Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

12. decembra 2019

Začiatkom roka 2020 majú byť odovzdané dva úseky R7 aj jeden na D4



Na snímke stredové vodorovné dopravné značenie a stavba rýchlostnej cesty R7 počas sprevádzanej ukážky aktuálnych prác na najväčšej trvajúcej dopravnej stavbe v strednej Európe D4R7 neďaleko obce Veľká Paka 12. decembra 2019. ...



Zdieľať
Na snímke stredové vodorovné dopravné značenie a stavba rýchlostnej cesty R7 počas sprevádzanej ukážky aktuálnych prác na najväčšej trvajúcej dopravnej stavbe v strednej Európe D4R7 neďaleko obce Veľká Paka 12. decembra 2019. Foto: TASR Jaroslav Novák
Bratislava 12. decembra (TASR) – Dva úseky rýchlostnej cesty R7 budú odovzdané vodičom do užívania začiatkom budúceho roka. V tom istom čase by mal byť odovzdaný aj úsek D4 medzi Ketelcom a Rovinkou spolu so súvisiacim úsekom R7. Informovali o tom vo štvrtok zástupcovia koncesionára a zhotoviteľa projektu bratislavského obchvatu na ukážke aktuálnych prác na D4/R7.


Na dvoch úsekoch R7 medzi križovatkou Ketelec a obcou Holice sa už v súčasnosti vykonávajú dokončovacie práce. "Práce sú skoro ukončené, bola položená posledná vrstva vozovky, uskutočnilo sa striekanie dopravného značenia, uskutočňuje sa inštalácia protihlukových bariér a zvodidiel," priblížil prevádzkový riaditeľ Zero Bypass Limited Tomáš Bežilla.

Úsek, ktorý by sa mal odovzdať začiatkom budúceho roka, má dĺžku 24 kilometrov. Dokončujú sa posledné segmenty betónových zvodidiel a potrebné bude ešte inštalovať oplotenie a informačný systém diaľnice. Generálny riaditeľ spoločnosti D4R7 Construction Juan José Bregel poznamenal, že sa už začali aj administratívne úkony potrebné na otvorenie cesty. To, či sa celá R7 otvorí v roku 2020, bude podľa neho jasné v lete.

Bežilla zároveň podotkol, že hrdza na protihlukových bariérach je zámer, a nie nedostatok. Sú vyrobené z ocele zvanej corten, ktorá koroduje prirodzene. "Vytvára protikoróznu ochranu navrchu, ktorá zabraňuje ďalej pokračovaniu korózie dovnútra materiálu a vytvára tým prirodzenú ochranu materiálu ako takému," ozrejmil. Na začiatku budú teda protihlukové steny hrdzavé, postupne stmavnú a zastabilizujú sa. "Daný materiál je drahý, nejde o žiadne lacné riešenie ani o snahu ušetriť finančné prostriedky," zdôraznil s tým, že konečný vzhľad by bariéry mali dosiahnuť o dva až tri mesiace.

Aj v ostatných častiach projektu D4/R7 idú práce podľa Bregela dobrým tempom. Začiatkom budúceho roka predpokladá aj otvorenie cesty medzi križovatkou Ketelec a obcou Rovinka. Predpokladá sa, že počas roka 2020 budú odovzdané zvyšné úseky D4 z Ketelca do Rače. Súčasne bude podľa Bregela v roku 2020 pravdepodobne hotový takmer celý most.

Dokončený je úsek východného predmostia v dĺžke 1280 metrov. Pokračujú práce na 18. segmente, ktorý je z tejto strany posledný. V najbližších dňoch tak bude hrubá stavba východnej časti súmostia hotová a výsuvná skruž sa začne demontovať. Dokončených je tiež 850 metrov budúceho mosta zo západnej strany. Práce sa tak dostali do poslednej etapy s plánovaným ukončením vo februári. Aj výstavba Kajakového a Dunajského mosta podľa zhotoviteľa plynulo pokračuje. Dokončené sú štyri nulté segmenty nad vodným tokom a dokončujú sa aj práce na kompenzačných opatreniach v podobe sprietočnenia Biskupického ramena.

V prípade problematického násypu na D4 má dodávateľ stavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 predložiť statický prepočet štátnemu stavebnému dohľadu. Ten by mal následne rozhodnúť, čo s týmto násypom bude. "Práve dokončujeme posudky s nezávislými odborníkmi. Doposiaľ to vyzerá, že všetko je pod kontrolou, nič mimo bežného stavu, ale radšej si počkáme a vydiskutujeme to s ministerstvom dopravy," skonštatoval Bregel s tým, že finálny výsledok od nezávislých odborníkov by mali mať pravdepodobne do Vianoc.

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) vo štvrtok uviedol, že stretnutie s koncesionárom sa má uskutočniť budúci týždeň. "Na budúci týždeň sedíme s koncesionárom, kde má predstaviť všetky technické opatrenia, ktoré na tom vale musia vzniknúť," vyhlásil.

Projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt) zahŕňa stavbu 27 kilometrov dlhého diaľničného úseku D4 medzi Jarovcami a Račou a približne 32 kilometrov dlhého úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Prievozom a Holicami. Koncesionárom projektu D4/R7 je spoločnosť Zero Bypass Limited, ktorá zabezpečuje výstavbu, financovanie a 30-ročnú prevádzku budúceho obchvatu Bratislavy. Spoločnosť D4R7 Construction je hlavným zhotoviteľom projektu.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Čile potvrdilo, že trosky v oceáne patria lietadlu vzdušných síl
<< predchádzajúci článok
ECB zaznamenala prvé náznaky stabilizácie ekonomiky eurozóny