|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. februára 2013
Z bratislavských ulíc odstránili vyše 200 reklamných nosičov
Reklamné panely z bratislavských ulíc postupne odstraňujú, za posledného pol roka ich z verejných priestranstiev v hlavnom meste zmizlo takmer 200. Reklamné spoločnosti odstránili ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. februára (WEBNOVINY) - Reklamné panely z bratislavských ulíc postupne odstraňujú, za posledného pol roka ich z verejných priestranstiev v hlavnom meste zmizlo takmer 200.
Reklamné spoločnosti odstránili billboardy, ktoré stáli v stredových pásoch ciest, najmä na Trnavskej, Rožňavskej, Dolnozemskej či Pražskej ulici v Bratislave.
Agentúru SITA o tom informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Mesto spolu s reklamnými spoločnosťami tak reguluje vonkajšiu reklamu v meste.
Ako informoval Andrassy, 24 reklám, ktoré hlavné mesto odstránilo, ohrozovalo bezpečnosť účastníkov dopravy. Išlo o reklamy, ktorých výstavba nebola povolená a magistrát nevedel nájsť ich vlastníka, preto ich mesto odstránilo na vlastné náklady. Vlani v lete mesto odstránilo jedenásť čiernych reklamných zariadení. Ako informoval Andrassy, v tomto trende chcú ďalej pokračovať.
Podľa Andrassyho však razantnejšiemu postupu bráni nedostatočná legislatíva, spoločnosti umiestňujú svoje reklamy načierno a bez povolenia i na súkromných pozemkoch, kde je konanie verejných inštitúcii veľmi obmedzené. Pomôcť by mali pripravované zmeny v stavebnom zákone, o ktorých zástupcovia mesta rokujú s rezortom dopravy i poslancami Národnej rady SR.
Ako uviedol Andrassy, pripravované zmeny v zákone by sa mali dotknúť aj pravidiel rozhodovania o umiestnení nosičov vonkajšej reklamy či o ich odstránení. Mesto tiež pripravuje vlastné pravidlá, v ktorých stanoví napríklad maximálny formát zariadenia pre jednotlivé lokality, určí minimálne nájomné či vymedzí miesta, kde sa reklama umiestňovať nemôže, napríklad v okolí parkov, cintorínov či križovatiek.
Reklamné spoločnosti odstránili billboardy, ktoré stáli v stredových pásoch ciest, najmä na Trnavskej, Rožňavskej, Dolnozemskej či Pražskej ulici v Bratislave.
Agentúru SITA o tom informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Mesto spolu s reklamnými spoločnosťami tak reguluje vonkajšiu reklamu v meste.
Ako informoval Andrassy, 24 reklám, ktoré hlavné mesto odstránilo, ohrozovalo bezpečnosť účastníkov dopravy. Išlo o reklamy, ktorých výstavba nebola povolená a magistrát nevedel nájsť ich vlastníka, preto ich mesto odstránilo na vlastné náklady. Vlani v lete mesto odstránilo jedenásť čiernych reklamných zariadení. Ako informoval Andrassy, v tomto trende chcú ďalej pokračovať.
Podľa Andrassyho však razantnejšiemu postupu bráni nedostatočná legislatíva, spoločnosti umiestňujú svoje reklamy načierno a bez povolenia i na súkromných pozemkoch, kde je konanie verejných inštitúcii veľmi obmedzené. Pomôcť by mali pripravované zmeny v stavebnom zákone, o ktorých zástupcovia mesta rokujú s rezortom dopravy i poslancami Národnej rady SR.
Ako uviedol Andrassy, pripravované zmeny v zákone by sa mali dotknúť aj pravidiel rozhodovania o umiestnení nosičov vonkajšej reklamy či o ich odstránení. Mesto tiež pripravuje vlastné pravidlá, v ktorých stanoví napríklad maximálny formát zariadenia pre jednotlivé lokality, určí minimálne nájomné či vymedzí miesta, kde sa reklama umiestňovať nemôže, napríklad v okolí parkov, cintorínov či križovatiek.