|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. júla 2011
Za zrážku na Dunaji môžu obe lode
Príčiny zrážky nákladnej lode Bavaria a výletnej lode Victoria, ktoré sa zrazili 13. apríla na Dunaji neďaleko Šamorína, sú známe, obe lode urobili chyby. Štátna ...
Zdieľať
Foto: SITA/Nina BednárikováBRATISLAVA 12. júla (WEBNOVINY) - Príčiny zrážky nákladnej lode Bavaria a výletnej lode Victoria, ktoré sa zrazili 13. apríla na Dunaji neďaleko Šamorína, sú známe, obe lode urobili chyby. Štátna plavebná správa vydala o príčinách zrážky správu.
Z vyšetrovania vyplynulo, že lode sa zrazili z viacerých dôvodov. Ako tlačovú agentúru SITA informoval Miroslav Detvan riaditeľ Štátnej plavebnej správy, vodca plavidla Bavaria nedodržal predpísaný okraj plavebnej dráhy a v momente nehody ho riadila odborne nespôsobilá osoba.
Na plavidle Bavaria neboli dodržané ani požiadavky na minimálne zloženie posádky plavidla, režim plavby, doba práce a režim odpočinku pre jednotlivých členov posádky. Tesne pred zrážkou mala loď Bavaria zapnuté reflektory, pre ktoré vodca osobnej lode Viktoria nemohol správne identifikovať blížiacu sa loď. "Vodca plavidla Victoria porušil pravidlá pre stretávanie sa plavidiel tým, že zvolil stretnutie s plavidlom Bavaria pravobok bez odsúhlasenia vodcu Bavarie," uviedol Detvan.
Lode sa zrazili v riečnom koryte Dunaja približne dve hodiny po polnoci, na 34. plavebnom kilometri zdrže Hrušov vodného diela Gabčíkovo v katastrálnom území Šamorín – Čilistov. Na palube výletnej lode, ktorá plávala pod maltskou vlajkou, bolo 160 pasažierov.
O jednu staršiu ženu sa pre nevoľnosť museli postarať záchranári. Nákladná loď, ktorá plávala pod nemeckou vlajkou, viezla kukuricu, pri náraze sa poškodila a keďže bola v strede prehnutá, museli jej posádku z lode evakuovať na osobnú výletnú loď. Kapitáni oboch plavidiel sa podrobili dychovej skúške na alkohol, ten v krvi nemali.
.
Z vyšetrovania vyplynulo, že lode sa zrazili z viacerých dôvodov. Ako tlačovú agentúru SITA informoval Miroslav Detvan riaditeľ Štátnej plavebnej správy, vodca plavidla Bavaria nedodržal predpísaný okraj plavebnej dráhy a v momente nehody ho riadila odborne nespôsobilá osoba.
Na plavidle Bavaria neboli dodržané ani požiadavky na minimálne zloženie posádky plavidla, režim plavby, doba práce a režim odpočinku pre jednotlivých členov posádky. Tesne pred zrážkou mala loď Bavaria zapnuté reflektory, pre ktoré vodca osobnej lode Viktoria nemohol správne identifikovať blížiacu sa loď. "Vodca plavidla Victoria porušil pravidlá pre stretávanie sa plavidiel tým, že zvolil stretnutie s plavidlom Bavaria pravobok bez odsúhlasenia vodcu Bavarie," uviedol Detvan.
Lode sa zrazili v riečnom koryte Dunaja približne dve hodiny po polnoci, na 34. plavebnom kilometri zdrže Hrušov vodného diela Gabčíkovo v katastrálnom území Šamorín – Čilistov. Na palube výletnej lode, ktorá plávala pod maltskou vlajkou, bolo 160 pasažierov.
O jednu staršiu ženu sa pre nevoľnosť museli postarať záchranári. Nákladná loď, ktorá plávala pod nemeckou vlajkou, viezla kukuricu, pri náraze sa poškodila a keďže bola v strede prehnutá, museli jej posádku z lode evakuovať na osobnú výletnú loď. Kapitáni oboch plavidiel sa podrobili dychovej skúške na alkohol, ten v krvi nemali.
.