Začala výstavba nového terminálu na letisku v Bratislave
V utorok sa oficiálne začala stavba nového osobného terminálu na bratislavskom letisku s následnou rekonštrukciou súčasného terminálu. Premiér Robert Fico pri tejto príležitosti vyslovil ...
BRATISLAVA 16. decembra (WEBNOVINY) - V utorok sa oficiálne začala stavba nového osobného terminálu na bratislavskom letisku s následnou rekonštrukciou súčasného terminálu. Premiér Robert Fico pri tejto príležitosti vyslovil presvedčenie, že napriek problémom s finančnou krízou, bude projekt na bratislavskom letisku úspešne zvládnutý. "Pokiaľ ide o výstavbu tohto terminálu, napĺňame predsavzatie vlády SR, ktoré vzniklo po tom, ako sme zastavili pripravenú privatizáciu tohto letiska. Veríme, že bratislavské letisko sa dá rozvíjať vlastnými silami," uviedol Fico. Kapacita letiska sa má po výstavbe terminálu takmer zdvojnásobiť zo súčasných 2,6 mil. na 5 mil. cestujúcich ročne. Tender s predpokladanou cenou stavebných prác 2,8 mld. Sk (92,94 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 2,588 mld. Sk (85,91 mil. €) bez dane. Stavba nového terminálu má byť hotová v máji 2010 a následná rekonštrukcia terajšieho terminálu vo februári 2012. Premiér počas oficiálneho otvorenia stavby terminálu vyslovil nádej, že zhotoviteľ stavby, firma ZIPP Bratislava, zvládne svoju úlohu zodpovedne a na úrovni. "Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme okolo 2,9 mld. Sk (96,26 mil. €). Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 2,1 mld. Sk (69,71 mil. €) a zvyšných okolo 800 mil. Sk (26,55 mil. €) má poskytnúť samotné letisko z úveru," dodal Fico. Za neoddeliteľnú súčasť rozvoja letiska premiér označil aj vybudovanie podzemnej železnice, električkového napojenia a s tým súvisiacich pozemných komunikácií. Ako ďalej poznamenal, dopravno-urbanistickú štúdiu napojenia železničných koridorov projektu TEN-T 17 a napojenia letiska na železničnú sieť v Bratislave spracovali Železnice Slovenskej republiky. Tie budú aj gestorom realizácie projektu. Projekt na bratislavskom letisku má podľa Fica veľký význam aj z dôvodu prehlbujúcej sa hospodárskej krízy. Stavebné práce podľa premiéra prispejú aj k nahradeniu výpadku v priemyselnej výrobe. "V tomto čase budú mať stavbári na Slovensku jedno z rozhodujúcich slov, a nielen tu na letisku v Ivanke, ale aj na stavbách diaľnic a rýchlostných ciest či pri výstavbe energetických diel," pokračoval Fico. Po dostavbe terminálu by sa mala kapacita letiska v Bratislave zvýšiť z terajších 2,6 mil. na 3,5 mil. cestujúcich ročne. V tomto roku je podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho na financovanie výstavby terminálu potrebných okolo 200 mil. Sk (6,64 mil. €), v roku 2009 bude potrebných 1,6 mld. Sk (53,11 mil. €) a zvyšok v roku 2010. Z troch predložených ponúk v súťaži postúpili ďalej dve, popri úspešnej ponuke firmy ZIPP Bratislava ešte aj ponuka spoločnosti Metrostav, a.s. Praha v hodnote 2,680 mld. Sk (88,96 mil. €) bez dane. "Rozhodujúcim kritériom pri výbere realizátora výstavby bola cena," informovala hovorkyňa bratislavského letiska Dana Madunická koncom novembra tohto roka. Najvyššia ponuka Trnavskej stavebnej spoločnosti, a.s. za 3,051 mld. Sk (101,27 mil. €) bola vylúčená pre nesplnenie podmienok účasti a požiadaviek na predmet zákazky. SITA