|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. mája 2019
Za hlavnú príčinu nehody lietadla v Moskve sa považuje konanie pilota
Na snímke, ktorú poskytol Riccardo Dalla Francesca, lietadlo Suchoj Superjet 100 (SSJ-100) spoločnosti Aeroflot horí po núdzovom pristátí na moskovskom letisku Šeremetievo 5. mája 2019.
Zdieľať
Na snímke, ktorú poskytol Riccardo Dalla Francesca, lietadlo Suchoj Superjet 100 (SSJ-100) spoločnosti Aeroflot horí po núdzovom pristátí na moskovskom letisku Šeremetievo 5. mája 2019. Foto: TASR/AP
Moskva 7. mája (TASR) - Za hlavnú príčinu nedeľnej nehody lietadla Suchoj Superjet 100 na moskovskom letisku Šeremetievo považujú vyšetrovatelia nesprávne konanie pilota. Informoval o tom v utorok ruský denník Kommersant, podľa ktorého vyšetrovatelia paralelne preverujú aj činnosť pozemných letiskových služieb, pričom pripúšťajú aj ich neadekvátnu reakciu na mimoriadnu udalosť.
Príčina nehody lietadla typu Suchoj Superjet 100, ktorá si vyžiadala život 41 ľudí, zatiaľ oficiálne nie je známa. Experti naďalej vyhodnocujú záznamy získané tzv. čiernych skriniek lietadla, konštatovala v utorok agentúra AFP.
Spomínané podozrenia voči pilotom súvisia s ich konaním pri pristávaní, keď lietadlo zasiahol elektrostatický výboj, ktorý z činnosti vyradil aj autopilota.
Ručné pristávanie bolo podľa zdrojov ruského denníka zložité: piloti sa mohli spoliehať len na palubné prístroje a vlastné skúsenosti.
Okrem toho lietadlo bolo veľmi ťažké, keďže malo prakticky plné palivové nádrže, čo spôsobilo pri pristávaní problémy. Podľa odborníkov sa posádka mohla radšej rozhodnúť pre krúženie lietadla v snahe spotrebovať časť paliva.
Lietadlo klesalo na pristávaciu dráhu letom dlhším ako jeden kilometer a rýchlosťou 30 km/h. Podľa odborníkov, ktorých citoval Kommersant, aj v takých podmienkach pristátie mohlo byť úplne bezpečné.
Došlo však zrejme k ďalšej možnej chybe pilotov, keď sa lietadlo dotklo zeme kolesami príliš tvrdo a niekoľkokrát sa od pristávacej dráhy odrazilo. Časti podvozku lietadla po jeho vysunutí pritom podľa všetkého prerazili palivové nádrže, z ktorých vyrazilo a následne sa vznietilo aj palivo.
Mnohí cestujúci zo zadnej časti trupu lietadla utrpeli pri "odskokoch" lietadla na pristávacej dráhe zranenia, v ktorých dôsledku neboli schopní dostať sa z paluby vlastnými silami. Horiace palivo im tiež nedalo prakticky žiadnu šancu na prežitie, dodal Kommersant.
Viaceré zdroje v rozhovore pre denník RBK uviedli, že piloti po pristátí otvorili okno pilotnej kabíny, čím mohli potenciálne prispieť k zosilneniu požiaru. Údajne ani okamžite po pristátí nevypli motory lietadla.
Na sociálnych médiách sa krátko po nešťastí objavili videá, ako lietadlo pristáva nárazom na letiskovú plochu a potom zrýchľuje po dráhe s plameňmi šľahajúcimi z trupu.
Na záznamoch sú aj cestujúci, ktorí z lietadla s horiacou chvostovou časťou evakuovali po nafukovacích kĺzačkách. Niektorí z cestujúcich mali aj príručnú batožinu, čo vyvolalo tvrdú kritiku diskutérov na internete a dohady, že práve vďaka vyberaniu batožiny zo skriniek sa časť spolucestujúcich týchto ľudí nestihla zachrániť. Tieto dohady sa však podľa agentúr AFP zatiaľ nepotvrdili.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR