|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. mája 2014
Z eurofondov sa nakúpili vlaky a postavili kilometre diaľníc
Od roku 2004 sa z eurofondov podporil vznik 130-tisíc nových pracovných miest, postavilo sa vyše 100 km diaľnic a rýchlostných komunikácií, ďalších 112 km je vo výstavbe. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. mája (WEBNOVINY) - Od roku 2004 sa z eurofondov podporil vznik 130-tisíc nových pracovných miest, postavilo sa vyše 100 km diaľnic a rýchlostných komunikácií, ďalších 112 km je vo výstavbe.
Zmodernizované železnice
Podarilo sa postaviť alebo zmodernizovať vyše 1830 km ciest I., II,. a III. triedy, zmodernizovalo sa vyše 100 km železníc, ďalšie desiatky km sú vo výstavbe. Aj taký je podľa Zastúpenia Európskej komisie (EK) na Slovensku prínos nášho členstva v Európskej únii. "Eurofondy to nie sú len moderné cesty a železnice. EÚ podporuje aj nákup nových vlakových súprav a obnovu vozového parku," tvrdí hovorca Zastúpenia EK Andrej Králik. Z eurofondov Slovensko mohlo zaobstarať 61 nových vlakov.
V Bratislave sa z eurofondov vymení celý trolejbusový park (80 moderných nízkopodlažných trolejbusov) a zaobstará sa nákup 30 električiek a 15 vlakových súprav pre prímestskú dopravu, čím sa podľa Králika MHD dostane na úroveň iných európskych metropol. Košice sa môžu tešiť na 23 nových električiek, obnovu električkových tratí, nové trolejbusy a prímestské vlaky.
Atraktivita regiónov
Zmodernizovalo sa tiež vyše 1020 škôl, 56 nemocníc a 208 zariadení sociálnej starostlivosti. EÚ podporila regeneráciu 843 sídel a verejných priestranstiev.
Z európskych prostriedkov sa postavilo 26 priemyselných parkov a poskytla priama podpora pre vyše 572 malých a stredných podnikov.
Podpora smerovala aj pre 116 vedeckých inštitúcií. "EÚ dala výrazný impulz cestovnému ruchu, podporilo sa takmer 500 zariadení. Tieto investície pomáhajú zvýšiť atraktivitu regiónov, zvýšiť príjmy z cestovného ruchu a vytvoriť nové pracovné miesta," dodal Králik.
V oblasti životného prostredia EÚ podporila výstavbu a obnovu takmer 1 600 km novej kanalizačnej infraštruktúry a 230 projektov na zníženie znečistenia vzduchu. Zrekonštruovalo sa 24 čistiarní odpadových vôd. V oblasti protipovodňových opatrení EÚ podporila celkovo 99 projektov vo výške 128 860 991 eur.
Zdroj peňazí
SR čerpala aj z Fondu solidarity EÚ, cez ktorý EÚ poskytuje pomoc členským krajinám v naliehavých situáciách, akými sú napríklad veľké prírodné katastrofy. Slovensko čerpalo z Fondu solidarity v súvislosti ničivou víchricou v Tatrách v roku 2004 (5,7 mil. eur) a s povodňami v roku 2010 (20,4 mil. eur).
Celkovo bolo z fondov politiky súdržnosti v rokoch 2004 – 2013 vyčlenených 12,86 mld. eur. Prostriedky zo zdrojov EÚ predstavujú takmer 80 percent verejných investícií na Slovensku.
Slovensko sa členom EÚ stalo 1. mája 2004. Jej súčasťou sa vtedy stali aj Cyprus, Česko, Estónsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Malta, Poľsko a Slovinsko.
Zmodernizované železnice
Podarilo sa postaviť alebo zmodernizovať vyše 1830 km ciest I., II,. a III. triedy, zmodernizovalo sa vyše 100 km železníc, ďalšie desiatky km sú vo výstavbe. Aj taký je podľa Zastúpenia Európskej komisie (EK) na Slovensku prínos nášho členstva v Európskej únii. "Eurofondy to nie sú len moderné cesty a železnice. EÚ podporuje aj nákup nových vlakových súprav a obnovu vozového parku," tvrdí hovorca Zastúpenia EK Andrej Králik. Z eurofondov Slovensko mohlo zaobstarať 61 nových vlakov.
V Bratislave sa z eurofondov vymení celý trolejbusový park (80 moderných nízkopodlažných trolejbusov) a zaobstará sa nákup 30 električiek a 15 vlakových súprav pre prímestskú dopravu, čím sa podľa Králika MHD dostane na úroveň iných európskych metropol. Košice sa môžu tešiť na 23 nových električiek, obnovu električkových tratí, nové trolejbusy a prímestské vlaky.
Atraktivita regiónov
Zmodernizovalo sa tiež vyše 1020 škôl, 56 nemocníc a 208 zariadení sociálnej starostlivosti. EÚ podporila regeneráciu 843 sídel a verejných priestranstiev.
Z európskych prostriedkov sa postavilo 26 priemyselných parkov a poskytla priama podpora pre vyše 572 malých a stredných podnikov.
Podpora smerovala aj pre 116 vedeckých inštitúcií. "EÚ dala výrazný impulz cestovnému ruchu, podporilo sa takmer 500 zariadení. Tieto investície pomáhajú zvýšiť atraktivitu regiónov, zvýšiť príjmy z cestovného ruchu a vytvoriť nové pracovné miesta," dodal Králik.
V oblasti životného prostredia EÚ podporila výstavbu a obnovu takmer 1 600 km novej kanalizačnej infraštruktúry a 230 projektov na zníženie znečistenia vzduchu. Zrekonštruovalo sa 24 čistiarní odpadových vôd. V oblasti protipovodňových opatrení EÚ podporila celkovo 99 projektov vo výške 128 860 991 eur.
Zdroj peňazí
SR čerpala aj z Fondu solidarity EÚ, cez ktorý EÚ poskytuje pomoc členským krajinám v naliehavých situáciách, akými sú napríklad veľké prírodné katastrofy. Slovensko čerpalo z Fondu solidarity v súvislosti ničivou víchricou v Tatrách v roku 2004 (5,7 mil. eur) a s povodňami v roku 2010 (20,4 mil. eur).
Celkovo bolo z fondov politiky súdržnosti v rokoch 2004 – 2013 vyčlenených 12,86 mld. eur. Prostriedky zo zdrojov EÚ predstavujú takmer 80 percent verejných investícií na Slovensku.
Slovensko sa členom EÚ stalo 1. mája 2004. Jej súčasťou sa vtedy stali aj Cyprus, Česko, Estónsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Malta, Poľsko a Slovinsko.