|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. januára 2009
Za rok 2008 sa zaregistrovalo 96 897 nových áut do 3,5 tony
Za rok 2008 sa na Slovensku zaregistrovalo 96 897 nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony. To predstavuje medziročný nárast o 16,39 %. V samotnom decembri minulého roka sa pritom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. januára (WEBNOVINY) - Za rok 2008 sa na Slovensku zaregistrovalo 96 897 nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony. To predstavuje medziročný nárast o 16,39 %. V samotnom decembri minulého roka sa pritom zaregistrovalo 9 185 uvedených áut, čo je oproti decembru 2007 viac o 13,05 %. Agentúru SITA o tom informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP).
Za celý uplynulý rok sa poradie najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných áut na slovenskom automobilovom trhu zväčša nezmenilo. Naďalej ho vedie Škoda s trhovým podielom 19,18 %. Druhé miesto si udržal Volkswagen so 8,43 % a tretí skončil Peugeot so 7,02 %. Štvrtou najžiadanejšou značkou bol Citroën s trhovým podielom 6,60 %. Piate miesto patrí Renaultu s 6,00 % a šieste automobilom značky Kia s 5,48-percentným podielom. Ďalej nasledovali Suzuki s 5,45 %, Ford s 5,07 % a Fiat s 4,67 %. Desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Toyota/Lexus s 3,95-percentným podielom na trhu.
V roku 2008 sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 1 051 vozidiel, čo je medziročne menej o 6,00 %. Najžiadanejšou značkou bolo Iveco s podielom na trhu 35,68 %, druhú priečku obsadili automobily značky Mitsubishi Fuso s 12,75-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Renault Trucks s podielom 12,46 %.
Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton poklesol oproti obdobiu január až december 2007 o 14,45 % pri odbyte 3 834 vozidiel. Vedúcou značkou tejto kategórie je Volvo s trhovým podielom 19,85 %. Druhým v poradí je Mercedes-Benz s 18,02 % a nasleduje DAF s 14,92-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 596 nových autobusov, čo je o 78,98 % viac ako v predvlaňajšom roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 56,54-percentný podiel, nasleduje SOR s 17,79 %, o ďalšie miesto sa delia značky Novoplan, Scania a Renault, ktoré dosiahli zhodne podiel 3,52 %.
SITA
Za celý uplynulý rok sa poradie najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných áut na slovenskom automobilovom trhu zväčša nezmenilo. Naďalej ho vedie Škoda s trhovým podielom 19,18 %. Druhé miesto si udržal Volkswagen so 8,43 % a tretí skončil Peugeot so 7,02 %. Štvrtou najžiadanejšou značkou bol Citroën s trhovým podielom 6,60 %. Piate miesto patrí Renaultu s 6,00 % a šieste automobilom značky Kia s 5,48-percentným podielom. Ďalej nasledovali Suzuki s 5,45 %, Ford s 5,07 % a Fiat s 4,67 %. Desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Toyota/Lexus s 3,95-percentným podielom na trhu.
V roku 2008 sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 1 051 vozidiel, čo je medziročne menej o 6,00 %. Najžiadanejšou značkou bolo Iveco s podielom na trhu 35,68 %, druhú priečku obsadili automobily značky Mitsubishi Fuso s 12,75-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Renault Trucks s podielom 12,46 %.
Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton poklesol oproti obdobiu január až december 2007 o 14,45 % pri odbyte 3 834 vozidiel. Vedúcou značkou tejto kategórie je Volvo s trhovým podielom 19,85 %. Druhým v poradí je Mercedes-Benz s 18,02 % a nasleduje DAF s 14,92-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 596 nových autobusov, čo je o 78,98 % viac ako v predvlaňajšom roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 56,54-percentný podiel, nasleduje SOR s 17,79 %, o ďalšie miesto sa delia značky Novoplan, Scania a Renault, ktoré dosiahli zhodne podiel 3,52 %.
SITA
nasledujúci článok >>
Gitarová špička a sexidol Richie Kotzen si do Bratislavy privezie elitných spoluhráčov
Gitarová špička a sexidol Richie Kotzen si do Bratislavy privezie elitných spoluhráčov