|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. septembra 2009
Začína kampaň o prechode vysielania s Telkou anténkou
Na Slovensku sa začína informačná kampaň, ktorá má dotknutým domácnostiam pri prechode z analógového na digitálne vysielanie uľahčiť rozhodovanie, ako budú ďalej prijímať televízny ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. septembra (WEBNOVINY) – Na Slovensku sa začína informačná kampaň, ktorá má dotknutým domácnostiam pri prechode z analógového na digitálne vysielanie uľahčiť rozhodovanie, ako budú ďalej prijímať televízny signál. Týka sa to asi polovice slovenských domácností, ktoré prijímajú signál buď individuálnymi anténami alebo kolektívne cez spoločné televízne antény, ktorých je dovedna asi 650-tisíc. Pre druhú polovicu, ktorá signál prijíma cez sieť káblového operátora, satelit, telekomunikačnú sieť prostredníctvom drôtu alebo optického káblu, sa nič nemení.
Z praktického hľadiska to znamená, že pôvodné analógové prijímače nebudú schopné prijímať digitálny televízny signál. Po tom, ako sa analógový terestriálny signál vypne, nebude tento prijímač schopný dekódovať a zobraziť nový druh signálu. „Budú potrebovať nejaké zariadenie, aby mohli televízny signál prijímať," konštatoval dnes na tlačovej besede minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny.
Dotknutí užívatelia budú mať viacero možností, čo ďalej robiť. Starý analógový televízor si môžu doplniť tzv. set-top boxom (digitálno-analógovým prevodníkom), ktorý sa zapája medzi anténu a televízor. Ďalej si môžu kúpiť nový integrovaný televízor, ktorý už má digitálny diel. Tretia možnosť je sledovanie televíznych programov na počítači s vonkajším alebo vnútorným modulom DVB-T. Môžu aj zmeniť systém príjmu, napr. prejsť na príjem zo satelitu, pripojiť sa na sieť káblovej televízie a podobne.
„Dôvodom prechodu na digitálne vysielanie je snaha, aby mali ľudia kvalitnejší obraz a zvuk, ako aj to, že súčasné frekvenčné spektrum pre analógové pozemné vysielanie je už vyčerpané," konštatoval Vážny. Pripomenul, že Slovensko si zároveň plní záväzok voči Európskej komisii. Do roku 2012 totiž členské štáty Európskej únie vypnú analógové vysielanie. Slovensko bude odpájať analógové vysielanie po tzv. ostrovoch, teda lokalitách Slovenska, ktorých je 12. Prvé odpojenia plánujú na druhý polrok 2010, odpojeniu však bude vždy predchádzať paralelné analógové aj digitálne vysielanie.
Účelom informačnej kampane je podľa šéfky sekcie pošty a telekomunikácií ministerstva dopravy Michaely Petríkovej upozorniť, že pri prechode na nový typ vysielania je snaha o zachovanie prístupu k informáciám pre každého občana. Ten bude musieť zvážiť ďalší spôsob príjmu signálu.
Kampaň bude najprv podľa Vážneho všeobecná, neskôr sa zameria na tie oblasti, kde sa bude analógové vysielanie vypínať. Ministerstvo dopravy zadalo výberovým konaním kampaň agentúre B.M.A., maximálna cena kampane je do 1,6 milióna €. Ak počas odpájania analógového vysielania zistia, že už kampaň svoj účel splnila, môžu ju predčasne ukončiť.
Petra Siváková z agentúry B.M.A uviedla, že kampaň na začiatku bude najmä v televíziách. V prvej fáze bude obsahovať informácie o potrebe prechodu na digitálne vysielanie, v druhej informácie o tom, ako sa majú ľudia na prechod pripraviť a posledná už konkrétne detaily pre oblasti, kde sa aktuálne bude pripravovať odpojenie analógového vysielania. Kampaň spríjemní maskot Telka anténka.
Vážny pripomenul, že niektorí ľudia budú mať nárok na štátnu pomoc pri kúpe set-top boxu alebo výmene televízora – dostanú poukážku v hodnote do 20 €. „Sú to poberatelia dávky v hmotnej núdzi, poberatelia invalidného dôchodku menšieho ako 185,89 €, alebo poberatelia starobného dôchodku vrátane predčasného," spresnil Vážny. V súčasnosti robia na ministerstve analýzu, kto presne a ako preukáže, že má na poukážku nárok a akým spôsobom budú poukážky ľudom dávať.
DVB-T (Digital Video Broadcasting -Terrestrial) je európsky systém, určený na pozemské digitálne televízne vysielanie. Pri tomto type sa televízne programy spracúvajú a prenášajú k divákom v digitálnej forme. Je to podobné spracovanie ako sa používa vo výpočtovej technike, na internete, či pri CD alebo DVD nosičoch. Postupne do roku 2012 bude súčasné pozemské analógové vysielanie nahradené pozemským digitálnym televíznym vysielaním.
SITA
Z praktického hľadiska to znamená, že pôvodné analógové prijímače nebudú schopné prijímať digitálny televízny signál. Po tom, ako sa analógový terestriálny signál vypne, nebude tento prijímač schopný dekódovať a zobraziť nový druh signálu. „Budú potrebovať nejaké zariadenie, aby mohli televízny signál prijímať," konštatoval dnes na tlačovej besede minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny.
Dotknutí užívatelia budú mať viacero možností, čo ďalej robiť. Starý analógový televízor si môžu doplniť tzv. set-top boxom (digitálno-analógovým prevodníkom), ktorý sa zapája medzi anténu a televízor. Ďalej si môžu kúpiť nový integrovaný televízor, ktorý už má digitálny diel. Tretia možnosť je sledovanie televíznych programov na počítači s vonkajším alebo vnútorným modulom DVB-T. Môžu aj zmeniť systém príjmu, napr. prejsť na príjem zo satelitu, pripojiť sa na sieť káblovej televízie a podobne.
„Dôvodom prechodu na digitálne vysielanie je snaha, aby mali ľudia kvalitnejší obraz a zvuk, ako aj to, že súčasné frekvenčné spektrum pre analógové pozemné vysielanie je už vyčerpané," konštatoval Vážny. Pripomenul, že Slovensko si zároveň plní záväzok voči Európskej komisii. Do roku 2012 totiž členské štáty Európskej únie vypnú analógové vysielanie. Slovensko bude odpájať analógové vysielanie po tzv. ostrovoch, teda lokalitách Slovenska, ktorých je 12. Prvé odpojenia plánujú na druhý polrok 2010, odpojeniu však bude vždy predchádzať paralelné analógové aj digitálne vysielanie.
Účelom informačnej kampane je podľa šéfky sekcie pošty a telekomunikácií ministerstva dopravy Michaely Petríkovej upozorniť, že pri prechode na nový typ vysielania je snaha o zachovanie prístupu k informáciám pre každého občana. Ten bude musieť zvážiť ďalší spôsob príjmu signálu.
Kampaň bude najprv podľa Vážneho všeobecná, neskôr sa zameria na tie oblasti, kde sa bude analógové vysielanie vypínať. Ministerstvo dopravy zadalo výberovým konaním kampaň agentúre B.M.A., maximálna cena kampane je do 1,6 milióna €. Ak počas odpájania analógového vysielania zistia, že už kampaň svoj účel splnila, môžu ju predčasne ukončiť.
Petra Siváková z agentúry B.M.A uviedla, že kampaň na začiatku bude najmä v televíziách. V prvej fáze bude obsahovať informácie o potrebe prechodu na digitálne vysielanie, v druhej informácie o tom, ako sa majú ľudia na prechod pripraviť a posledná už konkrétne detaily pre oblasti, kde sa aktuálne bude pripravovať odpojenie analógového vysielania. Kampaň spríjemní maskot Telka anténka.
Vážny pripomenul, že niektorí ľudia budú mať nárok na štátnu pomoc pri kúpe set-top boxu alebo výmene televízora – dostanú poukážku v hodnote do 20 €. „Sú to poberatelia dávky v hmotnej núdzi, poberatelia invalidného dôchodku menšieho ako 185,89 €, alebo poberatelia starobného dôchodku vrátane predčasného," spresnil Vážny. V súčasnosti robia na ministerstve analýzu, kto presne a ako preukáže, že má na poukážku nárok a akým spôsobom budú poukážky ľudom dávať.
DVB-T (Digital Video Broadcasting -Terrestrial) je európsky systém, určený na pozemské digitálne televízne vysielanie. Pri tomto type sa televízne programy spracúvajú a prenášajú k divákom v digitálnej forme. Je to podobné spracovanie ako sa používa vo výpočtovej technike, na internete, či pri CD alebo DVD nosičoch. Postupne do roku 2012 bude súčasné pozemské analógové vysielanie nahradené pozemským digitálnym televíznym vysielaním.
SITA
nasledujúci článok >>
Škoda Auto Slovensko zostáva trhovým lídrom aj napriek augustovej registrácii nových vozidiel
Škoda Auto Slovensko zostáva trhovým lídrom aj napriek augustovej registrácii nových vozidiel