|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. októbra 2012
Za meškanie lietadla majú cestujúci nárok na odškodné
Finančnú náhradu 250 až 600 eur môžu od leteckej spoločnosti žiadať aj cestujúci, ktorí priletia do cieľového letiska o tri alebo o viac ako tri hodiny neskôr oproti pôvodne stanovenému času. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. októbra (WEBNOVINY) - Finančnú náhradu 250 až 600 eur môžu od leteckej spoločnosti žiadať aj cestujúci, ktorí priletia do cieľového letiska o tri alebo o viac ako tri hodiny neskôr oproti pôvodne stanovenému času. Výnimkou sú len prípady, keď je meškanie spôsobené mimoriadnymi okolnosťami. Vyplýva to z rozhodnutia Súdneho dvora Európskej únie v Luxemburgu.
Právo Európskej únie stanovuje, že v prípade zrušenia letu môže cestujúci dostať paušálnu náhradu od 250 do 600 eur. Súdny dvor v dnes vyhlásenom rozsudku dospel k záveru, že cestujúcich na meškajúcich letoch možno považovať za cestujúcich na zrušených letoch, pokiaľ ide o ich právo na náhradu.
Utrpeli totiž rovnaké nepríjemnosti, teda stratu času. Právo na náhradu majú, ak je ich strata času tri hodiny alebo viac ako tri hodiny.
Cestujúci nemajú právo na náhradu, ak môže letecký prepravca preukázať, že veľké meškanie spôsobili mimoriadne okolnosti, ktorým sa nebolo možné vyhnúť, aj keby boli prijaté všetky primerané opatrenia. To znamená, že išlo o okolnosti, ktoré letecký dopravca naozaj nemôže ovplyvniť.
Nedávny prieskum agentúry STEM/MARK pre internetovú stránku Kompenzomat.sk ukázal, že len tri percentá cestujúcich vedia o možnosti získať náhradu za zrušenie alebo meškanie letu. Podľa prieskumu 63 percent slovenských cestujúcich aspoň raz zažilo problém s meškaním, zrušením, alebo presmerovaním letu. Ale len desať percent žiadalo nejakú náhradu.
Právo Európskej únie stanovuje, že v prípade zrušenia letu môže cestujúci dostať paušálnu náhradu od 250 do 600 eur. Súdny dvor v dnes vyhlásenom rozsudku dospel k záveru, že cestujúcich na meškajúcich letoch možno považovať za cestujúcich na zrušených letoch, pokiaľ ide o ich právo na náhradu.
Utrpeli totiž rovnaké nepríjemnosti, teda stratu času. Právo na náhradu majú, ak je ich strata času tri hodiny alebo viac ako tri hodiny.
Cestujúci nemajú právo na náhradu, ak môže letecký prepravca preukázať, že veľké meškanie spôsobili mimoriadne okolnosti, ktorým sa nebolo možné vyhnúť, aj keby boli prijaté všetky primerané opatrenia. To znamená, že išlo o okolnosti, ktoré letecký dopravca naozaj nemôže ovplyvniť.
Nedávny prieskum agentúry STEM/MARK pre internetovú stránku Kompenzomat.sk ukázal, že len tri percentá cestujúcich vedia o možnosti získať náhradu za zrušenie alebo meškanie letu. Podľa prieskumu 63 percent slovenských cestujúcich aspoň raz zažilo problém s meškaním, zrušením, alebo presmerovaním letu. Ale len desať percent žiadalo nejakú náhradu.