|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júla 2009
Zadržané lietadlo SkyEurope je naďalej v Paríži
Osud lietadla Boeing 737 slovenskej nízkonákladovej leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s. zadržiavaného na parížskom letisku Orly od 22. júna, zostáva naďalej nejasný. SkyEurope Airlines je ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. júla (WEBNOVINY) - Osud lietadla Boeing 737 slovenskej nízkonákladovej leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s. zadržiavaného na parížskom letisku Orly od 22. júna, zostáva naďalej nejasný. SkyEurope Airlines je sklamaná utorňajším rozhodnutím odvolacieho francúzskeho súdu, podľa ktorého parížske letisko oprávnene zadržalo lietadlo kvôli dlhom osobného prepravcu za letiskové poplatky a služby. Hovorca SkyEurope Airlines Tomáš Kika v stredu pre agentúru SITA povedal, že spoločnosť si stojí za vlastnou právnou analýzou a zadržiavanie lietadla považuje naďalej za protiprávne. Od toho istého dňa, keď bolo lietadlo zadržané, je totiž letecká spoločnosť pod súdnou ochranou pred veriteľmi za staré dlhy. Rozhodnutie slovenského súdu parížske letisko neuznáva. Prvostupňový francúzsky súd najskôr rozhodol v prospech slovenského dopravcu, letisko Orly sa vzápätí odvolalo. Tím právnikov SkyEurope Airlines, ktorý je vo Francúzsku, teraz plánuje podrobne prehodnotiť celú situáciu okolo zadržiavaného lietadla a spoločnosť rozhodne ako bude ďalej postupovať. Parížske letisko chce lietadlo blokovať dovtedy, kým letecký dopravca nezaplatí svoje dlhy z minulosti. "Lietadlo nemôžu len tak predať, patrí spoločnosti SkyEurope Asset Management," uviedol Kika o osude zadržiavaného Boeingu.
Okresný súd Bratislava 1 povolil 17. júla reštrukturalizáciu spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s., pričom do funkcie správcu ustanovil Jozefa Griščíka. Súd zároveň vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky do 30 dní od povolenia reštrukturalizácie. Reštrukturalizáciu spoločnosti bude riadiť Griščík pod dohľadom súdu. SkyEurope Airlines, a.s., ktorá je od 22. júna pod súdnou ochranou pred veriteľmi, intenzívne rokuje s investormi z finančnej oblasti. Pre agentúru SITA to začiatkom júla potvrdil Kika bez ďalších podrobností. "Nemôžeme sa k tomu vyjadriť. Rokujeme, to je všetko. Rokovania nemôžeme špecifikovať vzhľadom na burzové predpisy. Robíme všetko preto, aby to bolo čo najskôr," dodal hovorca SkyEurope o rokovaniach s investormi, ktorí by mali pomôcť firme prežiť. Podľa neoficiálnych mediálnych informácií by mohlo ísť o turecko-americkú skupinu Odien, ktorá vlastní napríklad cestovnú kanceláriu Čedok. Len výška obchodného dlhu SkyEurope z dennej prevádzky predstavuje okolo 60 mil. eur. "Vstúpime do rokovania s jednotlivými veriteľmi. Rozdelení sú do skupín, prihlásia sa do reštrukturalizácie," povedal ďalej Kika s tým, že hlavným zámerom reštrukturalizácie je zníženie dlhu a finančná stabilizácia spoločnosti. Reštrukturalizácia má pomôcť spoločnosti dokončiť jej celkovú reorganizáciu, ktorá začala už pred pol druha rokom. SkyEurope v rámci nej zrušila svoje základne v Krakove a Budapešti a zrušila 20 % liniek produkujúcich 80 % firemnej straty.
SkyEurope Airlines prevádzkuje z pôvodných 15 lietadiel už len osem Boeingov. Štyri sú typu 737-700 NG, z toho dva sú financované cez pôžičku z banky a dva má na operatívny lízing, a ďalšie štyri má na lízing, medzi nimi po dve lietadlá 737-500 a 737-300. Spoločnosť prevádzkuje letecké spojenia zo svojich troch základní v Bratislave, Prahe a vo Viedni. Spoločnosť vznikla v septembri 2001, eviduje základné imanie 661,22 tis. eur. Od septembra 2005 sú jej akcie obchodované na burzách vo Viedni a Varšave. SkyEurope v júni tohto roka prepravila 214,48 tis. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 37,7 %. Za posledných dvanásť mesiacov ku koncu júna s ňou letelo 3,03 mil. cestujúcich pri poklese o 19 %. Obsadenosť lietadiel sa za uplynulých dvanásť mesiacov nezmenila a predstavovala 74,9 %, v júni obsadenosť letov klesla o 2,5-percentuálneho bodu na 74,6 %. Prepravná kapacita letov spoločnosti v júni klesla o 35,6 % na 287,69 tis. miest a za posledných dvanásť mesiacov končiacich júnom sa znížila o 19,1 % na 4,04 mil. miest. SkyEurope ponúka v letnom letovom poriadku 55 spojení do 33 destinácií v 16 krajinách. Bratislavu spája s 13 destináciami - Košicami, Burgasom, Istanbulom, Dubrovníkom, Splitom, Cataniou, Rímom, Barcelonou, Málagou, Parížom, Londýnom - Lutonom, Manchestrom a Kodaňou. Spoločnosť v prvom finančnom polroku od vlaňajšieho októbra do konca marca tohto roku znížila počet zamestnancov zo 694 na 548, čiže o 21,1 %.
SITA
Okresný súd Bratislava 1 povolil 17. júla reštrukturalizáciu spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s., pričom do funkcie správcu ustanovil Jozefa Griščíka. Súd zároveň vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky do 30 dní od povolenia reštrukturalizácie. Reštrukturalizáciu spoločnosti bude riadiť Griščík pod dohľadom súdu. SkyEurope Airlines, a.s., ktorá je od 22. júna pod súdnou ochranou pred veriteľmi, intenzívne rokuje s investormi z finančnej oblasti. Pre agentúru SITA to začiatkom júla potvrdil Kika bez ďalších podrobností. "Nemôžeme sa k tomu vyjadriť. Rokujeme, to je všetko. Rokovania nemôžeme špecifikovať vzhľadom na burzové predpisy. Robíme všetko preto, aby to bolo čo najskôr," dodal hovorca SkyEurope o rokovaniach s investormi, ktorí by mali pomôcť firme prežiť. Podľa neoficiálnych mediálnych informácií by mohlo ísť o turecko-americkú skupinu Odien, ktorá vlastní napríklad cestovnú kanceláriu Čedok. Len výška obchodného dlhu SkyEurope z dennej prevádzky predstavuje okolo 60 mil. eur. "Vstúpime do rokovania s jednotlivými veriteľmi. Rozdelení sú do skupín, prihlásia sa do reštrukturalizácie," povedal ďalej Kika s tým, že hlavným zámerom reštrukturalizácie je zníženie dlhu a finančná stabilizácia spoločnosti. Reštrukturalizácia má pomôcť spoločnosti dokončiť jej celkovú reorganizáciu, ktorá začala už pred pol druha rokom. SkyEurope v rámci nej zrušila svoje základne v Krakove a Budapešti a zrušila 20 % liniek produkujúcich 80 % firemnej straty.
SkyEurope Airlines prevádzkuje z pôvodných 15 lietadiel už len osem Boeingov. Štyri sú typu 737-700 NG, z toho dva sú financované cez pôžičku z banky a dva má na operatívny lízing, a ďalšie štyri má na lízing, medzi nimi po dve lietadlá 737-500 a 737-300. Spoločnosť prevádzkuje letecké spojenia zo svojich troch základní v Bratislave, Prahe a vo Viedni. Spoločnosť vznikla v septembri 2001, eviduje základné imanie 661,22 tis. eur. Od septembra 2005 sú jej akcie obchodované na burzách vo Viedni a Varšave. SkyEurope v júni tohto roka prepravila 214,48 tis. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 37,7 %. Za posledných dvanásť mesiacov ku koncu júna s ňou letelo 3,03 mil. cestujúcich pri poklese o 19 %. Obsadenosť lietadiel sa za uplynulých dvanásť mesiacov nezmenila a predstavovala 74,9 %, v júni obsadenosť letov klesla o 2,5-percentuálneho bodu na 74,6 %. Prepravná kapacita letov spoločnosti v júni klesla o 35,6 % na 287,69 tis. miest a za posledných dvanásť mesiacov končiacich júnom sa znížila o 19,1 % na 4,04 mil. miest. SkyEurope ponúka v letnom letovom poriadku 55 spojení do 33 destinácií v 16 krajinách. Bratislavu spája s 13 destináciami - Košicami, Burgasom, Istanbulom, Dubrovníkom, Splitom, Cataniou, Rímom, Barcelonou, Málagou, Parížom, Londýnom - Lutonom, Manchestrom a Kodaňou. Spoločnosť v prvom finančnom polroku od vlaňajšieho októbra do konca marca tohto roku znížila počet zamestnancov zo 694 na 548, čiže o 21,1 %.
SITA
Súvisiace články:
Súd schválil reštrukturalizáciu SkyEurope Airlines (17. 7. 2009)
Bývalý šéf SkyEurope bude riadiť aerolinky Air Arabia (13. 7. 2009)
Súd uvoľnil lietadlo SkyEurope zadržiavané v Paríži (7. 7. 2009)
SkyEurope intenzívne rokuje s finančnými investormi (7. 7. 2009)
Wizz Air nie je podľa SkyEurope ich konkurentom ani náhradou (7. 7. 2009)
Letecká spoločnosť SkyEurope zmenila vedenie (3. 7. 2009)
Situácia okolo SkyEurope podľa cestoviek zájazdy neovplyvní (25. 6. 2009)