|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. októbra 2007
Z elektronického bankovníctva dominuje internet banking
Elektronické bankovníctvo využívajú na Slovensku tri štvrtiny internetovej populácie, pričom najpoužívanejšou formou je internet banking. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti TNS SK, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. októbra (WEBNOVINY) - Elektronické bankovníctvo využívajú na Slovensku tri štvrtiny internetovej populácie, pričom najpoužívanejšou formou je internet banking. Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti TNS SK, internet banking aktívne využíva sedem z desiatich užívateľov internetu. S odstupom nasleduje mobil banking, ktorý dosiahol podiel 24 %. Naopak, najmenej využívaný je WAP banking a prakticky vôbec sa medzi užívateľmi internetu nevyužíva fax banking.
Z výsledkov prieskumu ďalej vyplýva, že pri výbere banky, v ktorej užívatelia internetu využívajú internet banking, sú dôležité najmä poskytované služby a cena za vedenie osobného účtu alebo balíka služieb. Známosť banky je treťou najčastejšou odpoveďou respondentov. Za menej dôležité faktory považuje internetová populácia využívajúca služby internet bankingu dostupnosť a sieť bankomatov, kvalitu internet bankingu a dostupnosť pobočky.
Skúsenosť s problémom pri využívaní internet bankingu mali až dve pätiny jeho užívateľov. "Dokonca každý piaty užívateľ elektronického bankovníctva narazil na problém dva a viackrát," uvádza sa v správe TNS SK. Najčastejším problémom pri využívaní internet bankingu je jeho nedostupnosť. Pri riešení problémov, ktoré vznikli pri internet bankingu, boli s bankou spokojné štyri pätiny tých užívateľov internetu, ktorí kontaktovali, alebo navštívili banku kvôli danému problému. Desatina bola skôr nespokojná a 5 % bolo veľmi nespokojných.
Medzi najčastejšie dôvody, pre ktoré časť internetovej populácie nevyužíva žiadnu formu elektronického bankovníctva, patrí nedôvera voči zabezpečeniu elektronických transakcií. Ďalej je to presvedčenie užívateľa internetu, že mu postačujú offline služby banky a tiež skutočnosť, že respondent nemá vlastný bežný účet.
Spoločnosť TNS SK realizovala štúdiu cez internet v júli tohto roka na vzorke 1 159 užívateľov. Štúdia sa zaoberá problematikou elektronického bankovníctva na Slovensku, s dôrazom na internet banking. TNS poskytuje marketingové informácie a realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií, aby pomohla svojim klientom lepšie pochopiť potreby a ciele zákazníkov. Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995.
SITA