|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. októbra 2006
Za deväť mesiacov sa v SR zaregistrovalo 56 328 áut do 3,5 ton
Za tri štvrťroky tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 56 328 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 9,08 %. V ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. októbra (WEBNOVINY) - Za tri štvrťroky tohto roka sa podľa
policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 56 328 nových
osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje
nárast o 9,08 %. V samotnom septembri sa v spomínanej kategórii
zaregistrovalo 5 810 vozidiel, čo je oproti septembru vlaňajška nárast
o 7,67 %. "Pri pokračovaní tohto trendu by mohla byť tohto roku
prekročená hranica okolo 72 tisíc novo registrovaných áut ročne. Stále
to však nestačí na to, aby sa Slovensko dostalo v Európskej únii z
pozície krajín s najmenším počtom áut na tisíc obyvateľov," informovala
Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP).
Počas deviatich mesiacov tohto roka mala na slovenskom automobilovom
trhu najväčší podiel značka Škoda, ktorá si registráciou 15 153
vozidiel do 3,5 tony nadobudnutých z oficiálneho dovozu udržuje vedúcu
pozíciu s trhovým podielom 26,9 %. Druhú priečku najpredávanejších áut
v SR obsadili vozidlá značky Volkswagen s 8,72-percentným podielom na
trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Peugeot s trhovým podielom 6,99
%. Štvrté miesto patrí automobilom značky Citroën so 6,08 % a piate
značke Renault s 5,76-percentným podielom na trhu. "Ďalej nasledovali
automobily Opel so 4,53-percentným podielom, Ford s podielom 4,48 %,
Suzuki dosiahol podiel 4,06 %, Fiat 3,79 % a desiatku najžiadanejších
značiek uzatvára Hyundai s 3,45-percentným podielom na trhu," dodala
Nováková.
Od januára do konca septembra tohto roku sa v kategórii nákladných
automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 592 vozidiel, čo
je medziročne o 132,19 % viac. Najžiadanejšou značkou bolo Iveco s
podielom na trhu 35,98 %, za ním nasledovali automobily značky Renault
s 17,57 % a Mercedes-Benz s 16,72-percentným podielom. Počet
registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton dosiahol
medziročný nárast o 44,84 %, keď sa do konca septembra zaregistrovalo 2
539 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je
Mercedes-Benz s trhovým podielom 17,72 %. Druhým v poradí je MAN so
16,82 % a nasleduje Volvo s 16,19-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 417 nových autobusov, čo je o 218,32 % viac ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Karosa, ktorá má 52,76-percentný podiel na trhu, nasleduje SOR s 23,26 % a Irisbus dosiahol 8,39 % všetkých registrácií v danej kategórii.
SITA,AP