|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. júna 2009
Z veľkomiest má najlepší imidž Paríž
Hlavné mesto Francúzska Paríž porazilo v boji o najlepší imidž svetové veľkomestá ako Sydney, Londýn, Rím či New York.
Zdieľať
Imidž miest určuje index, založený na globálnom prieskume. V ňom respondenti z 20 rozvinutých a rozvíjajúcich sa krajín vyjadrujú svoj súhlas alebo nesúhlas s výrokmi týkajúcimi sa veľkomiest zaradených do prieskumu. Poradie v rebríčku určí priemerné skóre zo všetkých kategórií indexu: Prezentácia (znalosť mesta a vnímanie jeho globálneho vkladu), Miesto (čistota, estetické kvality a klíma), Podmienky (dostupné bývanie, kvalita verejných služieb a vybavenia), Ľudia (priateľskosť, osobné skúsenosti a kultúrna diverzita), Pulz (zaujímavé podujatia, aktivity a životné štýly) a Potenciál (vnímanie daného veľkomesta ako dobrého miesta na podnikanie, hľadanie si práce, alebo na štúdium). "Index meria, ako svet vníma každé z miest, čo ovplyvňuje ľudí pri rozhodnutiach, kde žiť, pracovať, prípadne tráviť dovolenku”, hovorí jeho zakladateľ Simon Anholt.
Paríž zvíťazil len v sekcii Pulz. Celkové prvenstvo mu zabezpečil veľký náskok v tejto kategórii, uviedol viceprezident a šéf štúdie Xiaoyan Zhao. Sydney zvíťazilo v troch zo šiestich kategórií - Miesto, Podmienky a Ľudia. V triedach Potenciál a Prezentácia vyhral Londýn. "Rovnako by sme našli mestá so silnou pozíciou v niektorých oblastiach, ktoré však slabšia pozícia v iných kategóriách stiahla v celkovom poradí o viacero stupienkov nadol. Aj takzvané top veľkomestá majú v rozvinutých a rozvojových krajinách rôznu reputáciu. Pochopenie významu týchto rozdielov má pre mestá zásadný význam, ak chcú využiť svoje kľúčové silné stránky, a naopak, podporiť oblasti, v ktorých sú zraniteľné. Môžu tak vyvinúť celkové stratégie na prilákanie turistov a obchodných investícií," dodal Xiaoyan Zhao.
Vaša nezabudnuteľná dovolenka - Paríž 2009 tu
(SITA)