|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. decembra 2015
Za emisný škandál VW v USA je zodpovedná malá skupina zamestnancov
Za emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen v Spojených štátoch je zodpovedná len malá skupina zamestnancov a nič nenaznačuje, že by do najväčšieho škandálu v ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Wolfsburg 10. decembra (TASR) - Za emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen v Spojených štátoch je zodpovedná len malá skupina zamestnancov a nič nenaznačuje, že by do najväčšieho škandálu v dejinách firmy boli zapletení členovia dozornej rady. Uviedol to dnes predseda dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.Podľa Pötscha vyšetrovanie kauzy prebieha podľa plánu, avšak samotný škandál je dôsledkom "série chýb" a potrvá niekoľko mesiacov, než bude možné povedať, ktoré konkrétne osoby sú za to zodpovedné. Zároveň dodal, že automobilka prijala opatrenia na zlepšenie dohľadu v oblasti vývoja motorového softvéru, aby v budúcnosti už nedochádzalo k manipuláciám pri emisných testoch.
Volkswagen dúfa, že sa mu v najbližších dňoch, prípadne týždňoch podarí uzatvoriť s americkými úradmi v oblasti ochrany životného prostredia dohodu, takže automobilka bude môcť začať zvolávať autá, ktorých sa emisný škandál dotkol, do servisov.
Spoločnosť zároveň uviedla, že neplánuje predaj žiadnej z divízií pre získanie financií na riešenie dôsledkov emisného škandálu. Podľa nového šéfa automobilky Matthiasa Müllera je firma napriek určitým špekuláciám na trhu dostatočne silná, aby mohla dôsledky kauzy zvládnuť. Automobilka si predbežne odložila na riešenie škandálu okolo 6,7 miliardy eur, niektorí analytici sa ale domnievajú, že náklady môžu byť vyššie.
Čo sa týka poklesu predaja, situácia nie je podľa Müllera dramatická, ako sa však očakávalo, "je napätá". V USA klesol predaj v novembri takmer o 25 % a výsledky za Európsku úniu budú známe na budúci týždeň.
Škandál by sa nemal dotknúť žiadneho zo stálych zamestnancov, avšak niektorí z dočasných zamestnancov budú musieť odísť. "Dočasné kontrakty sú nástrojom na zabezpečenie flexibility, to nie je nič nové. Ak vo výrobe dôjde k zmenám, môže to mať vplyv na počet dočasných zamestnancov," dodal šéf VW.
Müller plánuje prvýkrát navštíviť USA, kde škandál vypukol, začiatkom budúceho roka po januárovom autosalóne v Detroite. Ako povedal, za celú situáciu sa ospravedlní, avšak ako dodal, "nemyslí si, že kvôli tomu padne na kolená".
Najväčší škandál v 78-ročnej histórii automobilky vypukol v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) obvinila nemeckú firmu, že do vyše 480.000 dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Spoločnosť neskôr priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V reakcii na vypuknutie škandálu rezignoval na svoj post bývalý šéf spoločnosti Martin Winterkorn, ktorého nahradil Matthias Müller, a o funkcie prišlo viacero manažérov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR