|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. decembra 2010
Za zrušenie tretieho balíka PPP zaplatíme skoro 60 miliónov
Ministerstvo dopravy musí v súvislosti so zánikom koncesnej zmluvy pre tretí balík PPP uhradiť 50,057 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Spolu s daňou pôjde ...
Zdieľať
Foto: SITA/Rastislav OvšonkaBRATISLAVA 15. decembra (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy musí v súvislosti so zánikom koncesnej zmluvy pre tretí balík PPP uhradiť 50,057 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Spolu s daňou pôjde o sumu 59,568 mil. eur. Tieto peniaze dostane najmä koncesionárska spoločnosť Žilinská diaľnica, s.r.o. za vykonanie prípravných prác na úsekoch D1 v okolí Žiliny medzi Hričovským Podhradím a Dubnou Skalou. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) predložil na stredajšie rokovanie vlády návrh na zvýšenie tohtoročných rozpočtových prostriedkov rezortu o túto sumu, kabinet však materiál vypustil. Figeľ to po skončení zasadnutia vlády zdôvodnil tým, že rozhodnutie vlády o tom nebolo nakoniec potrebné, pretože je to v kompetencii ministra financií Ivana Mikloša (SDKÚ-DS).
"Vysporiadanie sa s koncesionárom na základe zmluvy a vykonanej práce bude predmetom posudzovania, rozhodovania v nasledujúcich dňoch a týždňoch. S tým počíta samotná zmluva aj logika vzťahu, keďže prípravné práce boli zmluvne odsúhlasené," povedal Figeľ. Koncesná zmluva pre tretí balík PPP spolu s jej dodatkom zanikla k 15. decembru po tom, čo sa Koaličná rada začiatkom tohto týždňa zhodla na zastavení diaľničného projektu zo súkromných zdrojov. Dôvodom tohto rozhodnutia bolo priveľké finančné zaťaženie, ktoré by musel znášať štát počas 30 rokov koncesie za splácanie výstavby a prevádzky diaľnice. Výstavba úsekov D1 pri Žiline má vyjsť lacnejšie zhruba o 3 mld. eur.
Minister: Považujem to za veľmi dôležité rozhodnutie
Figeľ vyslovil potešenie, že vláda plánuje presunúť peniaze z eurofondov vo výške 400 mil. eur z viacerých ministerstiev pre rezort dopravy do konca januára 2011. Tieto peniaze majú ísť na výstavbu tunelového úseku D1 Višňové - Dubná Skala. Práce by sa mali začať v budúcom roku a trvať majú do jesene 2016. Ide o najťažší a najdrahší úsek, ktorý bol zaradený do tretieho balíka PPP. Výstavba tohto úseku so 7,5 kilometra dlhým tunelom má byť financovaná z európskych peňazí a zo štátneho rozpočtu. "Považujem to za veľmi dôležité rozhodnutie, dobré pre občanov, dopravu a výstavbu, aby sa naplnil aj rozsah aj časový horizont," uviedol ďalej Figeľ. Realokáciu prostriedkov z eurofondov má dohodnúť premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) na rokovaniach s Európskou komisiou.
Premiérka potvrdila, že výstavba diaľnic zostáva prioritou jej vlády. Svedčí o tom podľa nej to, že pred týždňom ukončila činnosť pracovná skupina, ktorej úlohou bolo pripraviť možnosti presunutia eurofondov z rôznych operačných programov na podporu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. "Po zvážení štyroch alternatív, ktoré sme zvažovali, sa vláda rozhodla, že v treťom balíku bude postupovať podľa pravidla, že najťažší a najdrahší úsek, to znamená tunel, za najlacnejšie peniaze z eurofondov a zo štátneho rozpočtu," dodala Radičová. Na výstavbu zvyšných troch úsekov v treťom balíku PPP budú vypísané nové súťaže. Takýto postup podľa nej ušetrí značnú sumu peňazí a umožní pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov štandardnými PPP projektmi. "Ak by sme prijali pôvodné riešenie, na 30 rokov by sme mali záväzok vyše dvesto miliónov eur ročne a to nie je to, čím chceme zaťažiť budúce generácie," uzavrela Radičová.
Spolu s daňou pôjde o sumu 59,568 mil. eur. Tieto peniaze dostane najmä koncesionárska spoločnosť Žilinská diaľnica, s.r.o. za vykonanie prípravných prác na úsekoch D1 v okolí Žiliny medzi Hričovským Podhradím a Dubnou Skalou. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) predložil na stredajšie rokovanie vlády návrh na zvýšenie tohtoročných rozpočtových prostriedkov rezortu o túto sumu, kabinet však materiál vypustil. Figeľ to po skončení zasadnutia vlády zdôvodnil tým, že rozhodnutie vlády o tom nebolo nakoniec potrebné, pretože je to v kompetencii ministra financií Ivana Mikloša (SDKÚ-DS).
"Vysporiadanie sa s koncesionárom na základe zmluvy a vykonanej práce bude predmetom posudzovania, rozhodovania v nasledujúcich dňoch a týždňoch. S tým počíta samotná zmluva aj logika vzťahu, keďže prípravné práce boli zmluvne odsúhlasené," povedal Figeľ. Koncesná zmluva pre tretí balík PPP spolu s jej dodatkom zanikla k 15. decembru po tom, čo sa Koaličná rada začiatkom tohto týždňa zhodla na zastavení diaľničného projektu zo súkromných zdrojov. Dôvodom tohto rozhodnutia bolo priveľké finančné zaťaženie, ktoré by musel znášať štát počas 30 rokov koncesie za splácanie výstavby a prevádzky diaľnice. Výstavba úsekov D1 pri Žiline má vyjsť lacnejšie zhruba o 3 mld. eur.
Minister: Považujem to za veľmi dôležité rozhodnutie
Figeľ vyslovil potešenie, že vláda plánuje presunúť peniaze z eurofondov vo výške 400 mil. eur z viacerých ministerstiev pre rezort dopravy do konca januára 2011. Tieto peniaze majú ísť na výstavbu tunelového úseku D1 Višňové - Dubná Skala. Práce by sa mali začať v budúcom roku a trvať majú do jesene 2016. Ide o najťažší a najdrahší úsek, ktorý bol zaradený do tretieho balíka PPP. Výstavba tohto úseku so 7,5 kilometra dlhým tunelom má byť financovaná z európskych peňazí a zo štátneho rozpočtu. "Považujem to za veľmi dôležité rozhodnutie, dobré pre občanov, dopravu a výstavbu, aby sa naplnil aj rozsah aj časový horizont," uviedol ďalej Figeľ. Realokáciu prostriedkov z eurofondov má dohodnúť premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) na rokovaniach s Európskou komisiou.
Premiérka potvrdila, že výstavba diaľnic zostáva prioritou jej vlády. Svedčí o tom podľa nej to, že pred týždňom ukončila činnosť pracovná skupina, ktorej úlohou bolo pripraviť možnosti presunutia eurofondov z rôznych operačných programov na podporu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. "Po zvážení štyroch alternatív, ktoré sme zvažovali, sa vláda rozhodla, že v treťom balíku bude postupovať podľa pravidla, že najťažší a najdrahší úsek, to znamená tunel, za najlacnejšie peniaze z eurofondov a zo štátneho rozpočtu," dodala Radičová. Na výstavbu zvyšných troch úsekov v treťom balíku PPP budú vypísané nové súťaže. Takýto postup podľa nej ušetrí značnú sumu peňazí a umožní pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov štandardnými PPP projektmi. "Ak by sme prijali pôvodné riešenie, na 30 rokov by sme mali záväzok vyše dvesto miliónov eur ročne a to nie je to, čím chceme zaťažiť budúce generácie," uzavrela Radičová.