|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. júna 2011
Z úveru EIB môžeme na diaľnice čerpať ešte 900 mil. eur
Slovensko môže z otvoreného úveru Európskej investičnej banky (EIB) za viac ako 1 mld. eur využiť na diaľničnú výstavbu ešte okolo 900 mil. eur. Informoval o tom v utorok ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 7. júna (WEBNOVINY) - Slovensko môže z otvoreného úveru Európskej investičnej banky (EIB) za viac ako 1 mld. eur využiť na diaľničnú výstavbu ešte okolo 900 mil. eur. Informoval o tom v utorok minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) v HN Clube venovanom financovaniu výstavby ciest a diaľnic. Podmienkou čerpania úveru je však kvalitná príprava konkrétnych diaľničných projektov a výber dodávateľov stavebných prác.
Slovensko podpísalo s EIB memorandum o poskytnutí úveru vlani na jeseň
Z týchto prostriedkov by mohla byť financovaná napríklad výstavba vyše 8-kilometrového úseku D1 Višňové - Dubná Skala pri Žiline. Súčasťou tejto diaľnice bude najdlhší domáci cestný tunel Višňové v dĺžke takmer 7,5 kilometra. Podľa ministra Figeľa súťaž na výstavbu tohto úseku diaľnice by mala začať na jeseň tohto roka.
"Tento úver slúži pre financovanie európskych projektov, aby mohli byť rýchlejšie realizované. Máme otvorený rámec a konkrétne projekty budú tak postupne prichádzať ako je dôležitá samotná procedúra," povedal Figeľ. Za dôležite pritom označil prípravu projektu na súťaž a žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku z Európskej únie, ktorá investičné zámery môže podporiť.
Pokračovanie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest
Minister dopravy predstavil nedávno vypracovaný program pokračovania výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014. Vláda by sa podľa neho mala zaoberať týmto programom na budúci týždeň. Prioritami rezortu dopravy je dokončenie okolo 100 kilometrov na diaľnici D1 medzi Žilinou a Prešovom, ako aj výstavba diaľnice D3 zo Žiliny cez Kysuce k hraniciam s Poľskom či vybudovanie nultého obchvatu Bratislavy na D4 a rýchlostnej cesty R7 z hlavného mesta cez Dunajskú Lužnú na Žitný ostrov. Figeľ pripomenul, že koncom septembra budú odovzdané do predčasného užívania v rámci prvého realizovaného projektu PPP tri úseky R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v dĺžke 46 kilometrov za 723,6 mil. eur. Súčasťou projektu je aj stavba takmer 6-kilometrového severného obchvatu Banskej Bystrice za 163,5 mil. eur, ten má byť však odovzdaný do užívania o rok v lete.
V rokoch 2011 až 2014 by malo byť dokončených 130,4 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest, z toho v polovičnom dvojpruhovom profile 8,4 kilometra. V uvedenom období ministerstvo dopravy plánuje začatie výstavby 240 až 280 kilometrov diaľnic a rýchlociest, pričom v polovičnom profile by mala začať stavba 51,1 kilometra. V rokoch 2007 až 2010 bolo dokončených 122,8 kilometra diaľnic a rýchlociest, z toho v polovičnom profile 32,5 kilometra. Zároveň začala výstavba 118,1 kilometra diaľnic, z čoho v polovičnom profile 32,9 kilometra.
Slovensko podpísalo s EIB memorandum o poskytnutí úveru vlani na jeseň
Z týchto prostriedkov by mohla byť financovaná napríklad výstavba vyše 8-kilometrového úseku D1 Višňové - Dubná Skala pri Žiline. Súčasťou tejto diaľnice bude najdlhší domáci cestný tunel Višňové v dĺžke takmer 7,5 kilometra. Podľa ministra Figeľa súťaž na výstavbu tohto úseku diaľnice by mala začať na jeseň tohto roka.
"Tento úver slúži pre financovanie európskych projektov, aby mohli byť rýchlejšie realizované. Máme otvorený rámec a konkrétne projekty budú tak postupne prichádzať ako je dôležitá samotná procedúra," povedal Figeľ. Za dôležite pritom označil prípravu projektu na súťaž a žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku z Európskej únie, ktorá investičné zámery môže podporiť.
Pokračovanie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest
Minister dopravy predstavil nedávno vypracovaný program pokračovania výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014. Vláda by sa podľa neho mala zaoberať týmto programom na budúci týždeň. Prioritami rezortu dopravy je dokončenie okolo 100 kilometrov na diaľnici D1 medzi Žilinou a Prešovom, ako aj výstavba diaľnice D3 zo Žiliny cez Kysuce k hraniciam s Poľskom či vybudovanie nultého obchvatu Bratislavy na D4 a rýchlostnej cesty R7 z hlavného mesta cez Dunajskú Lužnú na Žitný ostrov. Figeľ pripomenul, že koncom septembra budú odovzdané do predčasného užívania v rámci prvého realizovaného projektu PPP tri úseky R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v dĺžke 46 kilometrov za 723,6 mil. eur. Súčasťou projektu je aj stavba takmer 6-kilometrového severného obchvatu Banskej Bystrice za 163,5 mil. eur, ten má byť však odovzdaný do užívania o rok v lete.
V rokoch 2011 až 2014 by malo byť dokončených 130,4 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest, z toho v polovičnom dvojpruhovom profile 8,4 kilometra. V uvedenom období ministerstvo dopravy plánuje začatie výstavby 240 až 280 kilometrov diaľnic a rýchlociest, pričom v polovičnom profile by mala začať stavba 51,1 kilometra. V rokoch 2007 až 2010 bolo dokončených 122,8 kilometra diaľnic a rýchlociest, z toho v polovičnom profile 32,5 kilometra. Zároveň začala výstavba 118,1 kilometra diaľnic, z čoho v polovičnom profile 32,9 kilometra.