|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. mája 2011
YouTube oslavuje šieste narodeniny dvomi míľnikmi
Pred šiestimi rokmi sa zrodil celosvetovo najpopulárnejší video portál YouTube.
Zdieľať
Neustále rastúca popularita tejto komunitnej služby, ktorá je zároveň druhým najväčším vyhľadávačom na svete, pomohla YouTube dosiahnuť za šesť rokov významné míľniky:
- užívatelia z celého sveta nahrajú na YouTube každú minútu 2 dni videa (48 hodín),
- za jeden deň si pozrú tri miliardy videí.
Fenomén YouTube
YouTube je celosvetovo už šesť rokov na špičke obľúbenosti medzi internetovými portálmi. Platforma pre zdieľanie videa neustále získava nových priaznivcov a tiež autorov originálneho obsahu. Minulý rok v novembri, keď objem nahraných videí za minútu dosiahol úroveň 35 hodín, sa YouTube stavil so svojimi užívateľmi, do kedy dokážu prekonať 48 hodín. Tejto úctyhodnej hranice dosiahli užívatelia práve teraz, takže pripravili k šiestemu výročiu YouTube skutočne pekný darček. Za posledných 6 mesiacov ide o nárast v objeme nahraných videí o 37 % a za posledný rok až o 100 %.
Druhým darčekom je prekročenie hranice troch miliárd pozretých videí za deň. Toto číslo zodpovedá zhruba polovici ľudskej populácie na Zemi. Z pohľadu Slovenska s približne 5,5 miliónmi obyvateľov by si každý jeden z nich vrátane bábätiek musel denne pozrieť okolo 550 videí.
YouTube dnes
YouTube predstavoval na začiatku výhradne zábavnú platformu na zdieľanie a sledovanie užívateľských videí, ktoré si mohli pozrieť ľudia kdekoľvek na svete. Dnes ponúka YouTube oveľa viac, pretože okrem obsahu samotných užívateľov ponúka aj filmy najväčších filmových štúdií Holywoodu, premiéruje piesne tých najväčších hudobných hviezd, uvádza živé prenosy dôležitých udalostí a oveľa viac. Svojim užívateľom, ktorí vytvárajú originálny obsah, umožňuje zarábať peniaze na reklame. Zároveň vytvára aj efektívne modely pre tých, ktorí chcú prostredníctvom reklamy osloviť svoju cieľovú skupinu na YouTube.