|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. mája 2011
Za koľko sa vydražili Bertoneho koncepty?
Začiatkom apríla sme vás v tomto článku informovali, že Bertone rozpredáva svoju zbierku veľmi unikátnych konceptov. Ide o prototypy, ktoré existujú iba v jedinom exemplári a v ...
Zdieľať
Foto: RM Auctions
BRATISLAVA 30. mája (WEBNOVINY) - Začiatkom apríla sme vás v tomto článku informovali, že Bertone rozpredáva svoju zbierku veľmi unikátnych konceptov. Ide o prototypy, ktoré existujú iba v jedinom exemplári a v neposlednom rade sú dielom vyhlásenej talianskej karosárne Bertone. Šesť mimoriadne vzácnych áut sa dražilo prednedávnom na „Festivale automobilovej krásy“ Concorso d'Eleganza Villa d'Este na brehu talianskeho jazera Como.
Foto: luxedb.com
Lancia Sibilo (1978)
Koncept predstavený na turínskom autosalóne v roku 1978 využíval techniku Lancie Stratos. Tú poháňal 2,5-litrový vidlicový šesťvalec z Ferrari Dino. Motor sa môže aj na dnešnú dobu pochváliť skvelým výkonom 140 kW (190 k). Koncept pred 33 rokmi zaujal tlačidlami na volante.
Odhadovaná cena: 60 000 – 100 000 €
Predajná cena: 95 200 €
Foto: RM Auctions
Chevrolet Testudo (1963)
Samotný Nuccio Bertone považoval toto auto za jedno zo svojich najveľkolepejších diel. Ide o najstarší model z tejto zbierky. Dvojmiestne kupé využíva techniku Chevroletu Corvair Monza. To znamená, že za zadnou nápravou má uložený plochý vzduchom chladený šesťvalce, podobne ako napríklad Porsche 911. Motor však z objemu 2,4 litra produkuje iba skromných 60 kW (81 k).
Odhadovaná cena: 500 000 - 800 000 €
Predajná cena: 336 000 €
Foto: RM Auctions
Lamborghini Athon (1980)
Najnovší koncept z tejto kolekcie, podobne ako Lamborghini Bravo, používa techniku Lamborghini Urraco. Trojlitrový osemvalec je v tomto dvojmiestnom roadsteri vyladený na 191 kW (260 k). Athon je ďalšie auto z tejto zbierky, ktoré nenavrhol sám Bertone, ale Gandiniho nástupca – francúzsky dizajnér Marc Deschamps.
Odhadovaná cena: 150 000 – 220 000 €
Predajná cena: 347 200 €
Foto: RM Auctions
Lamborghini Bravo (1974)
Auto využíva technický základ Lamborghini Urraco. Pred zadnou nápravou má teda priečne uložený trojlitrový osemvalec s výkonom 220 kW (300 k). Vďaka nízkej hmotnosti (iba 1 085 kg) je auto prekvapivo dynamické a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 256 km/h.
Odhadovaná cena: 150 000 – 220 000 €
Predajná cena: 588 000 €
Foto: RM Auctions
Lancia Stratos HF Zero (1970)
Toto auto má pred zadnou nápravou uložený vidlicový štvorvalec pôvodom z Lancie Fulvia. Agregát produkuje z objemu 1,6 litra výkon 85 kW (115 k). Oveľa zaujímavejšia je však jeho klinovitá karoséria, ktorej tvary sú výsledkom dlhých testov v aerodynamickom tuneli. Zaujímavosťou je, že do auta sa nastupuje odklopením čelného skla.
Odhadovaná cena: 1 000 000 – 1 800 000 €
Predajná cena: 761 600 €
Foto: RM Auctions
Lamborghini Marzal (1967)
Dizajn tohto auta nenavrhol Bertone. Jeho tvary pochádzajú z pera dizajnéra Marcela Gandiniho, človeka, ktorý nakreslil aj božskú Miuru. Štvormiestne kupé s presklenými krídlovými dverami má za zadnou nápravou polovičku motora z Miury, teda dvojlitrový radový šesťvalec s výkonom 130 kW (175 k).
Odhadovaná cena: 1 000 000 – 1 800 000 €
Predajná cena: 1 512 000 €
Foto: luxedb.com
Lancia Sibilo (1978)
Koncept predstavený na turínskom autosalóne v roku 1978 využíval techniku Lancie Stratos. Tú poháňal 2,5-litrový vidlicový šesťvalec z Ferrari Dino. Motor sa môže aj na dnešnú dobu pochváliť skvelým výkonom 140 kW (190 k). Koncept pred 33 rokmi zaujal tlačidlami na volante.
Odhadovaná cena: 60 000 – 100 000 €
Predajná cena: 95 200 €
Foto: RM Auctions
Chevrolet Testudo (1963)
Samotný Nuccio Bertone považoval toto auto za jedno zo svojich najveľkolepejších diel. Ide o najstarší model z tejto zbierky. Dvojmiestne kupé využíva techniku Chevroletu Corvair Monza. To znamená, že za zadnou nápravou má uložený plochý vzduchom chladený šesťvalce, podobne ako napríklad Porsche 911. Motor však z objemu 2,4 litra produkuje iba skromných 60 kW (81 k).
Odhadovaná cena: 500 000 - 800 000 €
Predajná cena: 336 000 €
Foto: RM Auctions
Lamborghini Athon (1980)
Najnovší koncept z tejto kolekcie, podobne ako Lamborghini Bravo, používa techniku Lamborghini Urraco. Trojlitrový osemvalec je v tomto dvojmiestnom roadsteri vyladený na 191 kW (260 k). Athon je ďalšie auto z tejto zbierky, ktoré nenavrhol sám Bertone, ale Gandiniho nástupca – francúzsky dizajnér Marc Deschamps.
Odhadovaná cena: 150 000 – 220 000 €
Predajná cena: 347 200 €
Foto: RM Auctions
Lamborghini Bravo (1974)
Auto využíva technický základ Lamborghini Urraco. Pred zadnou nápravou má teda priečne uložený trojlitrový osemvalec s výkonom 220 kW (300 k). Vďaka nízkej hmotnosti (iba 1 085 kg) je auto prekvapivo dynamické a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 256 km/h.
Odhadovaná cena: 150 000 – 220 000 €
Predajná cena: 588 000 €
Foto: RM Auctions
Lancia Stratos HF Zero (1970)
Toto auto má pred zadnou nápravou uložený vidlicový štvorvalec pôvodom z Lancie Fulvia. Agregát produkuje z objemu 1,6 litra výkon 85 kW (115 k). Oveľa zaujímavejšia je však jeho klinovitá karoséria, ktorej tvary sú výsledkom dlhých testov v aerodynamickom tuneli. Zaujímavosťou je, že do auta sa nastupuje odklopením čelného skla.
Odhadovaná cena: 1 000 000 – 1 800 000 €
Predajná cena: 761 600 €
Foto: RM Auctions
Lamborghini Marzal (1967)
Dizajn tohto auta nenavrhol Bertone. Jeho tvary pochádzajú z pera dizajnéra Marcela Gandiniho, človeka, ktorý nakreslil aj božskú Miuru. Štvormiestne kupé s presklenými krídlovými dverami má za zadnou nápravou polovičku motora z Miury, teda dvojlitrový radový šesťvalec s výkonom 130 kW (175 k).
Odhadovaná cena: 1 000 000 – 1 800 000 €
Predajná cena: 1 512 000 €