|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. júna 2007
Za päť mesiacov v SR pribudlo 32 040 áut do 3,5 tony
Počas prvých piatich mesiacov tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 32 040 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. júna (WEBNOVINY) - Počas prvých piatich mesiacov tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 32 040 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 3,21 %. V máji sa z toho zaregistrovalo celkovo 7 600 automobilov, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška pokles o 2,54 %. Ako ďalej informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP), celkový prírastok odbytu za doterajších päť mesiacov roku sa udržiava iba vďaka vysokému, takmer 30-percentnému medziročnému nárastu registrácií vo februári. "Ostatné štyri mesiace tohto roka, vrátane mája potvrdili trend poklesu odbytu osobných a malých nákladných automobilov," doplnila.
V období od začiatku januára do konca mája tohto roka mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 23,47 %, druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Volkswagen so 7,28-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Citroën s trhovým podielom 7,08 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Peugeot so 7 % a piate Suzuki s 5,52-percentným podielom na trhu. Ďalej nasledovali automobily Renault s 5,06-percentným podielom, Ford s podielom 5,03 %, Opel dosiahol podiel 4,7 %, Kia 4,69 % a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Hyundai s 3,87-percentným podielom na trhu.
V období od začiatku januára do konca mája 2007 sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 513 vozidiel, čo je medziročne o 42,89 % viac. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 39,18 %, druhú priečku obsadili automobily značky Mitsubishi-Fuso s 14,23-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Renault Trucks s podielom 13,84 %. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton zaznamenal medziročný nárast o 8,37 %, keď sa do konca mája 20107 zaregistrovalo 1 643 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Volvo s trhovým podielom 17,95 %. Druhou v poradí je Scania so 17,83 % a nasleduje Mercedes-Benz so 15,52-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 144 nových autobusov, čo je o 20,88 % menej ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 57,63-percentný podiel, nasleduje SOR s 25,69 % a ďalšie miesto patrí autobusom značky Renault s podielom 4,86 % na všetkých registráciách v danej kategórii.
SITA