zákona má podľa neho logiku a preto neočakáva, že by boli komplikácie pri hlasovaní v parlamente.
Česmad nesúhlasí s rozšírením kontroly originality vozidiel, čo hospodársky výbor tiež odsúhlasil v novele cestného zákona. "Dnes nastavená kontrola originality je postačujúca a každé ďalšie rozširovanie sa mi zdá ako "šikana" občanov a vyháňanie peňazí z vreciek," uzavrel Jančovič.
"Sme radi, že sme boli vypočutí a naše argumenty v konečnom dôsledku presvedčili. Zo začiatku to vyzeralo veľmi zle s plošným zákazom. Upozorňovali sme, že takýto zákaz je z pohľadu cestnej dopravy a dopravcov nemožný a nevykonateľný. Preto sme mali argumenty, ktoré sa nám zdali dostatočné," povedal pre agentúru SITA prezident Česmadu Pavol Jančovič v reakcii na výsledok hlasovania v hospodárskom výbore. Očakáva zároveň, že vyňatie zákazu z novely cestného zákona nakoniec schváli aj parlament.
Zákaz vjazdu pre ťažké nákladné vozidlá na cestách, ktoré sú nákladnou dopravou preukázateľne preťažené, by malo podľa Jančoviča vyriešiť obmedzenie dopravy cez zákazové značky. Ako dodal, nie je potrebné, aby to bolo vykonané v rámci spomínanej novely. Šéf Česmadu navrhuje, aby samosprávne kraje, ktoré cesty druhej a tretej cesty spravujú, by si mali zistiť, na ktorých úsekoch týchto ciest je nutné zakázať vjazd kamiónov. "Netreba to v širokom meradle, ale veľmi citlivo, pretože existuje zásobovanie, tranzity k firmám a lokalitám, ktoré nie sú príliš rozvinuté. Práve tu vedú cesty druhej a tretej triedy. Obmedzovať tam cestnú dopravu je na úkor obchodu, výroby a vedie k predražovaniu," tvrdí Jančovič.
Česmad má podľa jeho prezidenta hlavnú zásluhu na otvorení a riešení otázky zákazu vjazdu pre kamióny. "Konštruktívny prístup ministra dopravy k týmto veciam a takisto ministerstva vnútra prostredníctvom policajného prezídia viedol nakoniec k takémuto rozumnému riešeniu," priznal Jančovič. Predpokladá, že sa urobí seriózna štúdia, že sa na jej vypracovaní budú podieľať nielen regionálne samosprávy, ale aj krajské úrady cestnej dopravy a možno Výskumný ústav dopravný. "Podstatnú úlohu zohrá polícia, ktorá rozhodne o umiestnení zákazových značiek," dodal prezident Česmadu. Vyňatie zákazu vjazdu kamiónov z novely cestného zákona má podľa neho logiku a preto neočakáva, že by boli komplikácie pri hlasovaní v parlamente.
Česmad nesúhlasí s rozšírením kontroly originality vozidiel, čo hospodársky výbor tiež odsúhlasil v novele cestného zákona. "Dnes nastavená kontrola originality je postačujúca a každé ďalšie rozširovanie sa mi zdá ako "šikana" občanov a vyháňanie peňazí z vreciek," uzavrel Jančovič.