|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. júla 2012
Za tragédiou francúzskeho airbusu sú zrejme piloti
Francúzsky úrad pre leteckú bezpečnosť (BEA) zverejní vo štvrtok dlho očakávanú konečnú správu o príčinách pádu lietadla spoločnosti Air France z roku 2009. Podľa nemenovaného zdroja, ...
Zdieľať
PARÍŽ 5. júla (WEBNOVINY) - Francúzsky úrad pre leteckú bezpečnosť (BEA) zverejní vo štvrtok dlho očakávanú konečnú správu o príčinách pádu lietadla spoločnosti Air France z roku 2009.
Podľa nemenovaného zdroja, na ktorý sa odvoláva agentúra AFP, má dokument až 356 strán a mal by definitívne odpovedať na otázku, čo stálo za tragédiou. Správa údajne podrobne opisuje, čo sa pred viac ako troma rokmi odohralo v kokpite lietadla typu Airbus A330.
Nehoda z 1. júna 2009 bola jednou z najtragickejších svojho druhu a neprežilo ju 228 ľudí vrátane troch Slovákov. Podľa expertov piloti nezareagovali správne, keď stroj stratil výšku po zamrznutí meračov rýchlosti, a navyše, neboli zaškolení tak, aby tento problém dokázali zvládnuť.
O ich pochybení má svedčiť aj to, že nevzali na vedomie varovný signál o strate výšky. Denník Daily Telegraph s odvolaním sa na zdroje z prostredia vyšetrovacej komisie ešte v apríli napísal, že chybu mladého pilota nedokázal napraviť ani jeho oveľa skúsenejší kolega. To, že lietadlo stráca výšku, si všimli príliš neskoro.
Airbus A330 na trase Rio de Janeiro - Paríž zmizol v noci z 31. mája na 1. júna 2009 približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Pátranie po troskách spadnutého stroja vo vodách Atlantického oceánu medzi Brazíliou a Afrikou bolo jednou z najrozsiahlejších akcií tohto druhu. Expertom sa napokon po takmer dvoch rokoch aj s pomocou robotických ponoriek podarilo vyloviť obe čierne skrinky z niekoľkokilometrových morských hlbín.
Podľa nemenovaného zdroja, na ktorý sa odvoláva agentúra AFP, má dokument až 356 strán a mal by definitívne odpovedať na otázku, čo stálo za tragédiou. Správa údajne podrobne opisuje, čo sa pred viac ako troma rokmi odohralo v kokpite lietadla typu Airbus A330.
Nehoda z 1. júna 2009 bola jednou z najtragickejších svojho druhu a neprežilo ju 228 ľudí vrátane troch Slovákov. Podľa expertov piloti nezareagovali správne, keď stroj stratil výšku po zamrznutí meračov rýchlosti, a navyše, neboli zaškolení tak, aby tento problém dokázali zvládnuť.
O ich pochybení má svedčiť aj to, že nevzali na vedomie varovný signál o strate výšky. Denník Daily Telegraph s odvolaním sa na zdroje z prostredia vyšetrovacej komisie ešte v apríli napísal, že chybu mladého pilota nedokázal napraviť ani jeho oveľa skúsenejší kolega. To, že lietadlo stráca výšku, si všimli príliš neskoro.
Airbus A330 na trase Rio de Janeiro - Paríž zmizol v noci z 31. mája na 1. júna 2009 približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Pátranie po troskách spadnutého stroja vo vodách Atlantického oceánu medzi Brazíliou a Afrikou bolo jednou z najrozsiahlejších akcií tohto druhu. Expertom sa napokon po takmer dvoch rokoch aj s pomocou robotických ponoriek podarilo vyloviť obe čierne skrinky z niekoľkokilometrových morských hlbín.