|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. júna 2011
Začal nový tender na stavbu 2. úseku diaľnice pri Levoči
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyhlásila novú verejnú súťaž na dodanie projektovej dokumentácie a uskutočnenie prác na 2. úseku ...
Zdieľať
Tunel Šibenik, východný portálFoto: dialnice.info.skBRATISLAVA 9. júna (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyhlásila novú verejnú súťaž na dodanie projektovej dokumentácie a uskutočnenie prác na 2. úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov pri Levoči. Predpokladaná cena za vypracovanie projektu a výstavbu diaľnice dosahuje 270,482 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Ide o 9,5-kilometrovú východnú časť budúcej diaľnice v dĺžke 18,5 kilometrov. Práce majú trvať tri roky alebo 1 125 dní, financované budú z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Súčasťou diaľnice sa stane dvojrúrový tunel Šibenik v dĺžke 635,5 metrov. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 13. septembra, o súťažné podklady je možné požiadať do 8. júla a o vysvetlenie podmienok účasti do 18. augusta.
Tender sa koná podľa podmienok Žltej knihy Medzinárodnej federácie konzultačných inžinierov (FIDIC), keď úspešný uchádzač zabezpečí projekt aj výstavbu. Stavba diaľničného úseku bude viesť cez katastrálne územia priľahlých obcí od Levoče cez Spišský Hrhov, Doľany, Klčov a Nemešany po Spišské Podhradie. Na začiatku úseku bude križovatka Levoča, ktorá umožní prepojenie diaľnice cez privádzač s cestou 1. triedy. Na ľavej strane diaľnice je navrhnuté veľké odpočívadlo Levoča s výhľadom na mesto, od diaľnice bude preto vzdialené asi 150 metrov.
Ponuky uchádzačov budú viazané minimálne do 13. marca 2012, zábezpeka na zabezpečenie ich viazanosti dosahuje 300 tis. eur. Obstarávateľ vyžaduje od budúceho úspešného uchádzača zábezpeku na vykonanie prác (na splnenie zmluvných záväzkov) vo výške 10 % z akceptovanej zmluvnej hodnoty bez DPH. Firmy musia získať prísľub na poskytnutie bankového úveru najmenej za 11 mil. eur na zabezpečenie financovania prác. Ďalšou podmienkou je, že uchádzači uskutočnili aspoň dve diaľničné stavby, každú minimálne za 50 mil. eur bez DPH. Hlavný inžinier projektu za uchádzača musí mať skúseností s projektovaním za posledných 10 rokov. Pre hlavného stavbyvedúceho sa vyžaduje najmenej 10-ročná prax pri stavbách diaľnic alebo rýchlostných ciest.
NDS zrušila pôvodný tender len na výstavbu 2. úseku diaľnice pri Levoči, pretože spoločnosť Doprastav, a.s. podala na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie. Ten totiž vyhovel len časti jej námietok proti podmienkam súťaže. Úrad nariadil NDS odstrániť nedostatky v súťažných podkladoch. Bývalý generálny riaditeľ NDS Alan Sitár zrušenie súťaže zdôvodnil tým, že firma, ktorá podala žalobu, by mohla požiadať súd aj o vydanie predbežného opatrenia, čo by súťaž zastavilo. "V priebehu tejto súťaže sa viackrát ukázalo, že názor nás ako zadávateľa a jednotlivých zhotoviteľov je rôzny. Ináč sme vnímali niektoré zložitejšie časti tohto zadania. Boli diskusie o tendrových podmienkach aj normách, ktoré boli v tejto súťaži použité," povedal v máji Sitár. Predložené námietky sa podľa neho často opakovali a zdržovali súťaž. Predpokladaná cena stavby diaľnice v prvom tendri bola 265,68 mil. eur bez dane. Výstavba mala trvať viac ako tri a štvrť roka alebo 1 217 dní. Zrušený tender bol vyhlásený podľa Červenej knihy FIDIC, podľa ktorej by budúci zhotoviteľ uskutočnil iba samotnú stavbu.
V tendri na stavbu 1. úseku D1 Jánovce - Jablonov uspela medzi 13 uchádzačmi spoločnosť Váhostav - SK, a.s. spolu s firmou Bögl a Krýsl. Práce na 9-kilometrovej časti budúcej diaľnice medzi Spišským Štvrtkom a Levočou, naplánované na dva a pol roka, chce vybraný dodávateľ uskutočniť za 59,939 mil. eur bez DPH. Táto suma je o takmer 37 % nižšia, ako bola predpokladaná cena zákazky v objeme 94,65 mil. eur bez DPH. Ak nikto z ostatných účastníkov tendra nespochybní výsledky vyhodnotenia ponúk, NDS uzavrie s víťazom súťaže zmluvu a následne môže začať výstavba západnej časti diaľnice pri Levoči.
Tender sa koná podľa podmienok Žltej knihy Medzinárodnej federácie konzultačných inžinierov (FIDIC), keď úspešný uchádzač zabezpečí projekt aj výstavbu. Stavba diaľničného úseku bude viesť cez katastrálne územia priľahlých obcí od Levoče cez Spišský Hrhov, Doľany, Klčov a Nemešany po Spišské Podhradie. Na začiatku úseku bude križovatka Levoča, ktorá umožní prepojenie diaľnice cez privádzač s cestou 1. triedy. Na ľavej strane diaľnice je navrhnuté veľké odpočívadlo Levoča s výhľadom na mesto, od diaľnice bude preto vzdialené asi 150 metrov.
Ponuky uchádzačov budú viazané minimálne do 13. marca 2012, zábezpeka na zabezpečenie ich viazanosti dosahuje 300 tis. eur. Obstarávateľ vyžaduje od budúceho úspešného uchádzača zábezpeku na vykonanie prác (na splnenie zmluvných záväzkov) vo výške 10 % z akceptovanej zmluvnej hodnoty bez DPH. Firmy musia získať prísľub na poskytnutie bankového úveru najmenej za 11 mil. eur na zabezpečenie financovania prác. Ďalšou podmienkou je, že uchádzači uskutočnili aspoň dve diaľničné stavby, každú minimálne za 50 mil. eur bez DPH. Hlavný inžinier projektu za uchádzača musí mať skúseností s projektovaním za posledných 10 rokov. Pre hlavného stavbyvedúceho sa vyžaduje najmenej 10-ročná prax pri stavbách diaľnic alebo rýchlostných ciest.
NDS zrušila pôvodný tender len na výstavbu 2. úseku diaľnice pri Levoči, pretože spoločnosť Doprastav, a.s. podala na súde žalobu na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie. Ten totiž vyhovel len časti jej námietok proti podmienkam súťaže. Úrad nariadil NDS odstrániť nedostatky v súťažných podkladoch. Bývalý generálny riaditeľ NDS Alan Sitár zrušenie súťaže zdôvodnil tým, že firma, ktorá podala žalobu, by mohla požiadať súd aj o vydanie predbežného opatrenia, čo by súťaž zastavilo. "V priebehu tejto súťaže sa viackrát ukázalo, že názor nás ako zadávateľa a jednotlivých zhotoviteľov je rôzny. Ináč sme vnímali niektoré zložitejšie časti tohto zadania. Boli diskusie o tendrových podmienkach aj normách, ktoré boli v tejto súťaži použité," povedal v máji Sitár. Predložené námietky sa podľa neho často opakovali a zdržovali súťaž. Predpokladaná cena stavby diaľnice v prvom tendri bola 265,68 mil. eur bez dane. Výstavba mala trvať viac ako tri a štvrť roka alebo 1 217 dní. Zrušený tender bol vyhlásený podľa Červenej knihy FIDIC, podľa ktorej by budúci zhotoviteľ uskutočnil iba samotnú stavbu.
V tendri na stavbu 1. úseku D1 Jánovce - Jablonov uspela medzi 13 uchádzačmi spoločnosť Váhostav - SK, a.s. spolu s firmou Bögl a Krýsl. Práce na 9-kilometrovej časti budúcej diaľnice medzi Spišským Štvrtkom a Levočou, naplánované na dva a pol roka, chce vybraný dodávateľ uskutočniť za 59,939 mil. eur bez DPH. Táto suma je o takmer 37 % nižšia, ako bola predpokladaná cena zákazky v objeme 94,65 mil. eur bez DPH. Ak nikto z ostatných účastníkov tendra nespochybní výsledky vyhodnotenia ponúk, NDS uzavrie s víťazom súťaže zmluvu a následne môže začať výstavba západnej časti diaľnice pri Levoči.