|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. decembra 2014
Zadarmo na Slovensku cestuje už takmer 400-tisíc ľudí
Tagy: Vlaky zadarmo
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) za mesiac od zavedenia bezplatnej ...
Zdieľať
Celkový počet cestujúcich štátneho osobného dopravcu sa za mesiac v rámci bezplatnej prepravy vlakmi zvýšil o 20 %.BRATISLAVA 18. decembra (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) za mesiac od zavedenia bezplatnej prepravy pre vybrané skupiny ľudí evidovala do stredy 390 tisíc zaregistrovaných cestujúcich. Ako agentúru SITA informoval riaditeľ úseku obchodu štátneho vlakového osobného dopravcu Jozef Schmidt, podiel detí a študentov v rámci registrácie na cestovanie vlakmi zdarma dosahuje zhruba 46 % a dôchodcovia majú podiel 54 %.
"Za posledné štyri týždne sa nám zvýšil celkový počet cestujúcich v rámci bezplatnej prepravy o 20 %," povedal Schmidt. Podiel bezplatných a platiacich cestujúcich podľa neho zatiaľ dosahuje približne polovicu.
Limit pre cestujúcich zdarma
Na bezplatnú prepravu vo vlakoch má nárok približne 2,2 milióna obyvateľov Slovenska. Môžu ju však využívať aj študenti a dôchodcovia z členských krajín Európskej únie. Nateraz zaregistrovaných 390 tisíc ľudí na dopravu vlakmi zdarma predstavuje takmer 18 % z oprávnených. "Stále prebieha registrácia a pribúdajú cestujúci. V januári a februári sa bude dať povedať, či to bude mať stupujúcu tendenciu, alebo či sa to stabilizuje," predpokladá Schmidt.
V novom cestovnom poriadku, ktorý platí od nedele 14. decembra, ZSSK už zaviedla limit pre cestujúcich zdarma v rýchlikoch. "Blížia sa vianočné sviatky, vlaky budú plné a treba spraviť vyváženosť medzi platiacimi a bezplatnými cestujúcimi. Je to niečo podobné ako povinne miestenkové InterCity vlaky," zdôvodnil opatrenie Schmidt. Vlak má svoju kapacitu a štátna spoločnosť musí zariadiť bezpečnú prepravu cestujúcich tak, aby bola zároveň zachovaná kultúra cestovania. Nie je to podľa neho odmietnutie bezplatnej prepravy, ale len určitý limit cestujúcich, ktorý vlak môže zobrať nielen na trati Bratislava - Košice, ale aj na iných tratiach.
Obmedzenia dokážu upravovať denne
Pre každý rýchlik je iné obmedzenie počtu bezplatných cestujúcich. "Závisí to od toho, aké sú prúdy cestujúcich. Máme to zmapované, vieme, ako cestujú. Nastavili sme určité podiely a vyváženosti podľa našich poznatkov. Dokážeme to denne upravovať, keby vznikla situácia, ktorá by mala zmeniť pomery," uviedol Schmidt.
Šéf úseku obchodu ZSSK zdôraznil, že pokračuje modernizácia vlakových súprav s využitím eurofondov a zvýšila sa kapacita vlakov pridaním vyše stovky spojov. Súvisí to nielen s bezplatnou prepravou, ale aj s dobudovaním taktovej prepravy. "Budúcnosť bude možno aj o tom, akú úlohu budú spĺňať železničná doprava a iné druhy dopravy. Myslím si, že kapacita je dostatočná a podľa toho, ako sa bude situácia ďalej vyvíjať, sa môžu prijímať ďalšie opatrenia," dodal
"Za posledné štyri týždne sa nám zvýšil celkový počet cestujúcich v rámci bezplatnej prepravy o 20 %," povedal Schmidt. Podiel bezplatných a platiacich cestujúcich podľa neho zatiaľ dosahuje približne polovicu.
Limit pre cestujúcich zdarma
Na bezplatnú prepravu vo vlakoch má nárok približne 2,2 milióna obyvateľov Slovenska. Môžu ju však využívať aj študenti a dôchodcovia z členských krajín Európskej únie. Nateraz zaregistrovaných 390 tisíc ľudí na dopravu vlakmi zdarma predstavuje takmer 18 % z oprávnených. "Stále prebieha registrácia a pribúdajú cestujúci. V januári a februári sa bude dať povedať, či to bude mať stupujúcu tendenciu, alebo či sa to stabilizuje," predpokladá Schmidt.
V novom cestovnom poriadku, ktorý platí od nedele 14. decembra, ZSSK už zaviedla limit pre cestujúcich zdarma v rýchlikoch. "Blížia sa vianočné sviatky, vlaky budú plné a treba spraviť vyváženosť medzi platiacimi a bezplatnými cestujúcimi. Je to niečo podobné ako povinne miestenkové InterCity vlaky," zdôvodnil opatrenie Schmidt. Vlak má svoju kapacitu a štátna spoločnosť musí zariadiť bezpečnú prepravu cestujúcich tak, aby bola zároveň zachovaná kultúra cestovania. Nie je to podľa neho odmietnutie bezplatnej prepravy, ale len určitý limit cestujúcich, ktorý vlak môže zobrať nielen na trati Bratislava - Košice, ale aj na iných tratiach.
Obmedzenia dokážu upravovať denne
Pre každý rýchlik je iné obmedzenie počtu bezplatných cestujúcich. "Závisí to od toho, aké sú prúdy cestujúcich. Máme to zmapované, vieme, ako cestujú. Nastavili sme určité podiely a vyváženosti podľa našich poznatkov. Dokážeme to denne upravovať, keby vznikla situácia, ktorá by mala zmeniť pomery," uviedol Schmidt.
Šéf úseku obchodu ZSSK zdôraznil, že pokračuje modernizácia vlakových súprav s využitím eurofondov a zvýšila sa kapacita vlakov pridaním vyše stovky spojov. Súvisí to nielen s bezplatnou prepravou, ale aj s dobudovaním taktovej prepravy. "Budúcnosť bude možno aj o tom, akú úlohu budú spĺňať železničná doprava a iné druhy dopravy. Myslím si, že kapacita je dostatočná a podľa toho, ako sa bude situácia ďalej vyvíjať, sa môžu prijímať ďalšie opatrenia," dodal
Tagy: Vlaky zadarmo
Súvisiace články:
Vlaky zadarmo berú autobusárom ľudí, hrozí rušenie spojov (16. 12. 2014)
Mimovládka pozýva Fica na cestu vlakom z Bratislavy do Košíc (2. 12. 2014)
Viac vlakov majú ľudia na trasách do Žiliny, Zvolena či Košíc (25. 11. 2014)