![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
16. októbra 2013
Z eurofondov sa možno budú dať modernizovať aj regionálne cesty
Eurofondy by sa mohli od roku 2014 používať aj na modernizáciu ciest II. a III. triedy.
Zdieľať
Bratislava 16. októbra (TASR) - Eurofondy by sa mohli od roku 2014 používať aj na modernizáciu ciest II. a III. triedy.
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) totiž vyjednáva s Bruselom aj o podpore regionálnych ciest z európskych peňazí. Podľa rezortu dopravy by mohli byť súčasťou Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP).
"Domnievame sa, že investície do ciest II. a III. triedy sú v súlade s investičnými prioritami Európskej únie," uviedol Počiatek. Verí, že Brusel prijme argumenty Slovenska o potrebe zlepšenia dopravnej obslužnosti regiónov, ktorá prispieva k zvyšovaniu ekonomickej výkonnosti a konkurencieschopnosti slovenských regiónov.
Podmienkou Európskej komisie (EK) na súhlas s finančnou podporou v tejto oblasti je vypracovanie analytického a strategického dokumentu v oblasti rozvoja regionálnej cestnej siete. Pod vedením ministerstva dopravy bola preto vypracovaná Stratégia rozvoja a údržby ciest II. a III. triedy, ktorá sa začiatkom októbra prezentovala zástupcom EK.
Podľa rezortu dopravy predstavujú na Slovensku cesty II. a III. triedy významnú súčasť cestnej siete, pričom zabezpečujú tretinu dopravných výkonov. V prípade, že by sa na ne nemohli čerpať financie z eurofondov, bude sa situácia v oblasti stavebno-technického stavu regionálnych ciest zhoršovať. S tým, že sa v najbližších rokoch predpokladá nárast podielu ciest v nevyhovujúcom a havarijnom stave.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) totiž vyjednáva s Bruselom aj o podpore regionálnych ciest z európskych peňazí. Podľa rezortu dopravy by mohli byť súčasťou Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP).
"Domnievame sa, že investície do ciest II. a III. triedy sú v súlade s investičnými prioritami Európskej únie," uviedol Počiatek. Verí, že Brusel prijme argumenty Slovenska o potrebe zlepšenia dopravnej obslužnosti regiónov, ktorá prispieva k zvyšovaniu ekonomickej výkonnosti a konkurencieschopnosti slovenských regiónov.
Podmienkou Európskej komisie (EK) na súhlas s finančnou podporou v tejto oblasti je vypracovanie analytického a strategického dokumentu v oblasti rozvoja regionálnej cestnej siete. Pod vedením ministerstva dopravy bola preto vypracovaná Stratégia rozvoja a údržby ciest II. a III. triedy, ktorá sa začiatkom októbra prezentovala zástupcom EK.
Podľa rezortu dopravy predstavujú na Slovensku cesty II. a III. triedy významnú súčasť cestnej siete, pričom zabezpečujú tretinu dopravných výkonov. V prípade, že by sa na ne nemohli čerpať financie z eurofondov, bude sa situácia v oblasti stavebno-technického stavu regionálnych ciest zhoršovať. S tým, že sa v najbližších rokoch predpokladá nárast podielu ciest v nevyhovujúcom a havarijnom stave.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR