|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2010
Za vyššiu bezpečnosť by mali platiť členské štáty
Za dodatočné bezpečnostné opatrenia v leteckej doprave, ktoré idú nad rámec základných požiadaviek Európskej únie (EÚ), by nemali platiť aerolínie či cestujúci, ale členské ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 6. mája (WEBNOVINY) - Za dodatočné bezpečnostné opatrenia v leteckej doprave, ktoré idú nad rámec základných požiadaviek Európskej únie (EÚ), by nemali platiť aerolínie či cestujúci, ale členské štáty. Poslanci Európskeho parlamentu (EP) sa na tom vo štvrtok zhodli schválením zmien v návrhu smernice o poplatkoch za bezpečnostnú ochranu letectva. Keďže členské krajiny únie zastúpené v Rade to odmietajú, text sa pravdepodobne vráti späť do europarlamentu v druhom čítaní.Agentúru SITA o tom informovala tlačová tajomníčka Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku Ivana Janíková Stavrovská.
"Členské štáty by mali aj naďalej slobodne rozhodovať, kto uhradí náklady na bezpečnostné opatrenia, ktoré dnes požaduje EÚ. Medzi také patria detektory kovov a výbušnín alebo psy na vyhľadávanie drog. Za dodatočné prvky bezpečnosti, ako sú napríklad telesné skenery, by však podľa poslancov mali členské štáty zaplatiť zo svojho rozpočtu," dodala Janíková Stavrovská. Veľa krajín EÚ je proti schváleniu smernice, ktorá by vyžadovala, aby za bezpečnostné opatrenia platili štáty. V súčasnosti si totiž môžu schváliť vlastné pravidlá. Vo väčšine prípadov tak letiská presúvajú bezpečnostné náklady na aerolínie a tie následne na cestujúcich v podobe vyššej ceny letenky.
Podľa schváleného pozmeňovacieho návrhu by poplatky za bezpečnosť mali byť stanovené na základe objektívnych kritérií, akými sú počet cestujúcich alebo maximálna vzletová hmotnosť lietadla. Takéto poplatky nemôžu obsahovať žiadne náklady všeobecnejších bezpečnostných funkcií, ktoré vykonávajú členské štáty, ako je všeobecné udržiavanie poriadku, zhromažďovanie spravodajských informácií a národná bezpečnosť.
"Nariadenie EÚ z roku 2008 leteckým pasažierom priznáva právo, aby náklady na bezpečnostné opatrenia boli pri cene letenky označené osobitne. Schválený návrh smernice stanovuje, že poplatky za bezpečnostnú ochranu sa používajú výlučne na úhradu nákladov na bezpečnosť," uviedla ďalej Janíková Stavrovská. Europoslanci dodávajú, že celkový príjem z týchto poplatkov by nemal prekročiť celkové náklady na bezpečnostné opatrenia.
SITA
"Členské štáty by mali aj naďalej slobodne rozhodovať, kto uhradí náklady na bezpečnostné opatrenia, ktoré dnes požaduje EÚ. Medzi také patria detektory kovov a výbušnín alebo psy na vyhľadávanie drog. Za dodatočné prvky bezpečnosti, ako sú napríklad telesné skenery, by však podľa poslancov mali členské štáty zaplatiť zo svojho rozpočtu," dodala Janíková Stavrovská. Veľa krajín EÚ je proti schváleniu smernice, ktorá by vyžadovala, aby za bezpečnostné opatrenia platili štáty. V súčasnosti si totiž môžu schváliť vlastné pravidlá. Vo väčšine prípadov tak letiská presúvajú bezpečnostné náklady na aerolínie a tie následne na cestujúcich v podobe vyššej ceny letenky.
Podľa schváleného pozmeňovacieho návrhu by poplatky za bezpečnosť mali byť stanovené na základe objektívnych kritérií, akými sú počet cestujúcich alebo maximálna vzletová hmotnosť lietadla. Takéto poplatky nemôžu obsahovať žiadne náklady všeobecnejších bezpečnostných funkcií, ktoré vykonávajú členské štáty, ako je všeobecné udržiavanie poriadku, zhromažďovanie spravodajských informácií a národná bezpečnosť.
"Nariadenie EÚ z roku 2008 leteckým pasažierom priznáva právo, aby náklady na bezpečnostné opatrenia boli pri cene letenky označené osobitne. Schválený návrh smernice stanovuje, že poplatky za bezpečnostnú ochranu sa používajú výlučne na úhradu nákladov na bezpečnosť," uviedla ďalej Janíková Stavrovská. Europoslanci dodávajú, že celkový príjem z týchto poplatkov by nemal prekročiť celkové náklady na bezpečnostné opatrenia.
SITA