|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. marca 2012
Začala sa výstavba mosta cez rieku Poprad
Minister dopravy Ján Figeľ dnes v Mníšku nad Popradom poklepal základný kameň nového mosta, ktorý spojí slovenský a poľský breh rieky Poprad. Súčasne s novým mostom sa zrekonštruuje a ...
Zdieľať
MNÍŠEK NAD POPRADOM 26. marca (WEBNOVINY) – Minister dopravy Ján Figeľ dnes v Mníšku nad Popradom poklepal základný kameň nového mosta, ktorý spojí slovenský a poľský breh rieky Poprad. Súčasne s novým mostom sa zrekonštruuje a preloží časť cesty I/68, ktorá je v nevyhovujúcom stave.
Poľská strana začne s výstavbou cesty na svojej strane ešte v tomto roku. Výstavbu samotného mosta cez hraničnú rieku zabezpečí slovenská strana s tým, že po ukončení poľská strana uhradí Slovensku polovicu nákladov na výstavbu.
Na slovenskej strane je projekt spolufinancovaný z operačného programu Doprava. Stavebné náklady presiahnu 6,8 mil. eur.
Minister výstavby počas dnešného poklepania základného kameňa stavby zdôraznil, že náklady na výstavbu sú približne o polovicu nižšie, ako bol predpoklad. Podľa neho je to výsledok verejnej súťaže, do ktorej sa prihlásilo až 11 uchádzačov.
Nový most v dĺžke 322,8 metra by mal byť hotový do januára 2014. Celková dĺžka novovybudovaného úseku cesty I/68, vrátane mosta, bude takmer 695 metrov.
Existujúci hraničný priechod Mníšek nad Popradom - Piwniczna na ceste I/68 je momentálne určený len pre vozidlá do 3,5 tony. Navyše, terén a jeho geologická stavba na oboch stranách hranice by vyžadovali technicky zložité riešenie, ktoré by bolo finančne mimoriadne náročné.
Preto bola na eliminovanie týchto nebezpečných úsekov cesty navrhnutá preložka cesty I/68 do novej trasy, ktorej súčasťou je aj výstavba nového mosta cez rieku Poprad. Nová cesta bude zároveň komfortnou cyklomagistrálou až do poľského mesta Nowy Sacz.
„Slovensko a Poľsko sú tradične dobrí susedia. Potrebujeme budovať cestné spojenia, ktoré zlepšia podmienky pre rozvoj cezhraničných podnikateľských aktivít a naštartujú rozvoj turistiky a cestovného ruchu v tejto malebnej časti strednej Európy,“ uviedol Ján Figeľ. Projekt v Mníšku nad Popradom je podľa ministra učebnicovým príkladom toho, na čo majú slúžiť eurofondy.
Cesta I/68 na území Slovenskej republiky patrí do siete štátnych ciest I. triedy. Tvorí dôležitú spojnicu v smere juh - sever (Milhosť, št. hranica SR/MR - Košice - Prešov - Stará Ľubovňa - Mníšek nad Popradom, št. hranica SR/PR).
Na území Poľskej republiky pokračuje cesta pod označením "štátna cesta č. 87". Šírkové usporiadanie navrhovanej preložky cesty I/68 je upravené o jazdný pruh v strede komunikácie, podľa požiadavky poľskej strany.
Jazdný pruh v strede komunikácie je široký 3,5 m a je navrhnutý v celej dĺžke preložky cesty I/68 na slovenskej strane a cesty na poľskej strane. Tento tretí pruh nebude využívaný verejnou dopravou, ale bude slúžiť iba pre účely hraničnej a cudzineckej polície, vozidlám diplomatických služieb a vozidlám záchranného systému.
Stredný pruh je navrhnutý od hraničného priechodu na slovenskej strane v dĺžke približne 1 000 m smerom na poľskú stranu. V pridruženom dopravnom priestore cesty I/68 vznikne priestor aj pre pešiu a cyklistickú dopravu. Cyklistické pruhy budú jednosmerné so šírkou 1,50 metra. Šírka chodníkov pre peších bude 1,50 metra.
Poľská strana začne s výstavbou cesty na svojej strane ešte v tomto roku. Výstavbu samotného mosta cez hraničnú rieku zabezpečí slovenská strana s tým, že po ukončení poľská strana uhradí Slovensku polovicu nákladov na výstavbu.
Na slovenskej strane je projekt spolufinancovaný z operačného programu Doprava. Stavebné náklady presiahnu 6,8 mil. eur.
Minister výstavby počas dnešného poklepania základného kameňa stavby zdôraznil, že náklady na výstavbu sú približne o polovicu nižšie, ako bol predpoklad. Podľa neho je to výsledok verejnej súťaže, do ktorej sa prihlásilo až 11 uchádzačov.
Nový most v dĺžke 322,8 metra by mal byť hotový do januára 2014. Celková dĺžka novovybudovaného úseku cesty I/68, vrátane mosta, bude takmer 695 metrov.
Existujúci hraničný priechod Mníšek nad Popradom - Piwniczna na ceste I/68 je momentálne určený len pre vozidlá do 3,5 tony. Navyše, terén a jeho geologická stavba na oboch stranách hranice by vyžadovali technicky zložité riešenie, ktoré by bolo finančne mimoriadne náročné.
Preto bola na eliminovanie týchto nebezpečných úsekov cesty navrhnutá preložka cesty I/68 do novej trasy, ktorej súčasťou je aj výstavba nového mosta cez rieku Poprad. Nová cesta bude zároveň komfortnou cyklomagistrálou až do poľského mesta Nowy Sacz.
„Slovensko a Poľsko sú tradične dobrí susedia. Potrebujeme budovať cestné spojenia, ktoré zlepšia podmienky pre rozvoj cezhraničných podnikateľských aktivít a naštartujú rozvoj turistiky a cestovného ruchu v tejto malebnej časti strednej Európy,“ uviedol Ján Figeľ. Projekt v Mníšku nad Popradom je podľa ministra učebnicovým príkladom toho, na čo majú slúžiť eurofondy.
Cesta I/68 na území Slovenskej republiky patrí do siete štátnych ciest I. triedy. Tvorí dôležitú spojnicu v smere juh - sever (Milhosť, št. hranica SR/MR - Košice - Prešov - Stará Ľubovňa - Mníšek nad Popradom, št. hranica SR/PR).
Na území Poľskej republiky pokračuje cesta pod označením "štátna cesta č. 87". Šírkové usporiadanie navrhovanej preložky cesty I/68 je upravené o jazdný pruh v strede komunikácie, podľa požiadavky poľskej strany.
Jazdný pruh v strede komunikácie je široký 3,5 m a je navrhnutý v celej dĺžke preložky cesty I/68 na slovenskej strane a cesty na poľskej strane. Tento tretí pruh nebude využívaný verejnou dopravou, ale bude slúžiť iba pre účely hraničnej a cudzineckej polície, vozidlám diplomatických služieb a vozidlám záchranného systému.
Stredný pruh je navrhnutý od hraničného priechodu na slovenskej strane v dĺžke približne 1 000 m smerom na poľskú stranu. V pridruženom dopravnom priestore cesty I/68 vznikne priestor aj pre pešiu a cyklistickú dopravu. Cyklistické pruhy budú jednosmerné so šírkou 1,50 metra. Šírka chodníkov pre peších bude 1,50 metra.