|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. januára 2009
Z priemyselného mesta mesto dizajnu
Určite ste už počuli o Canary Wharf, jednej z častí hlavného mesta Veľkej Británie a v súčasnosti štvrti považovanej za dizajnérsky skvost, ponúkajúcej príjemné pracovné prostredie s výhľadom na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. januára (WN/PR) - Určite ste už počuli o Canary Wharf, jednej z častí hlavného mesta Veľkej Británie a v súčasnosti štvrti považovanej za dizajnérsky skvost, ponúkajúcej príjemné pracovné prostredie s výhľadom na rieku a zároveň i relax po práci, ktorá vytvára široká ponuka luxusných reštaurácií, kaviarní, športovísk, galérií, či parkov. Z jej skvelého rozvoja profitujú aj okolité časti Londýna, ktorých poloha sa stala lukratívnejšia pre zamestnaných v bývalých dokoch. Populácia stúpa, kancelárske priestory si prenajímajú známe spoločnosti. Londýnske Docklands sú zachránené.
Ako však vyzerali predtým?
Londýnske doky boli otvorené a spustili svoju prevádzku v 20. rokoch 19. storočia. Vrcholné obdobie nastalo v 60. rokoch, kedy cez ne prepravili viac ako 60 miliónov ton tovaru. Problémy začali v 70. rokoch. Zastaraná technika nestíhala držať krok s modernými strediskami, čo napokon vyústilo do zatvorenia dokov. Našťastie, the London Dockland Development Corporation sa rozhodla zachrániť túto časť mesta, vypracovala plán na revitalizáciu, poskytla rôzne úľavy pre investorov a začala veľký kolobeh, ktorého výsledkom je luxusná profitujúca business štvrť.
Nanešťastie na Slovensku, väčšia časť prevádzok nemá také isté šťastie ako mali londýnske doky. Z opustených fabrík, ktoré nestíhali držať krok s dobou, sa stali opustené priestranstvá, ktoré poznáme aj pod pojmami hnedé zóny, či brownfieldy.
V minulom roku bolo u nás evidovaných viac ako 400 brownfieldov. Ide nielen o stagnujúce prevádzky, ale aj opustené vojenské objekty, staré sklady či tisícky štvorcov opustených území, predtým využívaných priemyslom.
Keďže väčšina developerov považuje za jednoduchšie budovať na zelenej lúke, často krát práve hnedé zóny ostávajú aj naďalej nevyužité. Okrem nevýhod, od kontaminácie pôdy po majetkovo-právne spory, však ponúkajú aj výhody, ako napríklad infraštruktúru, ale najmä lokalitu a pod.
K téme BROWNFIELDOV sa bude dňa 11. februára 2009 konať konferencia s názvom CONSTRUCTION SUMMIT. Vyjadria sa na nej odborníci na oblasť revitalizácie hnedých zón ako aj získanie finančnej podpory, ekológie, finančnej krízy i obnoviteľných zdrojov energie. Z Francúzska príde bývalý primátor mesta St. Etienne, súčasný senátor, ktorý účastníkom predloží plán, ako sa z priemyselného mesta stalo mesto dizajnu.
Viac informácií na: www.informslovakia.sk, www.canarywharf.com
Londýnske doky boli otvorené a spustili svoju prevádzku v 20. rokoch 19. storočia. Vrcholné obdobie nastalo v 60. rokoch, kedy cez ne prepravili viac ako 60 miliónov ton tovaru. Problémy začali v 70. rokoch. Zastaraná technika nestíhala držať krok s modernými strediskami, čo napokon vyústilo do zatvorenia dokov. Našťastie, the London Dockland Development Corporation sa rozhodla zachrániť túto časť mesta, vypracovala plán na revitalizáciu, poskytla rôzne úľavy pre investorov a začala veľký kolobeh, ktorého výsledkom je luxusná profitujúca business štvrť.
Nanešťastie na Slovensku, väčšia časť prevádzok nemá také isté šťastie ako mali londýnske doky. Z opustených fabrík, ktoré nestíhali držať krok s dobou, sa stali opustené priestranstvá, ktoré poznáme aj pod pojmami hnedé zóny, či brownfieldy.
V minulom roku bolo u nás evidovaných viac ako 400 brownfieldov. Ide nielen o stagnujúce prevádzky, ale aj opustené vojenské objekty, staré sklady či tisícky štvorcov opustených území, predtým využívaných priemyslom.
Keďže väčšina developerov považuje za jednoduchšie budovať na zelenej lúke, často krát práve hnedé zóny ostávajú aj naďalej nevyužité. Okrem nevýhod, od kontaminácie pôdy po majetkovo-právne spory, však ponúkajú aj výhody, ako napríklad infraštruktúru, ale najmä lokalitu a pod.
K téme BROWNFIELDOV sa bude dňa 11. februára 2009 konať konferencia s názvom CONSTRUCTION SUMMIT. Vyjadria sa na nej odborníci na oblasť revitalizácie hnedých zón ako aj získanie finančnej podpory, ekológie, finančnej krízy i obnoviteľných zdrojov energie. Z Francúzska príde bývalý primátor mesta St. Etienne, súčasný senátor, ktorý účastníkom predloží plán, ako sa z priemyselného mesta stalo mesto dizajnu.
Viac informácií na: www.informslovakia.sk, www.canarywharf.com