Yahoo predá Googlu priestor na internetovú reklamu
Americká softvérová spoločnosť Microsoft utrpela vo štvrtok nečakanú ranu. Po tom, čo jej rokovania s internetovou firmou Yahoo o vytvorení fúzie oficiálne zlyhali, Yahoo vyhlásilo, že ...
SEATTLE/SAN FRANCISCO 13. júna (WEBNOVINY) - Americká softvérová spoločnosť Microsoft utrpela vo štvrtok nečakanú ranu. Po tom, čo jej rokovania s internetovou firmou Yahoo o vytvorení fúzie oficiálne zlyhali, Yahoo vyhlásilo, že bude súhlasiť s návrhom spoločnosti Google a poskytne jej na svojich stránkach priestor na internetovú reklamu. Yahoo si od tohto manévru sľubuje ročný zisk vo výške až 800 mil. USD. "Googlu sa podaril výborný strategický krok. Microsoft by to mohlo úplne vyradiť z internetového priestoru," vyjadril sa Jeffrey Lindsay, analytik zo spoločnosti Sanford Bernstein. Spojenie dvoch vedúcich spoločností v oblasti internetového vyhľadávania však okamžite vyvolalo obavy. Senátor Herb Kohl, ktorý predsedá podvýboru pre hospodársku súťaž, uviedol, že americký senát tento plán "dôkladne prešetrí". Spoločnosť Microsoft rokovala s Yahoo o prípadnom odkúpení jeho vyhľadávacích systémov, pričom by tak v internetovej spoločnosti získala minoritný podiel. Poslednú ponuku Microsoftu vo výške takmer 50 mld. USD spoločnosť Yahoo odmietla, pretože nebola v súlade s jej plánom rozvoja internetového vyhľadávania a reklamy. Microsoft neskôr uviedol, že táto kúpa preňho nemala strategický význam, a spomínané financie môže investovať do prevzatia iných spoločností. SITA, Reuters