|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. mája 2012
Začal sa tender na žiarsky obchvat za 56 miliónov eur
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyhlásila verejnú súťaž na vypracovanie projektu a výstavbu takmer 7-kilometrového obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. mája (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyhlásila verejnú súťaž na vypracovanie projektu a výstavbu takmer 7-kilometrového obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2.
Predpokladaná cena projektovej dokumentácie a stavebných prác dosahuje 56,09 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Ako vyplýva z podmienok tendra zverejneného v stredu vo Vestníku verejného obstarávania, investícia je plánovaná na dva roky a financovaná má byť zo zdrojov Európskej únie (EÚ) a štátneho rozpočtu ešte v terajšom programovacom období čerpania eurofondov.
Pôvodné odhadované náklady na vybudovanie žiarskeho obchvatu na základe štátnej expertízy boli okolo 98 mil. eur bez DPH.
Pomôžu eurofondy
Stavebné firmy a združenia môžu o súťažné podklady požiadať do 6. júna a o vysvetlenie podmienok účasti do 21. júna. Lehota na predkladanie ponúk je 20. júla, kedy je plánované aj ich otváranie. Uchádzači musia predložiť zoznam realizovaných stavieb diaľnic a rýchlostných ciest, ktorých súčasťou boli mosty, počas predchádzajúcich piatich rokov.
NDS vyžaduje, aby uskutočnili aspoň dve stavby so zmluvnou cenou každej minimálne 20 mil. eur bez DPH. V rámci nich mali byť postavené aspoň dva mosty v dĺžke najmenej 50 metrov.
Bývalé vedenie rezortu dopravy plánovalo začať s výstavbou obchvatu Žiaru nad Hronom v roku 2013. Počíta s tým aj Program pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, ktorý vláda Ivety Radičovej schválila vlani v júli.
Podľa tohto plánu mala byť stavba žiarskeho obchvatu financovaná z eurofondov a zo štátneho rozpočtu až v ďalšom programovacom období 2014 až 2020. Podmienkou využitia pomoci EÚ v súčasnom období je, aby bol obchvat odovzdaný do užívania najneskôr v roku 2015.
Najlepšie pripravený úsek
Stavba obchvatu Žiaru nad Hronom je podľa diaľničného programu v súčasnosti najlepšie pripraveným úsekom na R2. Napojí sa na R1 a presmeruje tranzit dopravy v smere na Prievidzu mimo mesta.
Pre nízku intenzitu dopravy ministerstvo pôvodne nezaradilo projekt obchvatu medzi najpotrebnejšie a plánovalo ho len ako rezervný pre prípad neschopnosti vyčerpať eurofondy na potrebnejšie úseky.
Podľa diaľničného programu, ktorý nové vedenie ministerstva dopravy aktualizuje, mala v tomto roku začať výstavba dvoch ciest R2. Desať a pol kilometrový polovičný profil úseku Ruskovce - Pravotice, čo je vlastne obchvat Bánoviec nad Bebravou, má odhadované náklady 90,46 mil. eur bez DPH.
Výstavba vyše 8-kilometrového úseku Zvolen, východ - Pstruša by mala podľa predpokladov stáť 133,45 mil. eur. V budúcom roku by mala začať stavba nadväzujúceho 10-kilometrového úseku R2 Pstruša - Kriváň za predpokladanú cenu 217,82 mil. eur. Začiatok stavby 10,5-kilometrového úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa v polovičnom profile je plánovaný v roku 2014, pričom odhadované náklady sú 90 mil. eur.
Predpokladaná cena projektovej dokumentácie a stavebných prác dosahuje 56,09 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Ako vyplýva z podmienok tendra zverejneného v stredu vo Vestníku verejného obstarávania, investícia je plánovaná na dva roky a financovaná má byť zo zdrojov Európskej únie (EÚ) a štátneho rozpočtu ešte v terajšom programovacom období čerpania eurofondov.
Pôvodné odhadované náklady na vybudovanie žiarskeho obchvatu na základe štátnej expertízy boli okolo 98 mil. eur bez DPH.
Pomôžu eurofondy
Stavebné firmy a združenia môžu o súťažné podklady požiadať do 6. júna a o vysvetlenie podmienok účasti do 21. júna. Lehota na predkladanie ponúk je 20. júla, kedy je plánované aj ich otváranie. Uchádzači musia predložiť zoznam realizovaných stavieb diaľnic a rýchlostných ciest, ktorých súčasťou boli mosty, počas predchádzajúcich piatich rokov.
NDS vyžaduje, aby uskutočnili aspoň dve stavby so zmluvnou cenou každej minimálne 20 mil. eur bez DPH. V rámci nich mali byť postavené aspoň dva mosty v dĺžke najmenej 50 metrov.
Bývalé vedenie rezortu dopravy plánovalo začať s výstavbou obchvatu Žiaru nad Hronom v roku 2013. Počíta s tým aj Program pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, ktorý vláda Ivety Radičovej schválila vlani v júli.
Podľa tohto plánu mala byť stavba žiarskeho obchvatu financovaná z eurofondov a zo štátneho rozpočtu až v ďalšom programovacom období 2014 až 2020. Podmienkou využitia pomoci EÚ v súčasnom období je, aby bol obchvat odovzdaný do užívania najneskôr v roku 2015.
Najlepšie pripravený úsek
Stavba obchvatu Žiaru nad Hronom je podľa diaľničného programu v súčasnosti najlepšie pripraveným úsekom na R2. Napojí sa na R1 a presmeruje tranzit dopravy v smere na Prievidzu mimo mesta.
Pre nízku intenzitu dopravy ministerstvo pôvodne nezaradilo projekt obchvatu medzi najpotrebnejšie a plánovalo ho len ako rezervný pre prípad neschopnosti vyčerpať eurofondy na potrebnejšie úseky.
Podľa diaľničného programu, ktorý nové vedenie ministerstva dopravy aktualizuje, mala v tomto roku začať výstavba dvoch ciest R2. Desať a pol kilometrový polovičný profil úseku Ruskovce - Pravotice, čo je vlastne obchvat Bánoviec nad Bebravou, má odhadované náklady 90,46 mil. eur bez DPH.
Výstavba vyše 8-kilometrového úseku Zvolen, východ - Pstruša by mala podľa predpokladov stáť 133,45 mil. eur. V budúcom roku by mala začať stavba nadväzujúceho 10-kilometrového úseku R2 Pstruša - Kriváň za predpokladanú cenu 217,82 mil. eur. Začiatok stavby 10,5-kilometrového úseku R2 Mýtna - Lovinobaňa v polovičnom profile je plánovaný v roku 2014, pričom odhadované náklady sú 90 mil. eur.