|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. júna 2011
Z nového terminálu v Bratislave letelo za rok 750 tis. ľudí
Bratislavské letisko vybavilo v novom odletovom termináli za rok od jeho otvorenia vlani 9. júna doteraz 749,52 tis. cestujúcich. Za ten čas z tohto terminálu uskutočnilo 56 ...
Zdieľať
Foto: SITA/Ľudovít VaniherBRATISLAVA 9. júna (WEBNOVINY) - Bratislavské letisko vybavilo v novom odletovom termináli za rok od jeho otvorenia vlani 9. júna doteraz 749,52 tis. cestujúcich. Za ten čas z tohto terminálu uskutočnilo 56 leteckých spoločností spolu 8 245 letov. "V súčasnosti sú z novej haly vybavované odlety do všetkých ponúkaných 31 pravidelných destinácií a rovnako všetky charterové linky," informovala vo štvrtok agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. Dana Madunická.
Výstavba druhej časti terminálu podľa bratislavského letiska pokračuje v súlade so schváleným harmonogramom s predpokladaným termínom ukončenia v júni 2012. "Výkopové práce boli zrealizované v zmysle plánu, pričom stavebnú jamu sa podarilo zaizolovať tak, aby podzemná voda nenarúšala plynulý prechod na ďalšie nadväzné činnosti," priblížila Madunická. V súčasnosti sú stavebné práce zamerané na betónovanie základovej dosky a bočných podzemných stien, pričom v najbližších dňoch budú osadené prvé stĺpy konštrukcie terminálu.
Druhá časť terminálu bude po dokončení architektonicky tvoriť jeden celok s už postavenou odletovou budovou. "Z prevádzkového hľadiska bude slúžiť prevažne ako príletový terminál. Prízemie ponúkne rozsiahle priestory pre prilietavajúcich schengenských a neschengenských cestujúcich, prvé a druhé podlažie rozšíri už existujúce priestory administratívy a tranzitnej haly," dodala hovorkyňa bratislavského letiska. Verejná ako aj tranzitná hala bude podľa nej prepojená s existujúcim terminálom B a vytvorí tak ucelený komplex terminálov. Priestory v novej časti terminálu nahradia verejnú príletovú halu v termináli B a rovnako aj celý príletový terminál C, slúžiaci výhradne pre schengenských cestujúcich.
Prvá etapa výstavby nového letiskového terminálu v Bratislave trvala 16 mesiacov. Prvý let z novej vybavovacej budovy smeroval 10. júna 2010 symbolicky do Košíc. Letisko začalo v novom termináli vybavovať všetky odlety vlani 28. júna. Nová budova nahradila pôvodný terminál z roku 1970, ktorý bol už technologicky a kvalitatívne zastaraný a nereflektoval dnešné nároky cestujúcej verejnosti. "Prvá časť komplexu priniesla nielen úplné nové priestory, rozšírenie úžitkovej plochy či kapacitnejšie komerčné plochy, ale predovšetkým vyšší štandard cestovania pre Slovákov vďaka kvalitnej výmene vzduchu, väčšej priepustnosti svetla a komfortnému oku lahodiacemu prostrediu," uviedla Madunická. Cestujúci môžu v odletovom termináli využívať 11 komerčných prevádzok vrátane duty free obchodu, kaviarní, rýchleho občerstvenia, predajne relaxačných masiek, suvenírov, novín či prírodnej kozmetiky. "Novinkou pre cestujúcich v neverejnej zóne sú ostrovčeky s možnosť dobíjania mobilných telefónov a osobných počítačov či internetové panely," dodala.
Bratislavské letisko vybavilo v minulom roku okolo 1,67 mil. cestujúcich, čo bolo medziročne menej o 2,6 %. V tomto roku letisko očakáva, že počet cestujúcich vzrastie na 1,85 mil., čo by znamenalo rast o 11 %. Za štyri mesiace tohto roka obslúžilo 354,05 tis. pasažierov, čo je medziročne menej o 6 %. V roku 2008 prešlo bránami letiska rekordných 2,2 mil. cestujúcich, čo bolo oproti roku predtým viac o 9,6 %. V roku 2009 sa počet pasažierov na letisku prepadol o takmer 23 % na 1,71 milióna. Najväčší rozvoj zažilo letisko v rokoch 2004 až 2006, kedy ročné prírastky cestujúcich dosahovali v priemere 60 %. Letisko je v súčasnosti spojené s 31 pravidelnými destináciami, pričom linky prevádzkuje šesť leteckých prepravcov - České aerolínie, Danube Wings, írsky Ryanair, izraelský El Al, ruský UTair a český Travel Service. Albánsky prepravca Bell Air plánuje v júli otvoriť linku do Tirany.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. Ide o najväčšie medzinárodné letisko v SR, jeho história siaha do roku 1946. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 50,30 % akcií a ministerstvo dopravy 49,70 %
Výstavba druhej časti terminálu podľa bratislavského letiska pokračuje v súlade so schváleným harmonogramom s predpokladaným termínom ukončenia v júni 2012. "Výkopové práce boli zrealizované v zmysle plánu, pričom stavebnú jamu sa podarilo zaizolovať tak, aby podzemná voda nenarúšala plynulý prechod na ďalšie nadväzné činnosti," priblížila Madunická. V súčasnosti sú stavebné práce zamerané na betónovanie základovej dosky a bočných podzemných stien, pričom v najbližších dňoch budú osadené prvé stĺpy konštrukcie terminálu.
Druhá časť terminálu bude po dokončení architektonicky tvoriť jeden celok s už postavenou odletovou budovou. "Z prevádzkového hľadiska bude slúžiť prevažne ako príletový terminál. Prízemie ponúkne rozsiahle priestory pre prilietavajúcich schengenských a neschengenských cestujúcich, prvé a druhé podlažie rozšíri už existujúce priestory administratívy a tranzitnej haly," dodala hovorkyňa bratislavského letiska. Verejná ako aj tranzitná hala bude podľa nej prepojená s existujúcim terminálom B a vytvorí tak ucelený komplex terminálov. Priestory v novej časti terminálu nahradia verejnú príletovú halu v termináli B a rovnako aj celý príletový terminál C, slúžiaci výhradne pre schengenských cestujúcich.
Prvá etapa výstavby nového letiskového terminálu v Bratislave trvala 16 mesiacov. Prvý let z novej vybavovacej budovy smeroval 10. júna 2010 symbolicky do Košíc. Letisko začalo v novom termináli vybavovať všetky odlety vlani 28. júna. Nová budova nahradila pôvodný terminál z roku 1970, ktorý bol už technologicky a kvalitatívne zastaraný a nereflektoval dnešné nároky cestujúcej verejnosti. "Prvá časť komplexu priniesla nielen úplné nové priestory, rozšírenie úžitkovej plochy či kapacitnejšie komerčné plochy, ale predovšetkým vyšší štandard cestovania pre Slovákov vďaka kvalitnej výmene vzduchu, väčšej priepustnosti svetla a komfortnému oku lahodiacemu prostrediu," uviedla Madunická. Cestujúci môžu v odletovom termináli využívať 11 komerčných prevádzok vrátane duty free obchodu, kaviarní, rýchleho občerstvenia, predajne relaxačných masiek, suvenírov, novín či prírodnej kozmetiky. "Novinkou pre cestujúcich v neverejnej zóne sú ostrovčeky s možnosť dobíjania mobilných telefónov a osobných počítačov či internetové panely," dodala.
Bratislavské letisko vybavilo v minulom roku okolo 1,67 mil. cestujúcich, čo bolo medziročne menej o 2,6 %. V tomto roku letisko očakáva, že počet cestujúcich vzrastie na 1,85 mil., čo by znamenalo rast o 11 %. Za štyri mesiace tohto roka obslúžilo 354,05 tis. pasažierov, čo je medziročne menej o 6 %. V roku 2008 prešlo bránami letiska rekordných 2,2 mil. cestujúcich, čo bolo oproti roku predtým viac o 9,6 %. V roku 2009 sa počet pasažierov na letisku prepadol o takmer 23 % na 1,71 milióna. Najväčší rozvoj zažilo letisko v rokoch 2004 až 2006, kedy ročné prírastky cestujúcich dosahovali v priemere 60 %. Letisko je v súčasnosti spojené s 31 pravidelnými destináciami, pričom linky prevádzkuje šesť leteckých prepravcov - České aerolínie, Danube Wings, írsky Ryanair, izraelský El Al, ruský UTair a český Travel Service. Albánsky prepravca Bell Air plánuje v júli otvoriť linku do Tirany.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. Ide o najväčšie medzinárodné letisko v SR, jeho história siaha do roku 1946. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 50,30 % akcií a ministerstvo dopravy 49,70 %