Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Gala

18. júna 2009

Z veľkomiest má najlepší imidž Paríž



Hlavné mesto Francúzska Paríž porazilo v boji o najlepší imidž svetové veľkomestá ako Sydney, Londýn, Rím či New York.



Zdieľať
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Roper Public Affairs & Media za rok 2009, ktorý skúma spotrebiteľské vnímanie a reputáciu 50 veľkomiest sveta. Na druhom mieste rebríčka sa umiestnilo Sydney, nasleduje Londýn, Rím, New York, Barcelona, San Francisco, Los Angeles, Viedeň a na desiatej priečke sa umiestnil Madrid.

Imidž miest určuje index, založený na globálnom prieskume. V ňom respondenti z 20 rozvinutých a rozvíjajúcich sa krajín vyjadrujú svoj súhlas alebo nesúhlas s výrokmi týkajúcimi sa veľkomiest zaradených do prieskumu. Poradie v rebríčku určí priemerné skóre zo všetkých kategórií indexu: Prezentácia (znalosť mesta a vnímanie jeho globálneho vkladu), Miesto (čistota, estetické kvality a klíma), Podmienky (dostupné bývanie, kvalita verejných služieb a vybavenia), Ľudia (priateľskosť, osobné skúsenosti a kultúrna diverzita), Pulz (zaujímavé podujatia, aktivity a životné štýly) a Potenciál (vnímanie daného veľkomesta ako dobrého miesta na podnikanie, hľadanie si práce, alebo na štúdium). "Index meria, ako svet vníma každé z miest, čo ovplyvňuje ľudí pri rozhodnutiach, kde žiť, pracovať, prípadne tráviť dovolenku”, hovorí jeho zakladateľ Simon Anholt.

Paríž zvíťazil len v sekcii Pulz. Celkové prvenstvo mu zabezpečil veľký náskok v tejto kategórii, uviedol viceprezident a šéf štúdie Xiaoyan Zhao. Sydney zvíťazilo v troch zo šiestich kategórií - Miesto, Podmienky a Ľudia. V triedach Potenciál a Prezentácia vyhral Londýn. "Rovnako by sme našli mestá so silnou pozíciou v niektorých oblastiach, ktoré však slabšia pozícia v iných kategóriách stiahla v celkovom poradí o viacero stupienkov nadol. Aj takzvané top veľkomestá majú v rozvinutých a rozvojových krajinách rôznu reputáciu. Pochopenie významu týchto rozdielov má pre mestá zásadný význam, ak chcú využiť svoje kľúčové silné stránky, a naopak, podporiť oblasti, v ktorých sú zraniteľné. Môžu tak vyvinúť celkové stratégie na prilákanie turistov a obchodných investícií," dodal Xiaoyan Zhao.

Vaša nezabudnuteľná dovolenka - Paríž 2009 tu 

(SITA)


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Najsexi vegetarián je herec Milo Ventimiglia
<< predchádzajúci článok
Video: Nový videoklip kapely HT!