|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. marca 2006
Za 10 rokov volali na Linku detskej istoty vyše miliónkrát
Viac ako 1 100 000 telefonických volaní zaevidovala počas svojej desaťročnej pôsobnosti na Slovensku Linka detskej istoty pri Slovenskom výbore UNICEF. Ako agentúru SITA informovala Katarína Trlicová z ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. marca (WN/SITA) - Viac ako 1 100 000 telefonických volaní zaevidovala počas svojej desaťročnej pôsobnosti na Slovensku Linka detskej istoty pri Slovenskom výbore UNICEF. Ako agentúru SITA informovala Katarína Trlicová z linky, pozornosť venovali pracovníci linky 183 500 hovorom. Až 65 percent z volajúcich sú dievčatá, najčastejšie sa o radu uchádzajú mladí ľudia vo veku 11 až 18 rokov.
Priemerne za deň zavolá na linku dvanásť detí, ktoré trápi rodinný problém. Jedenásť detí má potrebu sociálneho kontaktu, chcú sa s niekým porozprávať o svojich bežných problémoch a zážitkoch. Osem detí rieši školské problémy a 18 detí sa chce porozprávať o prvých skúsenostiach s láskou. Tí starší riešia s pracovníkmi linky svoje vzťahy. Šesť volajúcich rieši problémy medziľudských vzťahov a sedem dospievajúcich hľadá informácie a rady v oblasti sexuálneho dospievania. Traja volajúci sa na linku obrátia s problémom s alkoholom, fajčením a drogami. "Objavuje sa i patologické hráčstvo," dodala Trlicová. Objavia sa však aj prípady, (priemerne dva za deň), keď sa dieťa zdôverí, že je týrané alebo zneužívané.
Od roku 2001 sa môžu deti a mládež obrátiť na linku aj prostredníctvom chatu. "Vo všeobecnosti môžeme konštatovať, že túto formu komunikácie vyhľadávajú najmä staršie deti vo veku 15 až 18 rokov a ponúkajú nám vážnejšie problémy, hlavne osobnostného a vzťahového charakteru," uviedla Trlicová.
Už rok poskytuje UNICEF aj rodičovskú Linku detskej istoty, na ktorej dospelým poradí s problémami s deťmi odborník z oblasti detskej psychológie. Táto linka funguje jeden deň v týždni. V záujme dieťaťa oslovili pracovníkov okrem rodičov aj starí rodičia, vzdialenejší príbuzní, susedia či pedagógovia. Najčastejšie problémy sa týkali výchovných a vzdelávacích otázok, zvládanie špecifických vývinových porúch, práce s nadaným dieťaťom, pomoc pri riešení šikanovania dieťaťa v škole, zdravotné problémy.
Linka detskej istoty funguje 24 hodín denne, 365 dní v roku pre celé Slovensko. Je to bezplatná anonymná telefonická komunikačno-poradenská linka pre deti a mládež odborne garantovaná tímom expertov z oblasti psychológie, sociálnej práce a pedagogiky.
FOTO:SITA