|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. mája 2011
Začal nový tender na druhú stavbu obchvatu Galanty
Predpokladané náklady na druhú stavbu obchvatu Galanty v dĺžke 4,4 kilometra dosahujú 7,57 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Viac ako dva roky meškajúce stavebné práce sú naplánované na ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 5. mája (WEBNOVINY) - Predpokladané náklady na druhú stavbu obchvatu Galanty v dĺžke 4,4 kilometra dosahujú 7,57 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Viac ako dva roky meškajúce stavebné práce sú naplánované na 395 dní a financované majú byť zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Slovenská správa ciest začala novú verejnú súťaž na pokračovanie galantského obchvatu o dva týždne neskôr ako plánovala.
Firmy môžu požiadať o súťažné podklady do 18. mája a o ich vysvetlenie do 25. mája. Lehota na predkladanie ponúk je 6. júna a v ten istý deň je plánované aj otváranie obálok. Ponuky budú viazané minimálne 120 dní od uplynutia lehoty na ich podávanie. Záujemcovia musia mať prísľub banky o poskytnutí úveru v objeme najmenej 1,8 mil. eur na financovanie prác. Požadovaný ročný obrat uchádzačov je minimálne 8 mil. eur v každom z rokov 2008 a
Správa ciest musela predchádzajúci tender na druhú stavbu obchvatu Galanty, vyhlásený pred rokom, zrušiť po rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie z polovice februára tohto roka. Dôvodom zrušenia súťaže boli diskriminačné a neprimerané požiadavky v podmienkach účasti. Po vyhodnotení podmienok účasti vlani v decembri bolo vyradených osem z jedenástich ponúk. Predpokladaná cena prác vtedy dosahovala 11,16 mil. eur bez dane. Cestári nemohli prijaté ponuky vyhodnotiť, pretože jeden z vylúčených uchádzačov najprv podal námietky. Úrad však konanie o námietkach v januári zastavil, keďže vyradený účastník ich stiahol pred rozhodnutím.
Cestári zdôvodnili meškanie prác tým, že bolo potrebné prepracovať projektovú dokumentáciu stavby a následne i žiadosť o nenávratný finančný príspevok z ERDF. Nový minister dopravy Ján Figeľ (KDH vlani navyše dočasne pozastavil verejné obstarávania vo svojom rezorte. Napriek tomu, že práce na druhej stavbe obchvatu Galanty nemohli začať, Slovenská správa ciest a ministerstvo dopravy zorganizovali v polovici novembra minulého roka poklepanie základného kameňa. Stavbu projektovala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Stavebné povolenie na túto stavbu nadobudlo platnosť vlani 6. mája.
Predpokladaná tretia stavba obchvatu Galanty v dĺžke vyše 5 kilometrov mala podľa pôvodných plánov začať v júli 2011 a dokončená mala byť o ďalšie dva roky v lete 2013. Doposiaľ však na ňu nie je vyhlásená verejná súťaž. Dobudovanie štvrtej etapy obchvatu Galanty predpokladajú cestári po naplnení kapacity cesty asi okolo roku 2030.
Slovenská správa ciest so sídlom v Bratislave je samostatná rozpočtová organizácia zriadená ministerstvom dopravy k 1. januáru 1996. Vykonáva správu ciest 1. triedy vrátane investičnej činnosti, ako aj pozemkov vo vlastníctve štátu. Pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty 1., 2. a 3. triedy vykonáva aj dopravné plánovanie, ústrednú technickú evidenciu, centrálnu databanku a technický rozvoj spolu so súvisiacou koncepčnou, koordinačnou a metodickou činnosťou. SSC má prostredníctvom dislokovaných organizačných zložiek, pod názvom Investičná výstavba a správa ciest, zastúpenie v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a Košiciach.
Firmy môžu požiadať o súťažné podklady do 18. mája a o ich vysvetlenie do 25. mája. Lehota na predkladanie ponúk je 6. júna a v ten istý deň je plánované aj otváranie obálok. Ponuky budú viazané minimálne 120 dní od uplynutia lehoty na ich podávanie. Záujemcovia musia mať prísľub banky o poskytnutí úveru v objeme najmenej 1,8 mil. eur na financovanie prác. Požadovaný ročný obrat uchádzačov je minimálne 8 mil. eur v každom z rokov 2008 a
Správa ciest musela predchádzajúci tender na druhú stavbu obchvatu Galanty, vyhlásený pred rokom, zrušiť po rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie z polovice februára tohto roka. Dôvodom zrušenia súťaže boli diskriminačné a neprimerané požiadavky v podmienkach účasti. Po vyhodnotení podmienok účasti vlani v decembri bolo vyradených osem z jedenástich ponúk. Predpokladaná cena prác vtedy dosahovala 11,16 mil. eur bez dane. Cestári nemohli prijaté ponuky vyhodnotiť, pretože jeden z vylúčených uchádzačov najprv podal námietky. Úrad však konanie o námietkach v januári zastavil, keďže vyradený účastník ich stiahol pred rozhodnutím.
Cestári zdôvodnili meškanie prác tým, že bolo potrebné prepracovať projektovú dokumentáciu stavby a následne i žiadosť o nenávratný finančný príspevok z ERDF. Nový minister dopravy Ján Figeľ (KDH vlani navyše dočasne pozastavil verejné obstarávania vo svojom rezorte. Napriek tomu, že práce na druhej stavbe obchvatu Galanty nemohli začať, Slovenská správa ciest a ministerstvo dopravy zorganizovali v polovici novembra minulého roka poklepanie základného kameňa. Stavbu projektovala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Stavebné povolenie na túto stavbu nadobudlo platnosť vlani 6. mája.
Predpokladaná tretia stavba obchvatu Galanty v dĺžke vyše 5 kilometrov mala podľa pôvodných plánov začať v júli 2011 a dokončená mala byť o ďalšie dva roky v lete 2013. Doposiaľ však na ňu nie je vyhlásená verejná súťaž. Dobudovanie štvrtej etapy obchvatu Galanty predpokladajú cestári po naplnení kapacity cesty asi okolo roku 2030.
Slovenská správa ciest so sídlom v Bratislave je samostatná rozpočtová organizácia zriadená ministerstvom dopravy k 1. januáru 1996. Vykonáva správu ciest 1. triedy vrátane investičnej činnosti, ako aj pozemkov vo vlastníctve štátu. Pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty 1., 2. a 3. triedy vykonáva aj dopravné plánovanie, ústrednú technickú evidenciu, centrálnu databanku a technický rozvoj spolu so súvisiacou koncepčnou, koordinačnou a metodickou činnosťou. SSC má prostredníctvom dislokovaných organizačných zložiek, pod názvom Investičná výstavba a správa ciest, zastúpenie v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a Košiciach.