Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

25. novembra 2008

Začala stavba 2. etapy úseku R1 Žarnovica - Š. Podhradie



Na trase medzi Nitrou a Banskou Bystricou by mali mať vodiči do konca roku 2010 k dispozícii nový úsek rýchlostnej cesty R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie. Ide o II. etapu výstavby tejto rýchlostnej ...



Zdieľať
BRATISLAVA 25. novembra (WN/PR) - Na trase medzi Nitrou a Banskou Bystricou by mali mať vodiči do konca roku 2010 k dispozícii nový úsek rýchlostnej cesty R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie. Ide o II. etapu výstavby tejto rýchlostnej cesty. Základný kameň výstavby úseku slávnostne poklepali v pondelok 24. novembra tohto roka v Hliníku nad Hronom predstavitelia Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR, Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., samosprávy mesta Žiar nad Hronom, spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s., ktorá úsek naprojektovala a zhotoviteľa stavby, ktorým je združenie firiem Doprastav, a.s., Inžinierske stavby Košice, a.s., Strabag, a.s. a Stavby silnic a železnic. Spomínaný úsek rýchlostnej cesty by mal byť postavený do konca roka 2010, jeho zmluvná cena je na úrovni 3,1 mld. Sk bez DPH. Úsek II. etapy má dĺžku 8,372 km. Nadväzuje na úsek I.etapy stavby rýchlostnej cesty a bude sa stavať v plnom profile. Celý úsek R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie nahradí preťaženú cestu I/65 v dĺžke 17,2 km. Ako uviedol Gabriel Koczkáš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s., po technickej stránke ide o zložitú stavbu. „Na trase druhej etapy rýchlostnej cesty bude 10 mostov, z toho tri nad riekou Hron. Zhruba 700 m cesty bude vedených v dvoch výškových úrovniach. Na druhej etape výstavby tohto úseku R1 sa budú budovať protihlukové steny s dĺžkou 2,3 km a výškou až do 8 metrov.“ V rámci stavby sa vybudujú odbočovacie a pripojovacie pruhy výhľadovej križovatky s rýchlostnou cestou R2. Vzhľadom na napojenie na už vybudovaný úsek R1 medzi Šášovským Podhradím a Zvolenom a na napojenie na už existujúcu cestnú sieť bude potrebná rozsiahla rekonštrukcia križovatky Šášovské Podhradie. „Poloha trasy v údolnej nive Hrona a požiadavka na vedenie nivelety R1 nad úrovňou storočnej hladiny rieky Hron si vyžiada doviesť zhruba 856 tis. metrov kubických násypového materiálu,“ dodal Koczkáš. Prvou etapou stavby je R1 od severného konca úseku R1 Žarnovica obchvat po mimoúrovňovú križovatku Lehôtka pod Brehmi v dĺžke 9,675 km. Slávnostné zahájenie výstavby I.etapy sa uskutočnilo 26.2.2008.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slovenskí vojaci v Afganistane sú v ohrození aj v tábore
<< predchádzajúci článok
Úrokové sadzby NBS zostávajú bez zmeny