|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. mája 2015
Z bratislavských ulíc zmizne vyše 400 reklamných plôch
Hlavné mesto zrušilo povolenie na užívanie prenosných, reklamných, informačných a propagačných zariadení - reklamných trojnožiek, ktoré sa nachádzajú na pozemkoch a komunikáciách v správe Bratislavy. BRATISLAVA 3. mája ...
Zdieľať
Hlavné mesto zrušilo povolenie na užívanie prenosných, reklamných, informačných a propagačných zariadení - reklamných trojnožiek, ktoré sa nachádzajú na pozemkoch a komunikáciách v správe Bratislavy.
BRATISLAVA 3. mája (WEBNOVINY) - Z ulíc Bratislavy zmizne viac ako 400 reklamných trojnožiek. Hlavné mesto totiž zrušilo povolenie na užívanie takýchto prenosných reklamných, informačných a propagačných zariadení, ktoré sa nachádzajú na pozemkoch a komunikáciách v správe Bratislavy. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Bratislavská radnica nariadila odstrániť tie reklamné plochy, ktoré porušujú stanovené podmienky. Z ulíc tak zmiznú reklamy, ktoré neboli umiestnené tak, aby vyhovovali požiadavkám bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Odstrániť musia aj tie, ktoré sú umiestnené na križovatkách alebo v rozhľadovom poli vodiča na križovatke.
Reklama v určitej miere do mesta patrí
Vo viacerých prípadoch tieto reklamné zariadenia bránili v rozhľade aj na priechodoch pre chodcov či v miestach vjazdov a výjazdov na pozemné komunikácie, vysvetlila Skokanová. Porušenia vyplynuli z kontroly, ktorú v uplynulých mesiacoch vykonalo hlavné mesto ako príslušný cestný orgán.
"Reklama v určitej miere do mesta patrí. Avšak v únosnej miere a na miestach, kde je to vhodné. Už viackrát sme sa však presvedčili, že také množstvo reklamy, aké vidíme v uliciach Bratislavy, je jednoducho neúnosné. Obzvlášť v prípadoch, keď reklamné zariadenia nie sú len estetickým problémom mesta, ale vo výnimočných situáciách môžu aj vážne ohroziť zdravie či životy ľudí a komplikovať mestskú dopravu," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Z bratislavských ulíc tak zmizne 428 reklamných trojnožiek. Tie sú v súčasnosti umiestnené na komunikáciách I. a II. triedy na Kamennom námestí, Dunajskej ulici, Námestí SNP, Jesenského ulici, Šafárikovom námestí, Dostojevského rade, Štúrovej, Mýtnej, Námestí Slobody, Jánskej, Kollárovom námestí, Špitálskej, Americkom či Predstaničnom námestí.
Bratislava pripravuje pasportizáciu bilbordov
Reklamné plochy sú aj na Mickiewiczovej, Štefánikovej, Šancovej, Račianskom mýte, Námestí 1. mája, Bajkalskej, Krížnej, Miletičovej, Záhradníckej, Mlynských nivách, Karadžičovej, Legionárskej, Radlinského, Rajskej, Cintorínskej, Rázusovom nábreží, Staromestskej, Suchom mýte, Trnavskom mýte, Galvaniho, Ivánskej ceste, Vajanského nábreží, Trnavskej ceste, Vajnorskej, na ulici 29. augusta, Prievozskej, Rožňavskej, Gagarinovej, Budatínskej, ale aj v Mlynskej doline, na Molecovej a Karloveskej ulici, na Nábreží arm. gen. L. Svobodu, Libmovej, Tomášikovej, ulici Imricha Karvaša a Botanickej. Zo všetkých týchto miest by mali byť reklamné plochy odstránené.
Primátor Nesrovnal už dlhodobo rieši možnosti regulácie reklamy v hlavnom meste. Ako dodala Skokanová, mesto podalo žiadosť na súd o vypratanie stožiarov verejného osvetlenia, ktoré využívali viaceré spoločnosti na reklamnú činnosť. Hlavné mesto pripravuje aj pasportizáciu bilbordov, ktoré sa nachádzajú na území mesta.
V boji s vonkajšou reklamou sa vedenie mesta opiera aj o tzv. malú novelu stavebného zákona. No podľa primátora by najúčinnejšou formou samosprávy na boj s vonkajšou reklamou bola originálna kompetencia samospráv regulovať reklamu na svojom území, uzavrela Skokanová.
Bratislavská radnica nariadila odstrániť tie reklamné plochy, ktoré porušujú stanovené podmienky. Z ulíc tak zmiznú reklamy, ktoré neboli umiestnené tak, aby vyhovovali požiadavkám bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Odstrániť musia aj tie, ktoré sú umiestnené na križovatkách alebo v rozhľadovom poli vodiča na križovatke.
Reklama v určitej miere do mesta patrí
Vo viacerých prípadoch tieto reklamné zariadenia bránili v rozhľade aj na priechodoch pre chodcov či v miestach vjazdov a výjazdov na pozemné komunikácie, vysvetlila Skokanová. Porušenia vyplynuli z kontroly, ktorú v uplynulých mesiacoch vykonalo hlavné mesto ako príslušný cestný orgán.
"Reklama v určitej miere do mesta patrí. Avšak v únosnej miere a na miestach, kde je to vhodné. Už viackrát sme sa však presvedčili, že také množstvo reklamy, aké vidíme v uliciach Bratislavy, je jednoducho neúnosné. Obzvlášť v prípadoch, keď reklamné zariadenia nie sú len estetickým problémom mesta, ale vo výnimočných situáciách môžu aj vážne ohroziť zdravie či životy ľudí a komplikovať mestskú dopravu," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Z bratislavských ulíc tak zmizne 428 reklamných trojnožiek. Tie sú v súčasnosti umiestnené na komunikáciách I. a II. triedy na Kamennom námestí, Dunajskej ulici, Námestí SNP, Jesenského ulici, Šafárikovom námestí, Dostojevského rade, Štúrovej, Mýtnej, Námestí Slobody, Jánskej, Kollárovom námestí, Špitálskej, Americkom či Predstaničnom námestí.
Bratislava pripravuje pasportizáciu bilbordov
Reklamné plochy sú aj na Mickiewiczovej, Štefánikovej, Šancovej, Račianskom mýte, Námestí 1. mája, Bajkalskej, Krížnej, Miletičovej, Záhradníckej, Mlynských nivách, Karadžičovej, Legionárskej, Radlinského, Rajskej, Cintorínskej, Rázusovom nábreží, Staromestskej, Suchom mýte, Trnavskom mýte, Galvaniho, Ivánskej ceste, Vajanského nábreží, Trnavskej ceste, Vajnorskej, na ulici 29. augusta, Prievozskej, Rožňavskej, Gagarinovej, Budatínskej, ale aj v Mlynskej doline, na Molecovej a Karloveskej ulici, na Nábreží arm. gen. L. Svobodu, Libmovej, Tomášikovej, ulici Imricha Karvaša a Botanickej. Zo všetkých týchto miest by mali byť reklamné plochy odstránené.
Primátor Nesrovnal už dlhodobo rieši možnosti regulácie reklamy v hlavnom meste. Ako dodala Skokanová, mesto podalo žiadosť na súd o vypratanie stožiarov verejného osvetlenia, ktoré využívali viaceré spoločnosti na reklamnú činnosť. Hlavné mesto pripravuje aj pasportizáciu bilbordov, ktoré sa nachádzajú na území mesta.
V boji s vonkajšou reklamou sa vedenie mesta opiera aj o tzv. malú novelu stavebného zákona. No podľa primátora by najúčinnejšou formou samosprávy na boj s vonkajšou reklamou bola originálna kompetencia samospráv regulovať reklamu na svojom území, uzavrela Skokanová.