|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. októbra 2009
Začala sa modernizácia trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov
Modernizácia železničnej trate Nové mesto nad Váhom - Púchov sa už začala. Ide o prvú a druhú etapu modernizácie železničnej trate úseku Nové mesto nad Váhom - Zlatovce. Zhotoviteľom je ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. októbra (WEBNOVINY) - Modernizácia železničnej trate Nové mesto nad Váhom - Púchov sa už začala. Ide o prvú a druhú etapu modernizácie železničnej trate úseku Nové mesto nad Váhom - Zlatovce. Zhotoviteľom je Združenie Nové Mesto - Zlatovce 2009, vedené českou spoločnosťou OHL ŽS, a.s. so sídlom v Brne. Ďalšími členmi združenia sú slovenské firmy Skanska BS, a.s. Prievidza, Váhostav - Sk, a.s. Žilina, Doprastav, a.s. Bratislava a Eltra, spol. s r. o. Košice. Informovala o tom hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková.
Modernizácia železničného úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce by mala trvať do mája 2013. Stavebné práce majú byť financované z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava. Železnice SR uzatvorili zmluvu s vybraným združením 26. augusta tohto roku. Stavba je členená na dve etapy a päť ucelených častí. V prvej etape bude razený dvojkoľajný železničný tunel cez Turecký vrch, ktorý je dlhý 1 755 metrov a v druhej etape bude realizovaná modernizácia úseku trate po Zlatovce. Celková dĺžka dvojkoľajného modernizovaného úseku je 17,5 kilometrov. Stavebné práce majú byť vykonané v zmluvnej cene 264 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Železnice SR zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na Železnice SR a Železničnú spoločnosť. Železnice SR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
SITA
Modernizácia železničného úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce by mala trvať do mája 2013. Stavebné práce majú byť financované z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava. Železnice SR uzatvorili zmluvu s vybraným združením 26. augusta tohto roku. Stavba je členená na dve etapy a päť ucelených častí. V prvej etape bude razený dvojkoľajný železničný tunel cez Turecký vrch, ktorý je dlhý 1 755 metrov a v druhej etape bude realizovaná modernizácia úseku trate po Zlatovce. Celková dĺžka dvojkoľajného modernizovaného úseku je 17,5 kilometrov. Stavebné práce majú byť vykonané v zmluvnej cene 264 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Železnice SR zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na Železnice SR a Železničnú spoločnosť. Železnice SR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
SITA