|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. januára 2012
Začiatok výstavby R2 je v nedohľadne
TRENČÍN 1. januára (WEBNOVINY) – Začiatok výstavby rýchlostnej cesty R2 medzi Trenčínom a Prievidzou je v nedohľadne. Jasný je len termín ukončenia výstavby pre úsek Ruskovce – Pravotice, teda obchvatu mesta Bánovce ...
Zdieľať
TRENČÍN 1. januára (WEBNOVINY) – Začiatok výstavby rýchlostnej cesty R2 medzi Trenčínom a Prievidzou je v nedohľadne.
Jasný je len termín ukončenia výstavby pre úsek Ruskovce – Pravotice, teda obchvatu mesta Bánovce nad Bebravou, a to november 2015.
"Pre ostatné úseky budú termíny pokračovania prípravy a výstavby stanovené v závislosti od zabezpečenia finančných prostriedkov, potrebných na pokračovanie projektovej prípravy, majetkovo-právne usporiadanie a samotnú realizáciu jednotlivých úsekov rýchlostnej cesty R2," informoval hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič. S výstavbou R2 sa malo začať ešte v roku 2010.
Nestalo sa tak pre stav projektovej prípravy a majetkovo-právneho usporiadania stavieb, ktorý to neumožňoval. "Opakujem, iné úseky ako Ruskovce - Pravotice pre zanedbanie prípravy minulou vládou nie je možné začať stavať," zdôraznil Krajčovič.
Šanca pre Prievidzu
Na to, že R2 je v regióne potrebná, upozorňovali viackrát aj regionálni politici. "Výstavbou rýchlostnej cesty by bolo mesto Prievidza, ale aj celý región Horná Nitra pripojený na diaľničnú sieť D1. To je jedna z hlavných požiadaviek potenciálnych investorov, preto považujeme vybudovanie cestného spojenia za našu regionálnu prioritu," uviedol Michal Ďureje z Mestského úradu v Prievidzi.
Z ostatných plánovaných rýchlostných ciest v rokoch 2012 a 2013 chce rezort dopravy začať najmä s výstavbou najpotrebnejších úsekov R2 medzi Zvolenom a Kriváňom v smere na Lučenec.
"Okrem odľahčenia obcí zaťažovaných tranzitnou dopravou – podobne intenzívnou ako v trase východných úsekov D1 – budú mať veľký význam pre znižovanie regionálnych rozdielov. Priblížia totiž cestnú infraštruktúru bližšie k okresom s najvyššou nezamestnanosťou na juhu stredného Slovenska a zlepšia ich vyhliadky na pritiahnutie investícií, ktoré prinesú pracovné príležitosti práve tam, kde najviac chýbajú," tvrdí Krajčovič.
Rezervnými projektmi s vysokým stupňom prípravy, ale menej výraznou tranzitnou záťažou sú plánované obchvaty Bánoviec nad Bebravou (R2 Ruskovce – Pravotice) a Žiaru nad Hronom.
Jasný je len termín ukončenia výstavby pre úsek Ruskovce – Pravotice, teda obchvatu mesta Bánovce nad Bebravou, a to november 2015.
"Pre ostatné úseky budú termíny pokračovania prípravy a výstavby stanovené v závislosti od zabezpečenia finančných prostriedkov, potrebných na pokračovanie projektovej prípravy, majetkovo-právne usporiadanie a samotnú realizáciu jednotlivých úsekov rýchlostnej cesty R2," informoval hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič. S výstavbou R2 sa malo začať ešte v roku 2010.
Nestalo sa tak pre stav projektovej prípravy a majetkovo-právneho usporiadania stavieb, ktorý to neumožňoval. "Opakujem, iné úseky ako Ruskovce - Pravotice pre zanedbanie prípravy minulou vládou nie je možné začať stavať," zdôraznil Krajčovič.
Šanca pre Prievidzu
Na to, že R2 je v regióne potrebná, upozorňovali viackrát aj regionálni politici. "Výstavbou rýchlostnej cesty by bolo mesto Prievidza, ale aj celý región Horná Nitra pripojený na diaľničnú sieť D1. To je jedna z hlavných požiadaviek potenciálnych investorov, preto považujeme vybudovanie cestného spojenia za našu regionálnu prioritu," uviedol Michal Ďureje z Mestského úradu v Prievidzi.
Z ostatných plánovaných rýchlostných ciest v rokoch 2012 a 2013 chce rezort dopravy začať najmä s výstavbou najpotrebnejších úsekov R2 medzi Zvolenom a Kriváňom v smere na Lučenec.
"Okrem odľahčenia obcí zaťažovaných tranzitnou dopravou – podobne intenzívnou ako v trase východných úsekov D1 – budú mať veľký význam pre znižovanie regionálnych rozdielov. Priblížia totiž cestnú infraštruktúru bližšie k okresom s najvyššou nezamestnanosťou na juhu stredného Slovenska a zlepšia ich vyhliadky na pritiahnutie investícií, ktoré prinesú pracovné príležitosti práve tam, kde najviac chýbajú," tvrdí Krajčovič.
Rezervnými projektmi s vysokým stupňom prípravy, ale menej výraznou tranzitnou záťažou sú plánované obchvaty Bánoviec nad Bebravou (R2 Ruskovce – Pravotice) a Žiaru nad Hronom.