11. decembra 2007
BRATISLAVA 11. novembra (WEBNOVINY) - Počas prvých jedenástich mesiacov tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 75 130 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 7,21 %. V novembri sa z toho zaregistrovalo celkovo 7 638 automobilov, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška zvýšenie o 14,02 %. Agentúru SITA o tom informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP).
V období od začiatku januára do konca novembra 2007 mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s 21,67 %, o druhú priečku najpredávanejších áut v SR sa delia vozidlá značky Citroën a Peugeot, ktoré dosiahli zhodne podiel 7,21 %. Treťou najžiadanejšou značkou bol Volkswagen s trhovým podielom 7,04 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Suzuki s 5,81 % a piate Renault s 5,41-percentným podielom.

Ďalej nasledovali automobily Kia s 5,36 %, Ford s 5,04 %, Opel dosiahol podiel 4,31 %, Hyundai 4,19 % a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Fiat s 3,83-percentným podielom na trhu.
Za prvých jedenásť mesiacov tohto roka sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 1 019 vozidiel, čo je medziročne viac o 29,48 %. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 37,98 %, druhú priečku obsadili automobily značky Renault Trucks s 15,41-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Mitsubishi-Fuso s podielom 13,64 %. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton zaznamenal medziročný nárast o 30,42 %, keď sa za prvých jedenásť mesiacov tohto roku zaregistrovalo 4 064 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je opäť Mercedes-Benz s trhovým podielom 18,28 %. Druhou v poradí je Scania so 17,77 % a nasleduje Volvo s 15,72-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 242 nových autobusov, čo je o 48,89 % menej ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 48,76-percentný podiel, nasleduje SOR s 25,21 % a ďalšie miesto patrí autobusom značky Renault s podielom 5,79 % na všetkých registráciách v danej kategórii.
SITA