|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. augusta 2011
Za smrť prezidenta Kaczynského môžu aj poľskí piloti
Nový poľský minister obrany Tomasz Siemioniak rozpustil jednotku leteckých síl zodpovednú za leteckú prepravu vysokých štátnych činiteľov a zároveň prepustil troch generálov letectva a 10 ďalších ...
Zdieľať
VARŠAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Nový poľský minister obrany Tomasz Siemioniak rozpustil jednotku leteckých síl zodpovednú za leteckú prepravu vysokých štátnych činiteľov a zároveň prepustil troch generálov letectva a 10 ďalších dôstojníkov zodpovedných za výcvik pilotov.
Reagoval tak na správu poľskej vyšetrovacej komisie, podľa ktorej zodpovednosť za haváriu špeciálu v Rusku, pri ktorej zahynul prezident Lech Kaczynski, nesú aj poľskí piloti. Poľsko pripustilo, že piloti neboli dostatočne skúsení a vycvičení na let v daných poveternostných podmienkach. V tejto súvislosti už v piatok rezignoval aj minister obrany Bogdan Klich a z postu odchádza aj jeho námestník Czeslaw Piatas. Premiér Donald Tusk prepustenie dôstojníkov schválil. Ide o prvé väčšie politické zmeny po tragédii v Smolensku v apríli 2010.
Viac o tragédii v Smolensku sa dozviete tu:
Správa o nehode poľského špeciálu je vcelku správna
Poľsko si pripomína prvé výročie leteckej tragédie v Rusku
Rusi sú nespokojní s poľskou spoluprácou v Smolensku
Poľská vyšetrovacia komisia označila za jednu z hlavných príčin havárie "zlé signalizačné osvetlenie" smolenského letiska a chybné informácie o počasí, ktoré posádke vládneho špeciálu poskytli letoví dispečeri. Poliaci však priznali aj pochybenie na strane poľských pilotov stroja Tu-154, ktorí neboli dostatočne skúsení a vycvičení na let v daných poveternostných podmienkach. Pilot totiž údajne neskoro prerušil prvý pokus o pristátie a urobili aj ďalšie chyby.
OBRAZOM: Tragédia v Smolensku
Bodka za poľskou tragédiou
Oficiálnou vyšetrovacou správou sa definitívne uzavrelo viac ako rok trvajúce vyšetrovanie smolenskej tragédie. Lietadlo s poľskou delegáciou havarovalo 10. apríla cestou na spomienkové podujatie pri príležitosti 70. výročia masakry 22-tisíc poľských dôstojníkov a príslušníkov inteligencie v Katynskom lese sovietskou tajnou službou NKVD. Haváriu počas pristávania v hustej hmle neprežil nikto z 96 ľudí na palube vrátane prezidenta Lecha Kaczyńského, jeho manželky a desiatok významných osobností poľského politického a kultúrneho života. Spočiatku sa zdalo, že tragédia z apríla minulého roku môže stmeliť dlhodobo napäté vzťahy medzi Moskvou a Varšavou, Poliaci však s pobúrením sledovali ruské vyšetrovanie, ktoré minulý rok označilo za príčinu nehody výlučne chybu pilotov. Poliaci vyšetrovanie uzavreli verdiktom, že príčinou leteckého nešťastia bola kombinácia viacerých okolností vrátane nepriaznivého počasia.
Reagoval tak na správu poľskej vyšetrovacej komisie, podľa ktorej zodpovednosť za haváriu špeciálu v Rusku, pri ktorej zahynul prezident Lech Kaczynski, nesú aj poľskí piloti. Poľsko pripustilo, že piloti neboli dostatočne skúsení a vycvičení na let v daných poveternostných podmienkach. V tejto súvislosti už v piatok rezignoval aj minister obrany Bogdan Klich a z postu odchádza aj jeho námestník Czeslaw Piatas. Premiér Donald Tusk prepustenie dôstojníkov schválil. Ide o prvé väčšie politické zmeny po tragédii v Smolensku v apríli 2010.
Viac o tragédii v Smolensku sa dozviete tu:
Správa o nehode poľského špeciálu je vcelku správna
Poľsko si pripomína prvé výročie leteckej tragédie v Rusku
Rusi sú nespokojní s poľskou spoluprácou v Smolensku
Poľská vyšetrovacia komisia označila za jednu z hlavných príčin havárie "zlé signalizačné osvetlenie" smolenského letiska a chybné informácie o počasí, ktoré posádke vládneho špeciálu poskytli letoví dispečeri. Poliaci však priznali aj pochybenie na strane poľských pilotov stroja Tu-154, ktorí neboli dostatočne skúsení a vycvičení na let v daných poveternostných podmienkach. Pilot totiž údajne neskoro prerušil prvý pokus o pristátie a urobili aj ďalšie chyby.
OBRAZOM: Tragédia v Smolensku
Bodka za poľskou tragédiou
Oficiálnou vyšetrovacou správou sa definitívne uzavrelo viac ako rok trvajúce vyšetrovanie smolenskej tragédie. Lietadlo s poľskou delegáciou havarovalo 10. apríla cestou na spomienkové podujatie pri príležitosti 70. výročia masakry 22-tisíc poľských dôstojníkov a príslušníkov inteligencie v Katynskom lese sovietskou tajnou službou NKVD. Haváriu počas pristávania v hustej hmle neprežil nikto z 96 ľudí na palube vrátane prezidenta Lecha Kaczyńského, jeho manželky a desiatok významných osobností poľského politického a kultúrneho života. Spočiatku sa zdalo, že tragédia z apríla minulého roku môže stmeliť dlhodobo napäté vzťahy medzi Moskvou a Varšavou, Poliaci však s pobúrením sledovali ruské vyšetrovanie, ktoré minulý rok označilo za príčinu nehody výlučne chybu pilotov. Poliaci vyšetrovanie uzavreli verdiktom, že príčinou leteckého nešťastia bola kombinácia viacerých okolností vrátane nepriaznivého počasia.