|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. decembra 2007
Z Bratislavy lieta priama linka do Bangladéša
Z Bratislavy sa už dá priamo lietať do viacerých svetových metropol a minulý týždeň pribudla exotická destinácia – bangladéšska metropola Dháka.
Zdieľať
BRATISLAVA 11. novembra (WN/PR) - Z Bratislavy sa už dá priamo lietať do viacerých svetových metropol a minulý týždeň pribudla exotická destinácia – bangladéšska metropola Dháka. Letecká spoločnosť Air Slovakia využila voľné miesto na trhu a raz týždenne – vo štvrtok ponúka priame letecké spojenie do tohto exotického mesta. Let Boeingom 757 trvá približne 11 hodín aj s medzipristátím v indickom Amritsare. Spojenie je určené hlavne Bangladéšanom, ktorých v Európe žijú približne dva milióny, ale vidieť Dháku je veľkým zážitkom aj pre našinca.
Z Bratislavy sme odleteli vo štvrtok podvečer a po príjemnom lete s milým palubným personálom, dobrým jednom a pitím sme ráno o 8:00 bangladéšskeho času pristáli v Dháke. Tamojšie letisko pripomína veľkosťou bratislavské, no keď človek budovu opustí, ocitne sa v inom svete. Okolie letiska je nádherne upravené, všade palmy, fontány a jazierka. Našinec však zažije šok, keď príde do ulíc mesta. Bangladéšania jazdia na anglický štýl, čiže volanty na autách majú vpravo. A tamojšia doprava – to je niečo, čo sa nedá opísať na niekoľkých riadkoch, to treba jednoducho zažiť. Po cestách, alebo diaľniciach, ako to domáci nazývajú, jazdí všetko – bicykle, šliapacie I motorové rikše, autobusy, z ktorých ľudia visia cez okná, vozia sa na streche, až po autá, aké na Slovensku jazdili pred 30 rokmi. Samozrejme, nechýbajú ani nákladiaky, mikrobusy a luxusné limuzíny, v ktorých vozia cudzincov a obchodníkov. A pravidlá cestnej premávky – sú jednoduché – ide ten, kto hlasnejšie trúbi. Smerovky síce na vozidlách Bangladéšania majú, ale asi im nikto nepovedal, na čo slúžia…
Mesto je obrovské, žije v ňom 12 – 20 miliónov ľudí. Presne číslo nepozná takmer nikto, pretože Bangladéšania nemajú občianske preukazy, ani nič podobné a do mesta prichádzajú ľudia z celej krajiny. No na rok tam budú voľby a magistrát začína vydávať ID karty. Tie si však vyzdvihujú len bohatí a stredná vrstva. Ľudí, ktorí žijú na uliciach, však táto ponuka neoslovila.
Keď našinec počuje slovo Bangladéš, predstaví si chudobu a hlavne záplavy. Časť krajiny je na úrovni hladiny mora a novembrový cyklón Sidr zabil tisíce ľudí a milióny vyhnal z domovov. Odhaduje sa, že o strechu nad hlavou v krajine prišlo asi 10 – 15 miliónov ľudí. Bangladéšu v súčasnosti pomáha celý svet a zástupcovia spoločnosti Air Slovakia tiež nezostali bokom. Ministerstvu pre humanitárne záležitosti odovzdali dar spoločnosti – šesť ton ryže a tri tony kvalitných fleesových prikrývok. Nevyriešia tým síce problémy miliónov ľudí, ale tisícom tak účinne pomôžu prekonať jednu z najväčších katastrof. A na pravidelnej linke Bratislava – Dháka do krajiny dopravia stovky bohatých Bangladéšanov, ktorí svojim krajanom pomôžu tiež.
Z Bratislavy sme odleteli vo štvrtok podvečer a po príjemnom lete s milým palubným personálom, dobrým jednom a pitím sme ráno o 8:00 bangladéšskeho času pristáli v Dháke. Tamojšie letisko pripomína veľkosťou bratislavské, no keď človek budovu opustí, ocitne sa v inom svete. Okolie letiska je nádherne upravené, všade palmy, fontány a jazierka. Našinec však zažije šok, keď príde do ulíc mesta. Bangladéšania jazdia na anglický štýl, čiže volanty na autách majú vpravo. A tamojšia doprava – to je niečo, čo sa nedá opísať na niekoľkých riadkoch, to treba jednoducho zažiť. Po cestách, alebo diaľniciach, ako to domáci nazývajú, jazdí všetko – bicykle, šliapacie I motorové rikše, autobusy, z ktorých ľudia visia cez okná, vozia sa na streche, až po autá, aké na Slovensku jazdili pred 30 rokmi. Samozrejme, nechýbajú ani nákladiaky, mikrobusy a luxusné limuzíny, v ktorých vozia cudzincov a obchodníkov. A pravidlá cestnej premávky – sú jednoduché – ide ten, kto hlasnejšie trúbi. Smerovky síce na vozidlách Bangladéšania majú, ale asi im nikto nepovedal, na čo slúžia…
Mesto je obrovské, žije v ňom 12 – 20 miliónov ľudí. Presne číslo nepozná takmer nikto, pretože Bangladéšania nemajú občianske preukazy, ani nič podobné a do mesta prichádzajú ľudia z celej krajiny. No na rok tam budú voľby a magistrát začína vydávať ID karty. Tie si však vyzdvihujú len bohatí a stredná vrstva. Ľudí, ktorí žijú na uliciach, však táto ponuka neoslovila.
Keď našinec počuje slovo Bangladéš, predstaví si chudobu a hlavne záplavy. Časť krajiny je na úrovni hladiny mora a novembrový cyklón Sidr zabil tisíce ľudí a milióny vyhnal z domovov. Odhaduje sa, že o strechu nad hlavou v krajine prišlo asi 10 – 15 miliónov ľudí. Bangladéšu v súčasnosti pomáha celý svet a zástupcovia spoločnosti Air Slovakia tiež nezostali bokom. Ministerstvu pre humanitárne záležitosti odovzdali dar spoločnosti – šesť ton ryže a tri tony kvalitných fleesových prikrývok. Nevyriešia tým síce problémy miliónov ľudí, ale tisícom tak účinne pomôžu prekonať jednu z najväčších katastrof. A na pravidelnej linke Bratislava – Dháka do krajiny dopravia stovky bohatých Bangladéšanov, ktorí svojim krajanom pomôžu tiež.