![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
11. januára 2016
Záchranárske vrtuľníky vysielali najčastejšie k dopravným nehodám
Na snímke vrtuľník Ministerstva vnútra Slovenskej republiky čaká na vzlet na heliporte v Starom Smokovci vo Vysokých Tatrách.
Zdieľať

Piloti spoločnosti v uplynulom roku nalietali pre záchranu ľudských životov spolu 1774 hodín, čo predstavuje nárast oproti minulému roku o 13 percent. Najviac nalietaných hodín bolo zaznamenaných v letných mesiacoch, pretože práve v tomto období sú poveternostné podmienky na realizáciu leteckých zásahov priaznivejšie. Z celkového počtu prevezených pacientov tvorili takmer 20 percent detskí pacienti, ktorých leteckí záchranári ošetrovali najčastejšie pri dopravných nehodách. Vrtuľníky s trojčlennou posádkou sú v pohotovosti 24 hodín denne v siedmich operačných strediskách na Slovensku. Najviac práce mali v minulom roku záchranárske tímy z Banskej Bystrice, kde mali 302 výjazdov a z Košíc s 300 výjazdmi.
"Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby vysiela medicínsky vybavené vrtuľníky na miesta, kde je potrebný rýchly zásah lekára a šetrný prevoz pacienta. V roku 2015 boli záchranárske vrtuľníky najčastejšie privolané k pacientom s ochorením srdca, konkrétne s diagnózou akútny infarkt myokardu," doplnila Turočeková. Druhým najčastejším indikátorom zásahov vrtuľníka boli dopravné nehody osobných motorových vozidiel a motocyklov, ale nevyhli sa im ani cyklisti či chodci. V 168 prípadoch privolali leteckých záchranárov na pomoc zraneným v horských oblastiach, na lyžiarskych svahoch a v ťažko prístupnom lesnom teréne. Ak sa pacient nachádza na mieste, kde nie je možné pristáť, používa posádka techniku palubného navijaka, pomocou ktorého je k zranenému lanom spustený lekár. Táto technika bola uplynulý rok pri zásahoch použitá 122-krát.
"Na prelome starého a nového roka sme v spolupráci s Horskou záchrannou službou zasahovali pri viacerých pádoch horolezcov, ktoré sa skončili tragicky. Je nám to obzvlášť ľúto z dôvodu, že v priebehu niekoľkých dní prišli v Tatrách o život veľmi mladí ľudia. Verím, že nový rok bude pokračovať lepšie a naše posádky budú privolávané k zraneným, ktorým budú môcť čo najlepšie pomôcť či zachrániť život. Najsmutnejšou udalosťou v minulom roku bol pre nás všetkých pád nášho vrtuľníka v Slovenskom raji, kde sme stratili veľmi dobrých kolegov a priateľov," povedal riaditeľ VZZS ATE Ján Kuboši.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR